Hoobastank - They sure don't make basketball shorts like ...

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv
 
Inlägg: 3323
Blev medlem: 2004-12-12
Ort: evigheten

Hoobastank - They sure don't make basketball shorts like ...

Inläggav Pinnick » 2005-09-16 18:29

Halloj är det någon som vet var man kan få tag på Hoobastanks "they sure don't make basketball shorts like they used to" så skulle jag vara jättetacksam för svar. 8) Den är lite svår att få tag på men är helt suverän tycker jag. Ljusår bättre än den musik som de gör nu :/

För de som inte hört är de lite åt nu-metal hållet och gjorde i alla fall jätteschyssta låtar förut. Sångaren har eller hade eller har väl fortfarande kanske utomordentligt övertygande mjuk rockig röst. Dessutom spelade de saxofon på "they don't.." skivan. Det var ett kul helskönt inslag.

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv
 
Inlägg: 3323
Blev medlem: 2004-12-12
Ort: evigheten

Inläggav Pinnick » 2005-09-16 20:23

Hoobastank var riktigt bra en gång i tiden ! ;)

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Inläggav Magnuz » 2005-09-17 17:51

Nu-metal är kanske det mest fruktansvärda jag vet näst dansband och schlager, men eftersom du verkar gilla Porcupine Tree blir man ju lite intresserad av att kolla upp detta. Är det skivan du nämner ovan som gäller, eller?

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv
 
Inlägg: 3323
Blev medlem: 2004-12-12
Ort: evigheten

Inläggav Pinnick » 2005-09-17 21:44

Ja verkligen. Jag "upptäckte" dem samtidigt som Porcupine Tree. De första två skivorna är bra, varav den första är riktigt bra. Nuförtiden är de med på soundtrack till daredevil och sånt. Så nu spelar de tråkig, utslätad typisk amerikansk modern rock och har tappat stinget vilket är synd :/. (Stortskivkontrakt-syndromet?) Dessutom har de på de nya låtarna jag hört, lagt undan saxofonen.
Men speciellt "basketball shorts"-skivan, som verkar lurig att få tag på, är bra och rolig (tycker jag) :-)

apropå om det är nu-metal så tyckte någon som så här :

--
Editorial Reviews
Amazon.com
The XXX-rated quartet Hoobastank arrives on this self-titled major-label debut as a nu-metal Weezer, ...
--
(om hoobastank / hoobastank)

Men lik Porcupine Tree är de väl inte alls egentligen. Å det vore kul att få tag på "they don't make basketball shorts..." på CD.

mvh
/Pinnick


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster