Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-10-25 12:43

sprudel skrev:
Morello skrev:Red Norvo Quintet - The Forward Look är beställd.

Håller den inte högsta klass kan Bill räkna med en faktura i brevlådan. :mrgreen:


Du kan skicka med en gång. I alla fall utifrån versionen på Tidal :twisted:


:mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Bill50x » 2019-10-25 13:28

Morello skrev: :mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.

Bra tänk där! Det är billigare med en dyr whisky de (få) gånger man finlyssnar än att lägga +200 kkr på bättre högtalare.
Provlyssna min rip så vet du vad du har att vänta dig. Själv är jag på väg att hämta ut Veronica Maggios senaste på vinyl...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav sprudel » 2019-10-25 18:06

Morello skrev:
sprudel skrev:
Morello skrev:Red Norvo Quintet - The Forward Look är beställd.

Håller den inte högsta klass kan Bill räkna med en faktura i brevlådan. :mrgreen:


Du kan skicka med en gång. I alla fall utifrån versionen på Tidal :twisted:


:mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.


Låter som en lätt dragning åt det subjektiva perspektivet tycker jag, men skål ändå :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-10-25 18:58

Bill50x skrev:
Morello skrev: :mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.

Bra tänk där! Det är billigare med en dyr whisky de (få) gånger man finlyssnar än att lägga +200 kkr på bättre högtalare.
Provlyssna min rip så vet du vad du har att vänta dig. Själv är jag på väg att hämta ut Veronica Maggios senaste på vinyl...

/ B


Längesen jag justerade ljudet med whisky nu, kanske borde ta en liten rackare fast det inte alls behövs. Sitter o lirar olika stycken från danska High Fidelitys medskickade skivor och jag tycker att ljudet är av hög kvalitet. Några stycken kanske t o m kvalar in i högsta tänkbara. Lyssnade nyss på Marylin Mazur´s Future Song o låten Drum Duo, från skiva 8, spår 4, det var välinspelade trummor vill jag lova. One for Amos med Joe Morello på samma skiva hör till samma höjdarkvalitet medan resten av skivan bara är jäkligt bra, t ex John Lee Hooker som gör ett nummer ihop med Van Morisson o lirar som om det vore den yttersta av dagar. Överhuvudtaget kan jag rekommendera de här skivorna om man vill slippa skrumplever ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Max_Headroom » 2019-10-26 14:23

Morello skrev:
sprudel skrev:
Morello skrev:Red Norvo Quintet - The Forward Look är beställd.

Håller den inte högsta klass kan Bill räkna med en faktura i brevlådan. :mrgreen:


Du kan skicka med en gång. I alla fall utifrån versionen på Tidal :twisted:


:mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.


Spela riktig musik istället, den kan avnjutas även i nyktert tillstånd, även om ljudet är dåligt. Här får ni "så dålig musik att man måste kröka-lyssnare" ett smakprov på riktig musik:



Edit: Max tillägger att sjävla skivan låter utmäkrt.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Bill50x » 2019-10-26 16:11

Max_Headroom skrev:
Morello skrev:
sprudel skrev:
Du kan skicka med en gång. I alla fall utifrån versionen på Tidal :twisted:


:mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.


Spela riktig musik istället, den kan avnjutas även i nyktert tillstånd, även om ljudet är dåligt. Här får ni "så dålig musik att man måste kröka-lyssnare" ett smakprov på riktig musik:

[ YouTube ]


Edit: Max tillägger att sjävla skivan låter utmäkrt.

Väldigt bra, tack för länken!

/ V
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-05 22:57

Bill50x skrev:
Morello skrev: :mrgreen: Jag är nöjd bara det är bra jazz!
Tafflig ljudkvalitet kan botas med ett par, tre, fyra glas rött.

Bra tänk där! Det är billigare med en dyr whisky de (få) gånger man finlyssnar än att lägga +200 kkr på bättre högtalare.
Provlyssna min rip så vet du vad du har att vänta dig. Själv är jag på väg att hämta ut Veronica Maggios senaste på vinyl...

/ B


Sanslöst bra tips - stort tack.

Mot bakgrund av att inspelningsåret är 1957 vill jag nog påstå att det var absolut högsta klass.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Bill50x » 2019-11-06 00:31

Bill50x skrev:Själv är jag på väg att hämta ut Veronica Maggios senaste på vinyl...

Jag har nu lyssnat några gånger på nämnda skiva och det är en fantastisk skiva. Absolut knäpptyst när det gäller vinylartefakter och mycket bättre ljud än den förra vinylen jag köpte med henne (Satan i gatan). LP'n i andra färger än svart brukar fö låta betydligt sämre, så icke denna blåa vinyl. Mitt andra undantag från den regeln är en helt klar vinyl med David Bowie som är väldigt välljudande.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 00:41

Ganska skränig musik, men dock en inspelning med absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Ett album som förflyttar lyssnaren till platsen där inspelningarna ägde rum, till och med toalettens naturliga reverb nyttjades istället för konstgjort rumsljud för sången i vissa låtar.
Inspelningen låter rå och äkta precis så som ett rockband verkligen låter när de spelar i ett rum (och toalett), ingen försköning, ingen sockervadd... :)

Pixies - Surfer Rosa
https://tidal.com/browse/album/2215210

Bild

P.S. Någon kanske inte tycker att denna skiva hör hemma här, men troligtvis hör den hit mer än de flesta av de andra bidragen. Verkligheten är inte överdämpad, kristallklar och överdrivet ren, den är lika smutsig som Pixies album Surfer Rosa. Ett verkligt konstverk.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-11-06 00:54

Har alltid gillat trummorna i inledninggspåret "Bone Machine" och i "Oh my Golly" men för övrigt... njae...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 01:36

hifikg skrev:Har alltid gillat trummorna i inledninggspåret "Bone Machine" och i "Oh my Golly" men för övrigt... njae...


Hur tycker du resten skulle ha gjorts?
Är du säker på att du inte bara ogillar ljudet av distade gitarrer? :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-06 09:29

Bill50x skrev:. Absolut knäpptyst när det gäller vinylartefakter och mycket bättre ljud än den förra vinylen jag köpte med henne (Satan i gatan).
/ B


Varför denna inflation i begreppen? VI talar om vinyl; ett system som brukar bjuda på ett SNR relativt 5 cm/s om cirka 45 dB - det är långt, långt från knäpptyst även under ideala förhållanden.

Vinyl är att jämföra med digitala system med ett bitdjup om cirka 8 bitar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-06 10:02

goat76 skrev:
P.S. Någon kanske inte tycker att denna skiva hör hemma här, men troligtvis hör den hit mer än de flesta av de andra bidragen. Verkligheten är inte överdämpad, kristallklar och överdrivet ren, den är lika smutsig som Pixies album Surfer Rosa. Ett verkligt konstverk.


Jag har inte hört albumet, men kombinationen Albini (som producerad massor med skräp så som tex PJ Harvey) och vokal inspelad i badrum gör mig inte alls sugen på att lyssna.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 10:29

Morello skrev:
goat76 skrev:
P.S. Någon kanske inte tycker att denna skiva hör hemma här, men troligtvis hör den hit mer än de flesta av de andra bidragen. Verkligheten är inte överdämpad, kristallklar och överdrivet ren, den är lika smutsig som Pixies album Surfer Rosa. Ett verkligt konstverk.


Jag har inte hört albumet, men kombinationen Albini (som producerad massor med skräp så som tex PJ Harvey) och vokal inspelad i badrum gör mig inte alls sugen på att lyssna.


Lyssna inte, det är alldeles för mycket high fidelity, trohet mot den inspelade verkligheten för din smak.
Du har vid tidigare tillfällen med all tydlighet visat att du föredrar musikproduktioner som finputsats från det mesta av verklighet.

Musik inspelad av Albini är av den dokumenterande typen, naturligt rumsljud går alltid före det artificiella oavsett var det blev inspelat, därmed ingår även all den smuts som återfinns i verkligheten men själva inspelningen är oftast av yppersta klass rent tekniskt. Alltså skyhög fidelity.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-06 10:35

Varför försöker du berätta om min "smak"? Den har du ingen aning om.

Albinis produktikoner har ingenting med dokumentation att göra, utan handlar om att producera skräniga studioalbum. I detta fall har vokalen spelats in i ett badrum.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 10:43

Tror du att de tips du har kommit med i tråden som innehåller sång, har spelats in samtidigt i samma rum med övrig instrumentering?
Skillnaden vad gäller reverb på sången på dina tips är att den högst troligtvis gjorts artificiellt, till skillnad från att hitta ett rum med önskad naturlig reverb som ansågs passa till några specifika låtar på Surfer Rosa.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-06 10:49

Vad syftar du på?

Mina två första tips i tråden har över huvud taget inte någon vokal!

För övrigt är det sanslöst ointressant med dessa persondebatter som du med flera i tid och otid startar. Återgå till ämnet.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 10:59

Morello skrev:Vad syftar du på?

Mina två första tips i tråden har över huvud taget inte någon vokal!

För övrigt är det sanslöst ointressant med dessa persondebatter som du med flera i tid och otid startar. Återgå till ämnet.


Dina två första tips har väl uppenbarligen inte med saken att göra då de inte innehåller sång. :?

Persondebatt?
Du visar med all tydlighet att det från din sida handlar om persondebatt då du sågar ett bidrag utan att lyssna på det.

Kanske kan du kan väl passa på att även såga inspelningen med Joanna Newsom som jag tipsade om på föregående sida. Även den inspelad av Steve Albini.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-11-06 11:44

goat76 skrev:
hifikg skrev:Har alltid gillat trummorna i inledninggspåret "Bone Machine" och i "Oh my Golly" men för övrigt... njae...


Hur tycker du resten skulle ha gjorts?
Är du säker på att du inte bara ogillar ljudet av distade gitarrer? :)


Njae, jag hade den första inspelningen på ett kassettband bara för att jag ramlade på dem när de spelade utanför (!) en klubb i Prag för mycket längesen. Bandet har försvunnit, dyker väl upp i någon kommande vindsstädning eller nåt kanske. De var roliga och spontana o jag gillade det jag hörde live, men inspelningen blev ingen favorit o jag har inte lyssnat på den på mycket länge. Ditt tips föranledde en dykning i arkivet.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 12:11

hifikg skrev:
goat76 skrev:
hifikg skrev:Har alltid gillat trummorna i inledninggspåret "Bone Machine" och i "Oh my Golly" men för övrigt... njae...


Hur tycker du resten skulle ha gjorts?
Är du säker på att du inte bara ogillar ljudet av distade gitarrer? :)


Njae, jag hade den första inspelningen på ett kassettband bara för att jag ramlade på dem när de spelade utanför (!) en klubb i Prag för mycket längesen. Bandet har försvunnit, dyker väl upp i någon kommande vindsstädning eller nåt kanske. De var roliga och spontana o jag gillade det jag hörde live, men inspelningen blev ingen favorit o jag har inte lyssnat på den på mycket länge. Ditt tips föranledde en dykning i arkivet.


Bra att du tar dig en lyssning igen om du hittar den. :)

Alla behöver ju inte gilla musiken i sig, men det var väl inte heller ett kriterium för bidragen i tråden?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-11-06 17:10

goat76 skrev:
hifikg skrev:
goat76 skrev:
Hur tycker du resten skulle ha gjorts?
Är du säker på att du inte bara ogillar ljudet av distade gitarrer? :)


Njae, jag hade den första inspelningen på ett kassettband bara för att jag ramlade på dem när de spelade utanför (!) en klubb i Prag för mycket längesen. Bandet har försvunnit, dyker väl upp i någon kommande vindsstädning eller nåt kanske. De var roliga och spontana o jag gillade det jag hörde live, men inspelningen blev ingen favorit o jag har inte lyssnat på den på mycket länge. Ditt tips föranledde en dykning i arkivet.


Bra att du tar dig en lyssning igen om du hittar den. :)

Alla behöver ju inte gilla musiken i sig, men det var väl inte heller ett kriterium för bidragen i tråden?


Absolut inte. Och jag har hittat två versioner som jag samlat på mig genom åren, en där två album är sammanslagna till en utgåva och en utgåva med bara den första skivan. Kassettbandet får jag leta efter :) Spelade lite mer av den i förmiddags, men jag har svårt att uppskatta ljudet ändå, även om det kanske lät precis så illa när det spelades in och i det avseendet är väl återgivet.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2019-11-06 17:34

Gilla också Surfer Rosa. Härligt, rått ljud och legendariskt bra musik! Allt de släppt det här årtusendet är skit, både ljud och musik.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 17:36

hifikg skrev:
goat76 skrev:
hifikg skrev:
Njae, jag hade den första inspelningen på ett kassettband bara för att jag ramlade på dem när de spelade utanför (!) en klubb i Prag för mycket längesen. Bandet har försvunnit, dyker väl upp i någon kommande vindsstädning eller nåt kanske. De var roliga och spontana o jag gillade det jag hörde live, men inspelningen blev ingen favorit o jag har inte lyssnat på den på mycket länge. Ditt tips föranledde en dykning i arkivet.


Bra att du tar dig en lyssning igen om du hittar den. :)

Alla behöver ju inte gilla musiken i sig, men det var väl inte heller ett kriterium för bidragen i tråden?


Absolut inte. Och jag har hittat två versioner som jag samlat på mig genom åren, en där två album är sammanslagna till en utgåva och en utgåva med bara den första skivan. Kassettbandet får jag leta efter :) Spelade lite mer av den i förmiddags, men jag har svårt att uppskatta ljudet ändå, även om det kanske lät precis så illa när det spelades in och i det avseendet är väl återgivet.


Jag har också den där sammanslagna versionen på CD som numera såklart ligger rippad på fil. Såg att Tidal har den icke sammanslagna versionen i original och även en remastrad version som jag misstänker säkert är förstörd till förmån för nivåhöjning. Kanske ska våga provlyssna den versionen nu. :)

Du har såklart rätt i att det är musik av det skränigare slaget som säkerligen inte går hem hos alla.
Hur låter en inspelning av en motorsåg om den görs av världens bästa ljudtekniker? :D

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2019-11-06 17:48

Belker skrev:Gilla också Surfer Rosa. Härligt, rått ljud och legendariskt bra musik! Allt de släppt det här årtusendet är skit, både ljud och musik.


Då gillar du garanterat även The Breeders - Pod med Kim Deal från The Pixies, även det albumet inspelad av Albini.
Råheten finns där men inspelningen är aningen torrare än Surfer Rosa.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2019-11-06 18:20

goat76 skrev:
Belker skrev:Gilla också Surfer Rosa. Härligt, rått ljud och legendariskt bra musik! Allt de släppt det här årtusendet är skit, både ljud och musik.


Då gillar du garanterat även The Breeders - Pod med Kim Deal från The Pixies, även det albumet inspelad av Albini.
Råheten finns där men inspelningen är aningen torrare än Surfer Rosa.

:D

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav PekkaJohansson » 2019-11-06 23:31

Mer välinspelad musik från 1957. Den här spelar jag nästan alltid när jag har gäster och den gillas alltid:

LAP.jpeg.jpg
LAP.jpeg.jpg (8.79 KiB) Visad 5417 gånger


"Lucky Lucy Ann" med Lucy Ann Polk spelades in i Los Angeles en gissningsvis varm julidag 1957 och innehåller lysande tolkningar av en rad kända och mindre kända jazzlåtar. Jag recenserade skivan i Musik & Ljudteknik för ett eller ett par år sedan men hade inte plats för en omslagsbild. Jag hade aldrig sett eller hört talas om Lucy Ann Polk utan köpte skivan efter att ha sett omslaget. Jag hittade turligt nog den första cd-utgåvan från 1987 men jag vet att åtminstone en senare utgåva delar samma fina mastering och ljudkvalitet.

Vi kanske skulle ha en särskild tråd för fina 50-talsinspelningar på oförstörda överföringar på 80-tals-cd? Femtiotalet var ju en tid då man oavsett genre ofta försökte fånga musiken som den lät - och ibland lyckades förbluffande bra.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-11-07 00:13

Beställd! :)

Amerikansk utgåva från 1987. Inte gratis, men inte vansinnigt dyr heller.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-11-07 00:26

Då får jag mitt ex före dig ;)

Edit: Lyssnar nu. Fast min utgåva är remastrad och mycket senare, så era låter säkert bättre...
Edit2: Fast även den här utgåvan är välljudande :) Inte tokremastrad och komprimerad tycker jag. Ska jag lägga upp en låt så du får jämföra Pekka?
Bilagor
LuckyLucy.jpg
LuckyLucy.jpg (37.8 KiB) Visad 5397 gånger
Sitter nöjd :)

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav PekkaJohansson » 2019-11-07 00:40

hifikg skrev:Ska jag lägga upp en låt så du får jämföra Pekka?


Ja, gör gärna det!

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-11-07 00:45

PekkaJohansson skrev:
hifikg skrev:Ska jag lägga upp en låt så du får jämföra Pekka?


Ja, gör gärna det!

Med vänlig hälsning

Pekka


https://www.dropbox.com/s/5243vjic7h6x8xo/01-06-Lucy_Ann_Polk-Makin_Whoopee-LLS.aif?dl=0

Ser fram mot "domen"
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster