REKLAM: En rockhink!

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

REKLAM: En rockhink!

Inläggav Slartibartfast » 2006-01-06 01:59

Vad passar den snålaste månaden på året bättre än att snåla ihop en sjujävla rockresa? Eftersom det är svårt att göra exakta rekomendationer av detta slag i butiker, tog jag CDON som utgångspunkt, mycket eftersom de överträffar Ginza oftast, och jag inte känner till några andra bra nätbutiker. Så, köp en platta Sofiero för nu kör vi.. vrooom, vro vro vro vrooom.
[rock]
För att vara rocker på allvar, måste man vara allvarlig. Här är en kille som gör mysig rock på ett snyggt sätt. Vet inte varför jag gillar honom så jävligt, men har är helt enkelt bra på allt! Och det är som vi vet inte alla som kan stoltsera med det...
Bild
Jerry Cantrell - Boggy Depot
Det tristaste med honom är att detta är Alice in Chains i renare tappning.. han körde vidare efter Layne Stayles avhopp/självmord? Och gjorde det jäkligt snyggt, hela skivan är stark -även ifall jag lyssnar på Degredation Trip alla dagar i veckan.. Perfekt mulen eftermiddags-skiva, dvs morgon för en rocker!

Om man sedan låter klockan närma sig frukost (pizza eller något annat nyttigt man kört på) kan det vara bra att bygga upp aggressionerna inför kvällen. Man är arg om man gillar rock, det har jag läst i en bok. Här har jag valt en platta med fin odör, lagrad ordentligt och inte alltför sönderspelad mot dess föregångare.
Bild
Pearl Jam - VS
Här har vi allt innans ölen börjar bli tre i kistan! Vi har aggressioner, vi har blood svett och tårar. Helt enkelt vi har ett sjujävla GO! Eddie den gammle räven har inte fått glasögon och de omnämns vid denna tiden fortfarande som ett bra live-band, perfekt öppning tycker ni inte?

När man dushat (tro inte att man inte gör sånt, det är bara snuskhumrar som inte dushar..) så kommer man till det svåraste för kvällen. Vilken söndertvättad turné t-shirt ska på? Vilka nitar passar till dagens skäggväxt? Vilken platta passar när man inte riktigt vet hur?
Bild
Primus - Suck on This
Vi har bas, vi har galna dansrörelser -som man måste öva bort inför kvällen, vi har roliga namn och balla texter.. vi har trum-, bas- och gitarr-solon! Och alla vet ju att det är jag som är Tommy som får flickan..

När läppstiftet matchats med skosnörena och Iron Maiden hänger på bröstet, då vet alla rockers att utan rockdricka blir det inget rockande! Ju mer, ju snabbare intaget och ju starkare varianter -desto bättre. Vad kan då passa bättre än att fläska på lite sing-a-long?
Bild
Queens of the Stoneage - Rated R
Det största och snabbast bandet på stoner-pop-himeln just nu. Vem kan motstå killar som utan skam kan spela mangel och vifta på rumpa - SAMTIDIGT? Och om inte Go with the Flow drar igång en rocksammankomst... så kan man lika gärna gilla barbie igen.

Vi rör oss snabbt, ett par tequila sköljdes ner med tillhörande bourbon, en bloody mary en öl -ja tack. Men, varfan är brudarna?
Bild
Motorhead - Ace of Spades
Snackar vi rock eller snackar vi rock.. jag kan hela texten! Jag kan alla solon! Jag är Lemmy, jag är Mickey Dee... Jag är Lemmy igen. Jag äger världen runt mig och mitt bord. Alla skrålar, alla älskar det här. Jag är Tommy igen, fast utan brudarna..

Bild
Black Sabbath - Sabotage
"NE-NE-NE-NE-NE-NE-NEEEEIIII"! Det klassiska introt drar igång, alla är hetast alla är bäst! Men det är fan ingen som kan härma Ozzy som jag i just Symptoms of the Universe.. heelt magiskt! Men här, här händer det... alla ha väntat på det.
Bild
Plattan bara fortsätter och fortsätter tiden blir suddig..

Man vaknar med en sprängande huvudvärk, och vet inte om det var gårdagens totala ägande eller plattan man satte på repeat lagomt skithögt!
Bild
Kyuss - Blues for the Red Sun
I det lugnaste tempot lurar de farligaste fiskarna.. hur kan det bli så svängigt? Hur kan de kännas så frammåt -när de antagligen låg ner och sov när detta gjordes! Kanske 90-talets bästa band alla kategorier, om man bara vågar - det luktar ju nästan rock´n roll tobak om fodralet alena...

Man tänker lite om gårdagen, undrar om allt kom med hem och då, då slår det en. Det ligger något bredvid som rör sig... Leende höjer man musiken och tänker "det blir nog bra ikväll också, Nille skulle ju ha..."
[/rock]

Denna saga hittade jag på nätet, så varför inte se vad skivorna kunde kosta dårå?

CDON skrev:Queens Of The Stone Age - R à 79.00 kr
Motörhead - Ace Of Spades à 49.00 kr
Primus - Suck On This à 79.00 kr
Black Sabbath - Sabotage à 69.00 kr
Pearl Jam - Vs à 69.00 kr
Kyuss - Blues For The Red Sun à 59.00 kr
Cantrell Jerry - Boggy Depot à 49.00 kr

Summa 453.00 kr


Fan inte illa pinkat för en hel jävla hårdrockskväll!! Det är konstigt, att när man har som minst med stålars så händer mest... men visst är man där ändå.. visst är man?!

Mvh Jocke
admin

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster