Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav PerStromgren » 2019-11-05 17:02

Jag läser ofta här att mäzzjazz är enkelt att återge, och det är därför man använder just sådan musik på mässor. Enligt flera källor är tät och intensiv musik svårare, men den får givetvis inte vara misshandlad på skivan för att kunna användas för utvärdering.

Har du ett tips på välinspelad tät och intensiv musik? Om det är musikaliskt uselt gör inget! :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Bill50x » 2019-11-05 17:18

PerStromgren skrev:Jag läser ofta här att mäzzjazz är enkelt att återge, och det är därför man använder just sådan musik på mässor. Enligt flera källor är tät och intensiv musik svårare, men den får givetvis inte vara misshandlad på skivan för att kunna användas för utvärdering.

Har du ett tips på välinspelad tät och intensiv musik? Om det är musikaliskt uselt gör inget! :)

Tidig musik av Frank Zappa är ganska bra. Känns det kaos och oordning så lyssnar du på fel/dålig utrustning. Wagner är inte så dum han heller om man vill ha komplex och tät musik. Electric Light Orchestra kan vara mycket svåra att få låta bra, mycket komprimerad produktion och väldigt tätt.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Nattlorden » 2019-11-05 17:26

Jag brukar spela Mike Oldfield "Five miles out" då det är mycket som händer samtidigt och Vocoderpartierna inte är avsett som väldigt tydliga (det handlar trots allt om taskig kommunikation mellan tornet och ett flygplan i nödsituation - egenupplevd av Mike som jag förstår saken). Så ju mer "talförståelse" destu mer nöjd blir jag i huvudsak.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Max_Headroom » 2019-11-05 17:58

Yes tidiga, kanske? Vet inte hur välinselade dom är. Komplext så det räcker.
Jag har en platta med en del Yes-folk, Anderson, Bruford, Wakeman, Howe tror den heter. Tunn i basen, men den bas som finns är av god kvalitet så ge den lite EQ.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Max_Headroom » 2019-11-05 17:58

Yes tidiga, kanske? Vet inte hur välinselade dom är. Komplext så det räcker.
Jag har en platta med en del Yes-folk, Anderson, Bruford, Wakeman, Howe tror den heter. Tunn i basen, men den bas som finns är av god kvalitet så ge den lite EQ.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Perfector » 2019-11-05 18:01

Hela Chicago 17 är tät och väldigt bra.
ZZ top: Can't stop rockin'
Boston: Smoking från Boston-plattan
Judas priest: Electric eye
Etno techno Project: Praja Pani
Kan föreslå fler om smaken passar.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-11-05 18:01

Lyssna då på Aphex Twin låt 10 på skiva 1 "Mt Saint Michel + Saint Michaels Mount" från albumet Drukqs.
Lyssna extremt starkt.
Blir du inte golvad har du för dåligt ljud. 8) :wink:
Med bra ljudåtergivning går det enkelt att urskilja varenda ljud.
Låter det mestadels gröt har du dålig ljudåtergivning.
Om låten inte ens GÅR att avlyssnas starkt är det ingen mening att lyssna, då har man också för dålig ljudåtergivning.

För att förklara för alla som inte har hört låten är det en låt med väldigt många olika ljud som spelas upp typ samtidigt. Men den är ett fint konstverk i sig själv tycker jag. En bra låt. Det händer intressanta saker i tiden också.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Bill50x » 2019-11-05 18:06

Nattlorden skrev:Jag brukar spela Mike Oldfield "Five miles out" då det är mycket som händer samtidigt och Vocoderpartierna inte är avsett som väldigt tydliga (det handlar trots allt om taskig kommunikation mellan tornet och ett flygplan i nödsituation - egenupplevd av Mike som jag förstår saken). Så ju mer "talförståelse" destu mer nöjd blir jag i huvudsak.

ca 3:20 in på låten Orabidoo är det någon som säger "Men vänta nu på mig", vem kan det vara? meningen återkommer ett par gånger.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Max_Headroom » 2019-11-05 18:23

Johan_Lindroos skrev:Lyssna då på Aphex Twin låt 10 på skiva 1 "Mt Saint Michel + Saint Michaels Mount" från albumet Drukqs.
Lyssna extremt starkt.
Blir du inte golvad har du för dåligt ljud. 8) :wink:
Med bra ljudåtergivning går det enkelt att urskilja varenda ljud.
Låter det mestadels gröt har du dålig ljudåtergivning.
Om låten inte ens GÅR att avlyssnas starkt är det ingen mening att lyssna, då har man också för dålig ljudåtergivning.

För att förklara för alla som inte har hört låten är det en låt med väldigt många olika ljud som spelas upp typ samtidigt. Men den är ett fint konstverk i sig själv tycker jag. En bra låt. Det händer intressanta saker i tiden också.


Hittade en version som går i 67% av farten som är orginal. Samma pitch. Den versionen var mycket bättre.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Nattlorden » 2019-11-05 19:32

Bill50x skrev:
Nattlorden skrev:Jag brukar spela Mike Oldfield "Five miles out" då det är mycket som händer samtidigt och Vocoderpartierna inte är avsett som väldigt tydliga (det handlar trots allt om taskig kommunikation mellan tornet och ett flygplan i nödsituation - egenupplevd av Mike som jag förstår saken). Så ju mer "talförståelse" destu mer nöjd blir jag i huvudsak.

ca 3:20 in på låten Orabidoo är det någon som säger "Men vänta nu på mig", vem kan det vara? meningen återkommer ett par gånger.


Det har jag inte funderat över.... är det en kvinna så är det väl troligen Anita Hegeland.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav PekkaJohansson » 2019-11-05 21:14

Bill50x skrev:Electric Light Orchestra kan vara mycket svåra att få låta bra, mycket komprimerad produktion och väldigt tätt.

/ B


ELO är lysande musikaliskt men högst tveksamt i en diskussion om välinspelad musik. Jag skulle sätta ett frågetecken även för "Chicago 17" (1984) som omnämns ovan och som är exempel på spretig och ljust klingande 80-talsrock. Rock och pop är sällan riktig högklassig men jag skulle ändå rekommendera trådskaparen att lyssna närmare på symfonirockgrupper som Rush, Saga och Yes från, säg, 1978 till 1982. En favorit som jag spelar regelbundet är Sagas andra album "Images at twilight" (1979) på tidig tysk cd-pressning. Från 1983 blir det generellt ljusare klang även om det inte alltid är orent. Ett ovanligt exempel på relativt välljudande pop efter 1990 är Fool's Garden och låten "Lemon tree" (1996) som på cd-singelversionen med två gula citroner är riktigt fint överförd till konsumentmedia.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Ted_B » 2019-11-06 01:48

PekkaJohansson skrev:En favorit som jag spelar regelbundet är Sagas andra album "Images at twilight" (1979) på tidig tysk cd-pressning.
Med vänlig hälsning

Pekka

Men den skivan är inte speciellt bra, lyssna då hellre på "Silent Knight", den får mig att hamna i ett drömlandskap ute i universum någonstans.
Den skivan får mig att tänla på Asimovs stiftelsetrilogi som är bland det bästa som någonsin skrivits i bokväg. :)
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav goat76 » 2019-11-06 01:57

Ted_B, tycker du dessa skivor med Saga är utslagsgivande för om högtalare klarar av att spela tät och intensiv musik?
Alltså det Per frågar om i trådens start.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Ted_B » 2019-11-06 02:10

Nja, nej, så skulle nog inte jag beskriva den musiken. Det var bara ett allmänt inlägg där jag ville tala om att den skivan jag nämner är bättre än den andra som nämns.
Då vill jag nog hellre nämna Planet 3 featuring Jay Graydon "Music for the planet" som en välinspelad platta som möjligtvis kan platsa i tråden.
Fast å andra sidan vet jag inte vilken skillnaden skulle vara mellan olika musikstilar/musiksorter, är det väl återgivet på en musiktyp så funkar det bra på andra typer också.
Låter det bra så låter det bra, helt enkelt.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav PerStromgren » 2019-11-06 09:07

Anledningen till frågan är alltså att jag då och då här läser att gles musik är mycket lättare att återge, men tät och intensiv musik får ljudet att gröta ihop sig om anläggningen är dålig.

Johans exempel med Aphex Twin är häftig konstmusik, men kan knappast kallas "tät och intensiv". Och, som sagt, just här struntar jag fullständigt i hur bra musiken är!

Är det svårt att ge exempel, kanske? Men, givetvis, tack för de jag fått! Jag ska bläddra i mina arkiv i den riktning ni angivit.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav ottovonkopp » 2019-11-06 09:17

Dessa två kommer alltid upp i huvudet när det gäller sådana här frågor.

ZZ Top - Tres Hombres. Tidig CD-ugåva då. Tycker den låter väldigt bra, sen om det är "tät" musik....

Styx- Pieces of Eight. Lite mer "oväsen" men har många fina partier för test, tex kyrko-orgeln i I'm Ok.

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav JM » 2019-11-06 10:45

PerStromgren skrev:Jag läser ofta här att mäzzjazz är enkelt att återge, och det är därför man använder just sådan musik på mässor. Enligt flera källor är tät och intensiv musik svårare, men den får givetvis inte vara misshandlad på skivan för att kunna användas för utvärdering.

Har du ett tips på välinspelad tät och intensiv musik? Om det är musikaliskt uselt gör inget! :)

Om jag minns rätt har du några modernare Quad högtalare. Min erfarenhet med mina Quad 989 är att tät musik på hög volym inte låter bra jämfört med mina JBL eller Altec horn. Tät och intensiv musik kräver högre volym enligt mitt förmenade. På lägre volymer är ljudet oftast inte bra.
Men det kan vara att jag bara lyssnat på suboptimalt inspelad musik. Möjligen klipper mina Quadar i topparna och den höga volymen samt den prominenta andratons distorsionen i hornen maskerar suboptimal musik till stor del och ger ett skenbart bättre ljud?
Dina moderna Quadar kanske klarar högre ljudtryck?

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav hifikg » 2019-11-06 11:47

Johan_Lindroos skrev:Lyssna då på Aphex Twin låt 10 på skiva 1 "Mt Saint Michel + Saint Michaels Mount" från albumet Drukqs.
Lyssna extremt starkt.
Blir du inte golvad har du för dåligt ljud. 8) :wink:
Med bra ljudåtergivning går det enkelt att urskilja varenda ljud.
Låter det mestadels gröt har du dålig ljudåtergivning.
Om låten inte ens GÅR att avlyssnas starkt är det ingen mening att lyssna, då har man också för dålig ljudåtergivning.

För att förklara för alla som inte har hört låten är det en låt med väldigt många olika ljud som spelas upp typ samtidigt. Men den är ett fint konstverk i sig själv tycker jag. En bra låt. Det händer intressanta saker i tiden också.


Blev inte direkt golvad, men låten efter... wow! Varför har jag inte lyssnat på den här skivan mer än jag gjort!? kul tips! Spelade på Apogee, undrar hur Carlsson hanterar ljudmassan i det tipsade stycket. Låten efter är väl närmast gles, men med många effekter o en hel del basljud. Mina subbor jobbar hårt nu, nära lock för öronen. Bara väntar på något otäckt utbrott... som inte kom.
Sitter nöjd :)

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav PekkaJohansson » 2019-11-06 12:34

Ted_B skrev:
PekkaJohansson skrev:En favorit som jag spelar regelbundet är Sagas andra album "Images at twilight" (1979) på tidig tysk cd-pressning.
Med vänlig hälsning

Pekka

Men den skivan är inte speciellt bra, lyssna då hellre på "Silent Knight", den får mig att hamna i ett drömlandskap ute i universum någonstans.
Den skivan får mig att tänla på Asimovs stiftelsetrilogi som är bland det bästa som någonsin skrivits i bokväg. :)


"Tät" och "välinspelad" var kriterierna som efterlystes. Sagas två första album är klart bättre i dessa avseenden än senare skivor även om jag gillar även "Silent knight" och "Worlds apart". De låter dock avgjort sämre - odynamiskt och orent - och kan inte rekommenderas för att demonstrera en ljudanläggnings kvaliteter med "tät" musik eller för att spela särskilt högt.

Låg distorsion i anläggning och högtalare samt kontrollerad efterklang i rummet är avgörande för hur njutningsbart det är att spela "tät" och för den delen även illa producerad musik utan att det blir grötigt och jobbigt. Det är inte alla som verkar observera att det ofta är mindre goda rum som spelar med och stör. Rummet är superviktigt om man ska nå bästa möjliga återgivning, vilket ju påpekas på forumet emellanåt.

Jag spelade för övrigt Creedence Clearwater Revival i går och "I put a spell on you" och denna tidiga rockrökare (1969) kan kanske fylla kriterierna i tråden. Den låter överraskande bra på både amerikansk och tysk 80-talspressning på cd. Den är dessutom en av tidernas bästa inledningslåtar på ett debutalbum. En mindre välproducerad och nyare rocklåt som man kan prova är "We are young" med Fun (2004) som lätt blir jobbig om distorsionsnivåer och rumsklang är för starka.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav sprudel » 2019-11-06 19:12

Nu d-r Pekka rekar du go musik, CCR och Fun, härligt ös i dem. :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Morello » 2019-11-06 22:51

PekkaJohansson skrev:En favorit som jag spelar regelbundet är Sagas andra album "Images at twilight" (1979) på tidig tysk cd-pressning.
Med vänlig hälsning

Pekka


Beställd! :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Morello » 2019-11-06 22:54

Väntar med spänning på att Supertramp - Crime Of The Century skall landa i brevlådan.
Den torde platsa hyggligt i denna tråd.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav PekkaJohansson » 2019-11-06 23:18

Morello skrev:
PekkaJohansson skrev:En favorit som jag spelar regelbundet är Sagas andra album "Images at twilight" (1979) på tidig tysk cd-pressning.
Med vänlig hälsning

Pekka


Beställd! :)


Ett gott val! Den snurrar åter här hemma!

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Morello » 2019-11-06 23:22

Kanske kan Rush "moving pictures", Rush "2112" och Deep Purples mästerverk "machine head" fungera som goda exempel på tät musik som låter hyggligt?

Annars finns det ju gott om komplex/tät konstmusik.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav JM » 2019-11-07 08:03

Vad testar tät och intensiv musik egentligen?
Maskeringen torde vara betydande. Hör vi bara de starkaste partierna av musiken?
Kanske lite OT men i min värld klart intressant.

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Bill50x » 2019-11-07 12:24

JM skrev:Vad testar tät och intensiv musik egentligen?
Maskeringen torde vara betydande. Hör vi bara de starkaste partierna av musiken?
Kanske lite OT men i min värld klart intressant.

Tät och intensiv musik har en förmåga att låta grötig och kaotisk i elektronik och högtalare som inte kan hantera denna. Man tappar fokus på musiken eftersom det låter så illa. Nu är det skillnad på musik som är tät och intensiv respektive sönderkomprimerad men en bra anläggning klarar både och. Och när anläggningen inte klarar detta så låter det lika illa, nästan på samma sätt.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-11-07 21:27

PerStromgren skrev:Anledningen till frågan är alltså att jag då och då här läser att gles musik är mycket lättare att återge, men tät och intensiv musik får ljudet att gröta ihop sig om anläggningen är dålig.

Johans exempel med Aphex Twin är häftig konstmusik, men kan knappast kallas "tät och intensiv". Och, som sagt, just här struntar jag fullständigt i hur bra musiken är!

Är det svårt att ge exempel, kanske? Men, givetvis, tack för de jag fått! Jag ska bläddra i mina arkiv i den riktning ni angivit.


Nu undrar jag... Har du verkligen lyssnat på rätt låt? Första halvan vill jag mena att den manglar på med massor av olika ljud samtidigt. Sedan lugnar den ner sig från mitten, men sista minuten är det massor av ljud igen.

Låt 4 ”Omgyjya-Switch” är rätt tät och intensiv också, men inte lika bra som låt betraktad tycker jag.

På låt 6 ”gwety Mernans” ska man kunna höra en lågfrekvent bluddrig grej åka runt i ljudbilden långt utanför högtalarnas positioner.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav sprudel » 2019-11-07 23:00

Morello skrev:Väntar med spänning på att Supertramp - Crime Of The Century skall landa i brevlådan.
Den torde platsa hyggligt i denna tråd.


Tror du har fått den i minst 5 versioner av mig. Leta i kartoteket. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav Morello » 2019-11-07 23:09

sprudel skrev:
Morello skrev:Väntar med spänning på att Supertramp - Crime Of The Century skall landa i brevlådan.
Den torde platsa hyggligt i denna tråd.


Tror du har fått den i minst 5 versioner av mig. Leta i kartoteket. :)


Hittade en MFSL-utgåva på datorn. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Välinspelad tät och intensiv musik sökes

Inläggav sprudel » 2019-11-08 08:55

Morello skrev:
sprudel skrev:
Morello skrev:Väntar med spänning på att Supertramp - Crime Of The Century skall landa i brevlådan.
Den torde platsa hyggligt i denna tråd.


Tror du har fått den i minst 5 versioner av mig. Leta i kartoteket. :)


Hittade en MFSL-utgåva på datorn. :)


Fast den är inte så bra, tyvärr.
Crime of the century de Luxe edition som Jansson hittade är nog den bästa. Vinylripparna är inte så tokiga heller.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Nästa

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster