Så grymt skön musik och härlig röst.
https://open.qobuz.com/album/yhenlptipcwic
Moderator: Redaktörer
John Sjögren skrev:Beundrarna talar om stor konst. Men det är ju kitsch! Det är operapop värdigt ett bidrag i Melodifestivalen.
---
Greta Schüldt talar om ”Lux” som en omedelbar klassiker. Tillåt mig att tvivla. Om ett halvår eller år är den glömd.
---
Jag hör kvalitet och kompetens. Men ingen äkthet. Dessvärre tror jag att oförmågan att skilja äkta från falskt säger något ännu djupare och mer oroande om vår samtid. Och där är Rosalías album kanske trots allt ett genialt konstverk för sin tid: Stora gester, alltsammans förfalskning.
Bill50x skrev:Jomenvisst är "Lux" ett barn av sin tid. När jag skrev att den är ganska bra var det i ljuset av hur det mesta låter idag. Inte det mesta som släpps utan det mesta som blir det största. Min musikaliska "skolning/prägling" skedde under 60 och 70-talet och numera har jag (p)referenser typ 2-3 decennier före och efter. Det görs förmodligen lika mycket bra musik idag som på 70-talet men den har en viss tendens att drunkna i dagens massiva utbud.
Lux må vara kitsch, men vad är inte det idag?
sprudel skrev:Upprör den en pingstvänn är det ju plötsligt intressant på riktigt!
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster