Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Eagles ”Hotel California”
Chris71 skrev:Frågan är ju om det finns hos någon etablerad artist, förutsättningarna borde ju vara bäst när bolagen haft minst åsikter dvs första albumet innan man blivit placerad i ett fack eller mot slutet på karriären om den varit tillräckligt framgångsrik eller om man har sin egen label, men inte ens under dessa förutsättningar behöver ju publiken hålla med.
Jag saknar tillräckligt med OCD för att påstå att ingen filler smugit sig in, men detta är några album som när jag spelar första låten gör mig glad att jag kommer kunna lyssna från start till mål utan att det blir jobbigt, oxå en anledning till att hålla fast vid fysiskt media då det faktiskt uppmuntrar linjär lyssning av hela album.
Forever Young - Alphaville
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars - David Bowie
Kind of Blue - Miles Davis
Tapestry - Carole King
Rumours - Fleetwood Mac
Nio broars väg - Peter LeMarc
Ted_B skrev:Min första tanke var just Forever Young med Alphaville.
Skickat från min XQ-EC54 via Tapatalk
Conan skrev:Jag skulle vilja säga på rak arm:
Blondie - Parallel Lines
eljulio skrev:Kind of blue är ju helt ikoniskt bra. Har nästan lyssnat sönder den. Abba gold är popperfektion så klart.
I övirgt har jag inte lyssnat alls på The Cure tidigare, men nämnda platta ovan verkar vara riktigt bra vid första lyssningen. Kul! Det går för övrigt att höra var Kent har fått mycket av sitt sound från, som jag mest tidigare har kopplat till Depeche.
PekkaJohansson skrev:Över hälften av Beatles originalalbum, Abbas "Arrival" samt Depeche Modes "Music for the masses". Höll på att glömma Genesis "Foxtrot" och Gyllene Tiders "Moderna tider". Det är inte utan anledning som de uppräknade kompaktskivorna går varma hos undertecknad!
Förresten, apropå "Abba Gold" som nämns ovan: samlingsalbum borde väl vara diskvalificerade? Om inte skulle tråden kunna fyllas med väldigt många sådana.
Med vänlig hälsning
Pekka
Hjalmar_Branting skrev:Guns n´Roses-Appetite for Destruction
En av tidernas bästa hårdrocksplattor och från en period när Axl Rose hade ett röstomfång som fick många att blekna, till skillnad mot idag....
momotom skrev:Hjalmar_Branting skrev:Guns n´Roses-Appetite for Destruction
En av tidernas bästa hårdrocksplattor och från en period när Axl Rose hade ett röstomfång som fick många att blekna, till skillnad mot idag....
Verkligen ett bra val! Ja, han var grym när det begav sig. Såg dom -91 (92?) på globen. Trots att jag inte var ngt jättefan, och vi fick vänta på Axl i 3 timmar så är det nog den bästa konsert jag sett.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster