Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2019-12-20 12:14

rajapruk skrev:Lyssnar på Lucky Lucy Ann via Spotify nu. Låter väldigt fint.

Morello, har du någon kommentar om:
Arne Domnérus - Antiphone Blues

Den nämns ibland som en mycket bra låtande skiva. Men inte "absolut högsta tänkbara ljudkvalité" gissar jag.


Är inte säker på att jag har den skivan med Dompan.

De tre skivor med konstmusik som Ingvar nämnde har jag lyssnat på åtskilliga gånger och det är absolut högsta standard.
Dessutom är albumet med Ravel ett musikaliskt mästerverk av sällan skådat slag! Ne plus ultra rakt igenom.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav hifikg » 2019-12-20 12:59

Det e ju ändå jul, så jag bjussar på titelspåret. Enjoy!

https://www.dropbox.com/s/47w6p12q7usw6dk/04%20Antiphone%20Blues.aif?dl=0
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav sprudel » 2019-12-20 13:02

Morello skrev:
rajapruk skrev:Lyssnar på Lucky Lucy Ann via Spotify nu. Låter väldigt fint.

Morello, har du någon kommentar om:
Arne Domnérus - Antiphone Blues

Den nämns ibland som en mycket bra låtande skiva. Men inte "absolut högsta tänkbara ljudkvalité" gissar jag.


Är inte säker på att jag har den skivan med Dompan.

De tre skivor med konstmusik som Ingvar nämnde har jag lyssnat på åtskilliga gånger och det är absolut högsta standard.
Dessutom är albumet med Ravel ett musikaliskt mästerverk av sällan skådat slag! Ne plus ultra rakt igenom.


Tror att du fått den av mig, kolla!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav rajapruk » 2019-12-26 02:47

Min version av Wärmlands Nations Kör. Flac-filer av för mig okänt ursprung. Fick dem av Sprudel.

Overview.gif
Overview.gif (22.57 KiB) Visad 9261 gånger


animation.gif
animation.gif (394.33 KiB) Visad 9261 gånger

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav rajapruk » 2019-12-26 02:50

Min version av Arne Domnérus - Antiphone Blues. CD inköpt ny för några år sedan.

Overview.gif
Overview.gif (24.93 KiB) Visad 9261 gånger

animation.gif
animation.gif (346.81 KiB) Visad 9261 gånger

Användarvisningsbild
verdad
 
Inlägg: 2595
Blev medlem: 2007-01-04

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav verdad » 2020-02-11 22:53

Den här tycker jag är fantastiskt inspelad.

https://www.google.se/search?q=dick+hym ... p14aNoAgtM
"Som nytt, fast bättre"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav juanth » 2020-02-11 23:53

https://tidal.com/album/45714730
Dick Hyman plays Fats Waller
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2020-02-12 09:48

juanth skrev:https://tidal.com/album/45714730
Dick Hyman plays Fats Waller


Beställd!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Zappa » 2020-03-13 17:24

Morello skrev:OJ, svår fråga. Av de cirka 2 000 fonogram jag har hemma, så kanske 10 st kvalar in till "absolut högsta ljudkvalitet".

Tror jag börjar med seriös musik:

https://delosmusic.com/recording/ravelbartok-quartets-sequoia-quartet/

Ett extraordinärt musikaliskt framförande och en extraordinär inspelning!
Dettta är "ne plus ultra" i alla avseenden!


Inhandlad! :) Tack för tipset!
Bilagor
IMG_20200313_130431.jpg
IMG_20200313_130431.jpg (382.41 KiB) Visad 8734 gånger
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Morello » 2020-03-13 17:52

Tjusigt - har du lyssnat?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Zappa » 2020-03-13 17:54

Morello skrev:Tjusigt - har du lyssnat?


Jepp, låter höggradigt dynamiskt och rent!
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Kralle » 2020-07-11 21:09

Gustaf Sjökvists kammarkör: The sky, the flower and a lark.
Sjokvist.jpg
Sjokvist.jpg (67.51 KiB) Visad 7642 gånger

https://tidal.com/album/14401688
Hörs tyvärr en del trafikljud på upptagningen.
Inspelat med Thuresson-mikrofoner.
http://statisk.teknikaliteter.se/nya-ar ... sonmik.htm

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav pontareee » 2020-07-17 10:05

För er som gillar elektronisk musik så låter Daft Punk - Random Access Memories bra.

Den ska tydligen vara inspelad både analogt och digitalt så har artisterna valt ut de delarna de tycker låst bäst digitalt vs analogt bland annat vid mastering.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2020-07-17 10:45

pontareee skrev:För er som gillar elektronisk musik så låter Daft Punk - Random Access Memories bra.

Den ska tydligen vara inspelad både analogt och digitalt så har artisterna valt ut de delarna de tycker låst bäst digitalt vs analogt bland annat vid mastering.

Ja, riktigt bra album! Men vad menar du med sista meningen? Artisterna, är det Robotarna eller gästartisterna? Vad är digital resp analog inspelning? Slutmix till SSD eller rullband? Alla ljud skapade digitalt resp. analogt?

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav pontareee » 2020-07-17 13:00

Belker skrev:
pontareee skrev:För er som gillar elektronisk musik så låter Daft Punk - Random Access Memories bra.

Den ska tydligen vara inspelad både analogt och digitalt så har artisterna valt ut de delarna de tycker låst bäst digitalt vs analogt bland annat vid mastering.

Ja, riktigt bra album! Men vad menar du med sista meningen? Artisterna, är det Robotarna eller gästartisterna? Vad är digital resp analog inspelning? Slutmix till SSD eller rullband? Alla ljud skapade digitalt resp. analogt?


Jag läste det på en sida, jag citerar den då den säkert är tydligare:
"Everything was recorded simultaneously to both digital and analogue tape, which was then digitised afterwards. With everything in Pro Tools, engineer Mick Guzauski says this meant the band could choose which format they preferred song by song – or phrase by phrase, as he says."

Källa https://productionadvice.co.uk/daft-punk-mastering/

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2020-07-17 13:11

Tack, då fattar jag!

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 13:34

pontareee skrev:
Belker skrev:
pontareee skrev:För er som gillar elektronisk musik så låter Daft Punk - Random Access Memories bra.

Den ska tydligen vara inspelad både analogt och digitalt så har artisterna valt ut de delarna de tycker låst bäst digitalt vs analogt bland annat vid mastering.

Ja, riktigt bra album! Men vad menar du med sista meningen? Artisterna, är det Robotarna eller gästartisterna? Vad är digital resp analog inspelning? Slutmix till SSD eller rullband? Alla ljud skapade digitalt resp. analogt?


Jag läste det på en sida, jag citerar den då den säkert är tydligare:
"Everything was recorded simultaneously to both digital and analogue tape, which was then digitised afterwards. With everything in Pro Tools, engineer Mick Guzauski says this meant the band could choose which format they preferred song by song – or phrase by phrase, as he says."

Källa https://productionadvice.co.uk/daft-punk-mastering/


Vad är det som gör att ni tycker det här albumet håller högsta tänkbara ljudkvalité?

Jag sitter och lyssnar på skivan just nu, den låter absolut inte dåligt men absolut inte heller extraordinärt bra.
Alla enskilda ljud i mixen är individuellt rejält kontrollerade och begränsade i sin dynamik, ingenting har fått sticka ut med sin fulla dynamik vilket gör att det mesta låter ganska platt och livlöst.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2020-07-17 14:01

Jag skulle inte själv lägga upp RAM i den här tråden, men måste ändå säga att den i sin genre är bland det bästa. Och då räknar jag inte in killar som spelar in sin synt rakt upp och ned. Det ska vara musik. Vilket ledet in på hur ljudkvalitet egentligen ska bedömas i den här tråden. Om det ska vara absolut högsta tänkbara, duger ju bara rena testsignaler. Allt annat är ju relativt och subjektivt. Om vi enas om att annat en testsignaler får vara med i tråden, tycker jag RAM platsar. Den ska låta precis så som den gör! Så jag ändrar mig, jag skulle lägga upp RAM.

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav pontareee » 2020-07-17 14:07

goat76 skrev:
pontareee skrev:
Belker skrev:Ja, riktigt bra album! Men vad menar du med sista meningen? Artisterna, är det Robotarna eller gästartisterna? Vad är digital resp analog inspelning? Slutmix till SSD eller rullband? Alla ljud skapade digitalt resp. analogt?


Jag läste det på en sida, jag citerar den då den säkert är tydligare:
"Everything was recorded simultaneously to both digital and analogue tape, which was then digitised afterwards. With everything in Pro Tools, engineer Mick Guzauski says this meant the band could choose which format they preferred song by song – or phrase by phrase, as he says."

Källa https://productionadvice.co.uk/daft-punk-mastering/


Vad är det som gör att ni tycker det här albumet håller högsta tänkbara ljudkvalité?

Jag sitter och lyssnar på skivan just nu, den låter absolut inte dåligt men absolut inte heller extraordinärt bra.
Alla enskilda ljud i mixen är individuellt rejält kontrollerade och begränsade i sin dynamik, ingenting har fått sticka ut med sin fulla dynamik vilket gör att det mesta låter ganska platt och livlöst.


Skruva upp basen lite så blir det inte så platt, nä men skämt åsido sa jag/vi inte att den håller absolut högsta tänkbara ljudkvalité utan att den låter bra. Tycker även Michael Jackson - Bad skivan låter bra, favorit är nog Liberian Girl.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 14:20

Belker skrev:Jag skulle inte själv lägga upp RAM i den här tråden, men måste ändå säga att den i sin genre är bland det bästa. Och då räknar jag inte in killar som spelar in sin synt rakt upp och ned. Det ska vara musik. Vilket ledet in på hur ljudkvalitet egentligen ska bedömas i den här tråden. Om det ska vara absolut högsta tänkbara, duger ju bara rena testsignaler. Allt annat är ju relativt och subjektivt. Om vi enas om att annat en testsignaler får vara med i tråden, tycker jag RAM platsar. Den ska låta precis så som den gör! Så jag ändrar mig, jag skulle lägga upp RAM.


Det står musik i trådtiteln, så det säger väl själv att testsignaler inte platsar. :)

Om de hade släppt lös dynamiken och inte komprimerat de flesta inslagen i mixen, så hade den kanske kunnat platsa.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Belker » 2020-07-17 14:26

Eller så hade den låtit spretigt och tunt och inte så mäktig som den gör!

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 14:27

pontareee skrev:
goat76 skrev:
pontareee skrev:
Jag läste det på en sida, jag citerar den då den säkert är tydligare:
"Everything was recorded simultaneously to both digital and analogue tape, which was then digitised afterwards. With everything in Pro Tools, engineer Mick Guzauski says this meant the band could choose which format they preferred song by song – or phrase by phrase, as he says."

Källa https://productionadvice.co.uk/daft-punk-mastering/


Vad är det som gör att ni tycker det här albumet håller högsta tänkbara ljudkvalité?

Jag sitter och lyssnar på skivan just nu, den låter absolut inte dåligt men absolut inte heller extraordinärt bra.
Alla enskilda ljud i mixen är individuellt rejält kontrollerade och begränsade i sin dynamik, ingenting har fått sticka ut med sin fulla dynamik vilket gör att det mesta låter ganska platt och livlöst.


Skruva upp basen lite så blir det inte så platt, nä men skämt åsido sa jag/vi inte att den håller absolut högsta tänkbara ljudkvalité utan att den låter bra. Tycker även Michael Jackson - Bad skivan låter bra, favorit är nog Liberian Girl.


Jag tror att trådskaparen var ute efter Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalite, då räcker det inte med bara bra. :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 14:31

Belker skrev:Eller så hade den låtit spretigt och tunt och inte så mäktig som den gör!


Tycker du musik som inte har så många komprimerade inslag inte kan låta fett och mäktigt?

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav pontareee » 2020-07-17 14:33

goat76 skrev:
pontareee skrev:
goat76 skrev:
Vad är det som gör att ni tycker det här albumet håller högsta tänkbara ljudkvalité?

Jag sitter och lyssnar på skivan just nu, den låter absolut inte dåligt men absolut inte heller extraordinärt bra.
Alla enskilda ljud i mixen är individuellt rejält kontrollerade och begränsade i sin dynamik, ingenting har fått sticka ut med sin fulla dynamik vilket gör att det mesta låter ganska platt och livlöst.


Skruva upp basen lite så blir det inte så platt, nä men skämt åsido sa jag/vi inte att den håller absolut högsta tänkbara ljudkvalité utan att den låter bra. Tycker även Michael Jackson - Bad skivan låter bra, favorit är nog Liberian Girl.


Jag tror att trådskaparen var ute efter Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalite, då räcker det inte med bara bra. :)

Jag tycker juh faktiskt de båda albumen låter riktigt bra, hade inte nämnt dem här annars.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 14:35

pontareee skrev:
goat76 skrev:
pontareee skrev:
Skruva upp basen lite så blir det inte så platt, nä men skämt åsido sa jag/vi inte att den håller absolut högsta tänkbara ljudkvalité utan att den låter bra. Tycker även Michael Jackson - Bad skivan låter bra, favorit är nog Liberian Girl.


Jag tror att trådskaparen var ute efter Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalite, då räcker det inte med bara bra. :)

Jag tycker juh faktiskt de båda albumen låter riktigt bra, hade inte nämnt dem här annars.


Jag menar inte att vara någon trådpolis, alla får tycka precis vad de tycker. Det gjorde jag också. :)

Tell
 
Inlägg: 2086
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Tell » 2020-07-17 15:45

goat76 skrev:Om de hade släppt lös dynamiken och inte komprimerat de flesta inslagen i mixen, så hade den kanske kunnat platsa.


Frågan är varför just en helt okomprimerad signal är det som anses låta bäst? Är det bara för ni som vanligt har verkligheten som referens o inte bara vad-som-låter-najsast-oavsett-verkligheten? För att ta dom två senaste exemplerna i tråden, RAM och Bad, så innehåller ju båda synthar och trummaskiner etc o ingen av dom tillverkar "verkliga" ljud. Så att ha verkligheten som nån slags referens blir ju bara märkligt.
Dessutom så finns det många som argumentare för att komressorer "limmar" ihop ljuden så dom sitter ihop tillsammans på ett bättre sätt än en okomprimerad signal. Finns ju dock som vanligt såklart en balans, o den balansen är la subjektiv ;) Så att som dom flesta här på faktiskt hela tiden tjatar om att det SKA vara okomprimerat är både fel o tröttsamt imo.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav goat76 » 2020-07-17 16:30

Tell skrev:
goat76 skrev:Om de hade släppt lös dynamiken och inte komprimerat de flesta inslagen i mixen, så hade den kanske kunnat platsa.


Frågan är varför just en helt okomprimerad signal är det som anses låta bäst? Är det bara för ni som vanligt har verkligheten som referens o inte bara vad-som-låter-najsast-oavsett-verkligheten? För att ta dom två senaste exemplerna i tråden, RAM och Bad, så innehåller ju båda synthar och trummaskiner etc o ingen av dom tillverkar "verkliga" ljud. Så att ha verkligheten som nån slags referens blir ju bara märkligt.
Dessutom så finns det många som argumentare för att komressorer "limmar" ihop ljuden så dom sitter ihop tillsammans på ett bättre sätt än en okomprimerad signal. Finns ju dock som vanligt såklart en balans, o den balansen är la subjektiv ;) Så att som dom flesta här på faktiskt hela tiden tjatar om att det SKA vara okomprimerat är både fel o tröttsamt imo.


Jag har inte bett om att det ska vara helt fritt från komprimering, jag klagar över att de flesta ljudinslagen på den där skivan är komprimerade/limiterade. Jag gillar ju hur de blandat tungt komprimerad bas med i stort sett okomprimerade inslag i Billie Eilish låtar, då låter helheten mer dynamisk och livfull trots att skivan i sin helhet är ganska hårtkomprimerad.
Men när i princip alla enskilda ljudinslag som på Daft Punks skiva är strypt så blir allt ganska statiskt, även syntarna tycker jag låter dynamik-begränsade och de borde lätt ha rymts i mixen utan den begränsningen och ändå kunnat låta lika starkt som nu.

En kompressor är ett bra och ibland helt nödvändigt verktyg för att vissa ljud i en tvåkanalsmix inte helt ska drunkna. Jag använder ju själv en riktig hårdvaru-kompressor, dels på basgitarr för att få lite mer kontroll över det instrumentet i mixen, samt på sång som annars ofta har ett alldeles för stort dynamiskt omfång för att antingen inte drunkna helt i mixen eller överrösta den.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Ted_B » 2020-07-18 00:02

goat76 skrev:En kompressor är ett bra och ibland helt nödvändigt verktyg för att vissa ljud i en tvåkanalsmix inte helt ska drunkna. Jag använder ju själv en riktig hårdvaru-kompressor, dels på basgitarr för att få lite mer kontroll över det instrumentet i mixen, samt på sång som annars ofta har ett alldeles för stort dynamiskt omfång för att antingen inte drunkna helt i mixen eller överrösta den.


Är inte det något som en skicklig sångare ska anpassa sig till om det ska vara en riktigt välljudande produktion?
Alltså vara samspelt med bandet så att inte sången behöver komprimeras?
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5170
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav Conan » 2020-07-18 07:53

Tittar man i Dynamic Range DB på RAM så ser det ut så här:

Skärmklipp_RAM.JPG
Skärmklipp_RAM.JPG (119.34 KiB) Visad 7409 gånger


Vad ska vi ha högupplöst nedladddning till när det är vinyl som gäller tydligen..? :|

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Musik i absolut högsta tänkbara ljudkvalité.

Inläggav ottovonkopp » 2020-07-18 08:00

Conan skrev:Tittar man i Dynamic Range DB på RAM så ser det ut så här:

Skärmklipp_RAM.JPG


Vad ska vi ha högupplöst nedladddning till när det är vinyl som gäller tydligen..? :|
https://www.yoursoundmatters.com/measuring-vinyl-dynamic-range-complicated/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Less is more, end the loudnesswar!

Hegel H90, Larsen 4.2, Squeezebox Touch.

FöregåendeNästa

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster