Moderator: Redaktörer
Lägg in dina Favorit-Musik-videos!
Koffe skrev:Joan Baez - Three Stories (aka Prison Trilogy)
- tungt. Inte många som klarar det.
phloam skrev:aphex twin -- windowlicker
I want your soul,
I will eat your soul
antisidoscrollmaffian skrev:Antilånglänkarpojkarna fixade till en lång länk!
Magnuz skrev:antisidoscrollmaffian skrev:Antilånglänkarpojkarna fixade till en lång länk!
Så till den milda grad att den försvann eller?
Morello skrev:Någon mer än jag som tycker "Musikvideos" är rent trams som inte har med musik att skaffa?
TCM skrev:Jag är lite kluven när det gäller musikvideos. Jag tycker att man kan dra en parallell till ljudböcker som jag skrev i en annan tråd. Det är boken/låten som är det primära, men en bra video/ljudboksuppläsare kan lägga till en dimension i upplevelsen och självklart tvärtom också.
Kan bara lägga till att jag sällan tittar på mtv/ztv nu för tiden
phloam skrev:TCM skrev:Jag är lite kluven när det gäller musikvideos. Jag tycker att man kan dra en parallell till ljudböcker som jag skrev i en annan tråd. Det är boken/låten som är det primära, men en bra video/ljudboksuppläsare kan lägga till en dimension i upplevelsen och självklart tvärtom också.
Kan bara lägga till att jag sällan tittar på mtv/ztv nu för tiden
Håller med! Även om jag inte lyssnat på en hel bok uppläst. Vissa uppläsare skulle kunna läsa telefonkatalogen och det skulle ändå vara högintressant (Ernst Hugo! Hans Vilius!) Kanske är det likadant med videoregissörer (Chris Cunningham kanske?)...!

Lägg in dina Favorit-Musik-videos
Slartibartfast skrev:
TCM: Jag håller med om att 1979 är en bättre låt än låt, och jag gillar båda videorna. Jag gillar även Zero videorna. Men jag ville inte ta alla, och valde då den som jag senast kommer glömma av de tre.
/J
Koffe skrev:Fråga. Är inte musikvideon nutidens opera? Är en dokumentär inspelning av bandet som spelar, rätt upp och ner, i huvudtaget en musikvideo? Krävs det inte större verkshöjd för att det skall vara en riktig musikvideo?
I den här tråden, borde det då inte ligga just bra MUSIKVIDEOS. Några killar som lirar i en replokal, hur duktiga de än är på att spela fort, är ingen musikvideo. För vi skall väl inte lägga in allt vi hitta på youtube med våra favorit artister? Är det inte att göra ett ur val av just BRA MUSIKVIDEOS som gör den här tråden intressant?
andy skrev:Min intention var att allt som har ett film-dokumentärt värde om musik är av intresse.
Jag tycker det är synd att sätta upp ramar på ett sådant ämne då det skulle innebära att operasångerskan skulle tystnat eftersom hon inte hamnar innanför ramen för en musikvideo.
Koffe skrev:Snyggt och coolt! Orbital - The Box. Vart har Andy tagit vägen föresten?
andy_inaktiv skrev:sensational alex harvey band - midnight moses live 1974
http://www.youtube.com/watch?v=2ZWku9uLDX0
Sensational Alex Harvey Band - Vambo
http://www.youtube.com/watch?v=rg9FcXmwnYo
Gammalt men småkul!
Mvh Anders
Nefilim skrev:Musikvideos är skräp! Däremot konsertvideos-DVD,s[i] kan vara mycket bra!![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster