Waters DSotM Redux

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Waters DSotM Redux

Inläggav Belker » 2023-10-10 19:04

Vi måste ju nämna den ändå, trots att karln är en idiot. Om vi försöker separera konsten från verket, vilket man kanske inte kan - det är en annan diskussion, tycker jag skivan fått oförtjänt dåligt mottagande. Troligtvis delvis pga idiot.

Jag tycker den är intressant! Bra att han inte gör en ”remake”, utan helt kör sin grej. Dödar darlings och antagligen driver konservativt lagda till vansinne. Jag gillar hans mumlande röst. Känns tryggt på nåt vis och det har jag tyckt sen Pros and Cons och Radio KAOS.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav sprudel » 2023-10-10 21:55

Belker skrev:Vi måste ju nämna den ändå, trots att karln är en idiot. Om vi försöker separera konsten från verket, vilket man kanske inte kan - det är en annan diskussion, tycker jag skivan fått oförtjänt dåligt mottagande. Troligtvis delvis pga idiot.

Jag tycker den är intressant! Bra att han inte gör en ”remake”, utan helt kör sin grej. Dödar darlings och antagligen driver konservativt lagda till vansinne. Jag gillar hans mumlande röst. Känns tryggt på nåt vis och det har jag tyckt sen Pros and Cons och Radio KAOS.


Har han kommit med nytt? Det måste jag kolla. Tack för tips! :)

PS. Cons and pros går minst en gång i veckan här hemma.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav sprudel » 2023-10-12 11:01

Nu har jag lyssnat.

Fenomenalt!

Han gör en egen cover på något av det bästa han presterat. Money är ju helt suverän, väntade mig lite bättre på Brain Damage som är en favorit, men, men, man kan inte få allt. Tack för tipset. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav pLudio » 2023-10-12 12:13

masvis-online overview.png
masvis-online overview.png (489.48 KiB) Visad 2077 gånger

Spoiler:
Visa
Man kan analysera utan att lyssna.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Belker » 2023-10-13 20:20

sprudel skrev:Nu har jag lyssnat.

Fenomenalt!

Han gör en egen cover på något av det bästa han presterat. Money är ju helt suverän, väntade mig lite bättre på Brain Damage som är en favorit, men, men, man kan inte få allt. Tack för tipset. :)

Visst är det bra!
Att han inte broderar ut och krånglar till för att ”show off”, som är det vanliga sättet vid remakes. Det är återhållet och nästan respektlöst slapp attityd gentemot originalet, för han vet att inget kan toppa det. Gillar också Great Gig… just därför. Hade ju varit helt hemskt om han tagit in en wailande sångerska. Det har vi hört nog av live.

Som pLudio visar, lite tjockt ljud stundtals, men jag tror det är ganska medvetet för att det ska vara varmt och mysigt. Waters vet vad spektakulär dynamik kan göra, men det här albumet handlar inte om det.

Användarvisningsbild
Lutto
Semesterfirare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-04-02

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Lutto » 2023-11-03 20:49

"trots att karln är en idiot", varför?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Belker » 2023-11-04 01:12

Lutto skrev:"trots att karln är en idiot", varför?

Du får googla Ukraina, men som nyväckt, femton år gammal sleeper cell, misstänker jag att du redan vet :wink:

Användarvisningsbild
Lutto
Semesterfirare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-04-02

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Lutto » 2023-11-04 16:05

"Alla som inte tycker som Belker = idioter" :lol:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32025
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Bill50x » 2023-11-04 23:22

Lutto skrev:"Alla som inte tycker som Belker = idioter" :lol:

Nejdå. Men RW är ute och cyklar när det gäller Ukraina. Han tycker att Ukraina ska förhandla om saken. Men det finns ju inget att förhandla om! Ryssland har ensidigt angripit ett grannland. Det enda som finns att förhandla om är att Ryssland slutar kriga och drar tillbaka alla styrkor i utbyte mot att vissa sanktioner upphör. Allt annat är ju att medge att krig mot grannländer kan löna sig. Här har RW klantat sig rejält när han tycker att Ukraina ska förhandla om sitt territorium. För övrigt är man inte duktig på allt annat bara för att man är duktig musiker.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Morello » 2023-12-06 11:58

Bill50x skrev:
Lutto skrev:"Alla som inte tycker som Belker = idioter" :lol:

Nejdå. Men RW är ute och cyklar när det gäller Ukraina. Han tycker att Ukraina ska förhandla om saken. Men det finns ju inget att förhandla om! Ryssland har ensidigt angripit ett grannland. Det enda som finns att förhandla om är att Ryssland slutar kriga och drar tillbaka alla styrkor i utbyte mot att vissa sanktioner upphör. Allt annat är ju att medge att krig mot grannländer kan löna sig. Här har RW klantat sig rejält när han tycker att Ukraina ska förhandla om sitt territorium. För övrigt är man inte duktig på allt annat bara för att man är duktig musiker.

/ B


Håller helt med Bill50x!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Almen » 2023-12-06 13:50

Bill50x skrev:
Lutto skrev:"Alla som inte tycker som Belker = idioter" :lol:

Nejdå. Men RW är ute och cyklar när det gäller Ukraina. Han tycker att Ukraina ska förhandla om saken. Men det finns ju inget att förhandla om! Ryssland har ensidigt angripit ett grannland. Det enda som finns att förhandla om är att Ryssland slutar kriga och drar tillbaka alla styrkor i utbyte mot att vissa sanktioner upphör. Allt annat är ju att medge att krig mot grannländer kan löna sig. Här har RW klantat sig rejält när han tycker att Ukraina ska förhandla om sitt territorium. För övrigt är man inte duktig på allt annat bara för att man är duktig musiker.

Han har ju också en historia av att sprida antisemitiska troper. När det påtalats responderar han typ "Illasinnade rykten som sprids av den israeliska lobbyn". Så att det...
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Lutto
Semesterfirare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-04-02

Re: Waters DSotM Redux

Inläggav Lutto » 2023-12-12 20:31

Håller helt med Waters!
Krig är förödande för människan, för miljön...


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst