Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Måste bero på Spotify. Ingen smet här inte.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Måste bero på Spotify. Ingen smet här inte.
Kom inte stråkmattorna med i 24/192-versionen?
petersteindl skrev:Nu lyssnar jag på Night and Day på tuben. Därefter Moonglow. De tillhör epitetet Mood Music.
Finns det stråkar med så blir det ju såsom Nat King Cole och det är väl inte det sämsta.
petersteindl skrev:Lyssna på Ellington ovan. Hatar du den också?
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Lyssna på Ellington ovan. Hatar du den också?
Nej, men det är ju inte en smetig stråkmatta. Men violiner i jazz har jag aldrig tyckt så bra om, oavsett mängd.
hifikg skrev:Nu har jag bara 24/192 versionen från HD Tracks, den vanliga CD´n låter säkert förträffligt den också. Go and get it, om du törs. Utsnittet från omslaget visar väl att tösen tar det här med ljud seriöst(ja, plattan finns även på vinyl)
PekkaJohansson skrev:hifikg skrev:Nu har jag bara 24/192 versionen från HD Tracks, den vanliga CD´n låter säkert förträffligt den också. Go and get it, om du törs. Utsnittet från omslaget visar väl att tösen tar det här med ljud seriöst(ja, plattan finns även på vinyl)
Tidigare erfarenheter visar att det kan vara klokt att avstå från sådana här spekulationer. Det är bättre att undersöka först och rekommendera sedan. Risken för besvikelse och bortkastade pengar - som kan läggas på bättre ljudande fonogram - minskar då. Att påskina att det skulle vara seriöst att skivan finns även på vinyl känns för övrigt inte seriöst.
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Lyssna på Ellington ovan. Hatar du den också?
Nej, men det är ju inte en smetig stråkmatta. Men violiner i jazz har jag aldrig tyckt så bra om, oavsett mängd.
petersteindl skrev:PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Lyssna på Ellington ovan. Hatar du den också?
Föredrar du detta?[ YouTube ]
Med vänlig hälsning
Peter
petersteindl skrev:PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Lyssna på Ellington ovan. Hatar du den också?
Föredrar du detta?[ YouTube ]
PekkaJohansson skrev:hifikg skrev:Nu har jag bara 24/192 versionen från HD Tracks, den vanliga CD´n låter säkert förträffligt den också. Go and get it, om du törs. Utsnittet från omslaget visar väl att tösen tar det här med ljud seriöst(ja, plattan finns även på vinyl)
Tidigare erfarenheter visar att det kan vara klokt att avstå från sådana här spekulationer. Det är bättre att undersöka först och rekommendera sedan. Risken för besvikelse och bortkastade pengar - som kan läggas på bättre ljudande fonogram - minskar då. Att påskina att det skulle vara seriöst att skivan finns även på vinyl känns för övrigt inte seriöst.
Med vänlig hälsning
Pekka
Bill50x skrev:...Normalt är ett släpp på vinyl ingen garanti för välljud men just i Diana Kralls fall skulle jag i alla fall våga mig på ett köp. Hon har tydliga välljudsambitioner och svarar tom personligen på mail i frågan.
hifikg skrev:Bill50x skrev:...Normalt är ett släpp på vinyl ingen garanti för välljud men just i Diana Kralls fall skulle jag i alla fall våga mig på ett köp. Hon har tydliga välljudsambitioner och svarar tom personligen på mail i frågan.
Trevligt! Vad har hon svarat? På vad?
Conan skrev:Laddade i går ner albumet i 24/192 FLAC från HD Tracks, men stötte på patrull när det skulle spelas upp från min NAS till Oppo BDP-95. Det ligger ett knäppande eko efter bastonerna, och det hela blir ju såklart helt olyssningsbart. Spelar jag upp från samma NAS till min bioreceiver (Yamaha RX-A1030) så låter det bra. Samma sak om jag spelar upp på datorn med Groove Music Player. Kontaktade Oppos support och dom föreslog en fabriksåterställning alternativt menar att det beror på att BDP-95 är för gammal och kanske inte kan spela upp. Andra album (både rippade och nedladdade) på samma NAS går fortfarande att spela upp fläckfritt likaså musik på CD.
Nu fick i dag en kompis låna en låt från albumet på USB-sticka och han hör också ett "konstigt eko" och även här är det olyssningsbart. Spelare? Oppo BDP-103.![]()
![]()
Har skickat nya informationen till Oppo-supporten med förslaget att de ska ladda ner albumet och testa själva. Är det nån annan som har lyssnat på "Turn Up The Quiet" i 24/192 från HD Tracks med en Oppo-spelare?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster