Mount Eerie - A crow looked at me

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zidanefromhell
 
Inlägg: 468
Blev medlem: 2009-04-13

Mount Eerie - A crow looked at me

Inläggav zidanefromhell » 2017-03-29 16:31

Phil Elverum, mannen bakom Mount Eerie, förlorade härom året sin fru som gick bort i cancer.
Strax därefter började Phil jobba på det här albumet. Texterna är riktade direkt till sin bortgångna fru och handlar om hans sorg, de planer som dom hade tillsammans och frågorna om mamma som deras ettåriga dotter ställer.

Avskalat och vackert, ger iaf mig en klump i halsen.

https://open.spotify.com/album/5p64XgvFREt1P6mC7Xl6XN
"stewie just said that!"

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Mount Eerie - A crow looked at me

Inläggav shifts » 2017-03-29 20:20

Har inte lyssnat ännu, men redan under namnet The Microphones knåpade han ihop flera magiska bra album och jag har varit ett stort fan sedan dess. Skänkte en slant till han och hans familj när hon fortfarande levde, för att hjälpa till med att täcka upp levnadskostnaderna. Har inte riktigt kunnat sätta mig ner med det här albumet ännu, gissar att det blir en prövning.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
zidanefromhell
 
Inlägg: 468
Blev medlem: 2009-04-13

Re: Mount Eerie - A crow looked at me

Inläggav zidanefromhell » 2017-03-30 15:15

shifts skrev:Har inte lyssnat ännu, men redan under namnet The Microphones knåpade han ihop flera magiska bra album och jag har varit ett stort fan sedan dess. Skänkte en slant till han och hans familj när hon fortfarande levde, för att hjälpa till med att täcka upp levnadskostnaderna. Har inte riktigt kunnat sätta mig ner med det här albumet ännu, gissar att det blir en prövning.


Bra gjort!

Skivan är definitivt värd att lyssnas på. Men visst är det jobbigt, har inte lyckats lyssna hela skivan i ett svep än utan måste ta en liten paus eller två för andas lite... Återkom gärna med intryck om du orkar lyssna
"stewie just said that!"


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster