Soljuslåten/plattan nummero uno

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
viktor
 
Inlägg: 233
Blev medlem: 2005-05-28

Inläggav viktor » 2005-11-27 23:09

Men snälla nån då, det här saknar ju all vett och sans. Jag menar, om jag gett uttryck för rasistiska åsikter, eller hotat någon - då hade jag förstått. Men ni läser ju mina inlägg som fan läser bibeln - om ni läser mina inlägg alls. Jag har faktiskt bara ansett att en viss person beter sig barnsligt, basta. Det måste jag väl ändå få göra, eller?
Och razor, vad är det för åsikter jag har som inte skulle kunna publiceras i DN?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-27 23:14

Det handlar sekundärt om vad man menade med sitt inlägg, primärt hur det uppfattas. Och nej, yttrandefriheten råder inte på detta forum fullt ut, men nära nog. Hur detta fungerar står att läsa i den policy, varefter all postning på detta forum sker.

Efter vi klargjort ett och annat från alla håll så kanske vi kan fortsätta med tråden.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
razor
 
Inlägg: 512
Blev medlem: 2004-04-10

Inläggav razor » 2005-11-27 23:15

Poängen som du uppenbarligen inte inser är att detta är ett privat forum, likväl som DN är en privat tidning. Ingen har någon skyldighet att publicera dina åsikter. Däremot är du helt fri att starta ett eget forum eller sida på nätet, det är det som yttrandefriheten handlar om.
"paintus peelus, roofus leakus, in extremus!"

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-27 23:20

Viktor:

Ja det får du göra, speciellt när det gäller moderatorerna. Men ditt första inlägg uppfattades provocerande, trots att din mening senare visade sig vara en helt annan.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
viktor
 
Inlägg: 233
Blev medlem: 2005-05-28

Inläggav viktor » 2005-11-27 23:21

Jag har aldrig sagt att Faktiskt har en skyldighet att publicera mina åsikter, var har du fått det ifrån? Men jag tycker forfarande att ordet "blöja" är ganska oskyldigt jämfört med många andra jag läst på detta forum. Varför gör ni så stor sak av detta? Förklara det för mig. Läs tråden från början och återkom sen.
Slarten tog illa upp när jag skämtade...är det tillåtet? Det är allt lite blöjnivå på hela debatten.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-27 23:22

En till, en mer säsongsanpassad låt liggandes på denna:

Bild
Mats & Morgan band med låt nummer ett, Holmersvalsen.

Typsikt bra låt för en mulen höstmorgon, som medans gröten puttrar blir lite mörkare. För att när man till sist kommer iväg hemifrån vara svart som (kaffe är en bra liknelse) attsingen och med lätt dugg regn och ökande vind...

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-27 23:23

Förklaringen finns här:

Vee-Eight skrev:Det handlar sekundärt om vad man menade med sitt inlägg, primärt hur det uppfattas. Och nej, yttrandefriheten råder inte på detta forum fullt ut, men nära nog. Hur detta fungerar står att läsa i den policy, varefter all postning på detta forum sker.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
viktor
 
Inlägg: 233
Blev medlem: 2005-05-28

Inläggav viktor » 2005-11-27 23:29

Men snälla Vee-Eight, om jag säger godmorgon i ett rum med 97 personer så kan man ge sig den på att minst en undrar vad fan jag menar med det. Det kan absolut inte skyllas på mig.
När jag undrar om en soljus är en albinogris leker jag med ord, inget annat. Om felstavaren uppfattar det som kränkande rekommenderar jag terapi, för då är man störd. Jag har just läst igenom tråden och jag har inte varit oförskämd mot slarten alls, tvärtom har jag haft en lättsam och humoristisk ton. Däremot har jag kommenterat musiken han rekommenderade, och kanske är det där skon klämmer. Ajöss.

Användarvisningsbild
viktor
 
Inlägg: 233
Blev medlem: 2005-05-28

Inläggav viktor » 2005-11-27 23:30

En sak till bara, solljusmusik, Haydn: symfoni nr 93. Den riktigt doftar av vår.

ekeponken
 
Inlägg: 429
Blev medlem: 2006-01-13
Ort: s:a Biskopsgården

Inläggav ekeponken » 2006-03-01 00:53

Ni har väl inte missat denna:

Bild

Helt underbar inspelning med GöteborgsSymfonikerna och Neeme Järvi. Lite som filmmusik, bara det att du inte behöver någon bioduk framför dig, bilderna kommer fram i huvudet ändå.

Annan skön musik är ju Vivaldi-De fyra årstiderna. Jag har en vinylinspelning från Decca med Leopold Stokowski som soloviolinist, det är så mäktigt att nackhåren reser sig.

Och ni har väl inte missat Phillip Glass, han som gjorde musiken till filmen timmarna?

Föregående

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster