Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav Bill50x » 2017-06-07 11:07

Nytt album från Roger. Låt två heter "Déjà Vu" och det präglar hela skivan. Det är mycket Pink Floyds "The Final Cut" över såväl den låten som mycket av det övriga på albumet och man känner igen mycket av de tongångar som följer. Även RW första soloskiva "Pro's and con's of..." lyser igenom. Man skulle nästan kunna säga "skomakare, bliv vid din läst" för detta album är en mycket trevlig lyssning och för oss som var med på den tiden så sitter man och nickar igenkännande ;-)
Det kanske rentav är lite förutsägbart, man känner igen tongångarna från många PF-album - men inte mig emot!

Har lyssnat på såväl 16-44 som 24-88-bitars versionen och av någon märklig anledning har den senare 0,1 dB lägre crest. Inte för att det hörs och det kanske rentav ligger inom felmarginalen för MasVis. Men vem är det som köper 24-bitarsversioner? Ja inte är det iPhone-junkies på T-banan... så varför inte fläska på med dynamik så det räcker och blir över? Då skulle ju 24-bitarsversionerna bli värda sitt högre pris.

Men oavsett, Roger Waters - Is This The Life We Really Want är ändå en spännande upplevelse och för mig som gillade PF innan han hoppade av känns detta som en naturlig fortsättning, trots alla år som passerat.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav Stranne » 2017-06-07 14:00

Detta hade jag ingen aning om.
Kul!
Lyssnar nu!

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav sprudel » 2017-06-07 18:09

Tack för tips. Detta ska lyssnas på. RW kan vara lite svår att ta till sig i början men sedan..... :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Dartman
 
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2009-01-15
Ort: ofon OM 30

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav Dartman » 2017-06-07 20:50

Beställde den i måndags, den är på väg hem nu. Ser fram emot lyssningen, hoppas RW håller formen.


/Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav sprudel » 2017-06-07 22:12

Största behållningen so far är väl "Wait for her" och följande "Oceans apart".
Men hur ska man tolka det här egentligen, A part of me died? När han mötte kvinnan, vad var det som dog, hans destruktiva syn på människan och det liv vi lever som han ser det? Sedan ger han ju Trump några kängor också men det är ju att slå in öppna dörrar.
Tyckte att han hade bättre timing med "Amused to death" som så tidigt reagerade på en livsstil som bara gick ut på amusement och brist på engagemang för en bra värld och ett bra samhälle.
Får lyssna mer, han brukar växa med tiden Roger Waters. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav Bill50x » 2017-06-07 22:59

sprudel skrev:Sedan ger han ju Trump några kängor också men det är ju att slå in öppna dörrar.

På "The final cut" är det ju Maggie (Thatcher) som får sig en släng av sleven...)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav sprudel » 2017-06-08 07:43

Bill50x skrev:
sprudel skrev:Sedan ger han ju Trump några kängor också men det är ju att slå in öppna dörrar.

På "The final cut" är det ju Maggie (Thatcher) som får sig en släng av sleven...)

/ B


Härligt. Du kan dina Roger Waters. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Lofi-Rabiat
 
Inlägg: 225
Blev medlem: 2011-08-19
Ort: Ljusdal

Re: Roger Waters - Is This The Life We Really Want

Inläggav Lofi-Rabiat » 2017-06-11 02:18

Jag har Ca Ira (There's hope) av Roger Waters köpt av frun i USA när jag var gift.
CD'n är en opera som handlar om franska revolutionen om jag förstått rätt, jag gillar opera även om inte Ca Ira är en favorit.
Stereotypisk prylnisse.


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster