"Veckans konsert" med Corea och Mcferrin

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

"Veckans konsert" med Corea och Mcferrin

Inläggav matså » 2006-04-05 11:05

Var nyfiken på dessa herrar. Den ene hade jag inte hört men den andre hade jag hört lite av. "Dont worry, be happy "- Men jag tröttnade ganska fort två herrar där den ena plinkade på pianot och den andre utgjorde en massa dagisljud. Skickligt såklart, men urbotta trist. Ingen värme ingen känsla. Kan tänka mig att de som gillar helknasig musik där de lyssnar noga. Men oj den där tonen vilken fantastiskt ton, och var tonen i fdur eller i Gdur. Hm viktigt det måste vi skriva upp.

Ja ni förstår. Sedan kom det två st till en basist och en trummis. Även de skickliga men de spelade för innbördes beundran och jag tyckte de skrattade lite konstigt. Hade de braj i logen?

Nej så här blir musiken när man vill konstra till det för mycket. OCh då skall sägas att jag lyssnar på mycket avancerad musik som Tangerine dream. Men de har någon mening, det blir något av det. Det blir musik till sist.

Fast de som tyckte om konserten, gratulerar jag.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-04-05 11:47

tack mats! :)

själv njuter jag i fulla drag av en sån liten god låt som "where have i danced with you before".

Chick Corea är en av mina absolut favvekompositörer. Lite smått magisk.

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-05 12:03

Pinnick skrev:tack mats! :)

själv njuter jag i fulla drag av en sån liten god låt som "where have i danced with you before".

Chick Corea är en av mina absolut favvekompositörer. Lite smått magisk.

mvh
/Pinnick

Där ser man hur smaken kan vara olika. Men Pinnick jag har konstigt nog bara hört Correa i detta sammanhang. Konstigt för jag har ju hört talas om mannen men aldrig hört hans alster. Det är ju inte säkert att han är lika "konstig" annars :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Återgå till Musikstugan