subjektivisten skrev:Sunn O))) är skitbra. Har inte hunnit satt mig in i nya plattan, dom kräver ju lite. Men ska det nu efter mitt Brian Jonestown Massacre dyrkan blivit lite mindre nu efter konstant spelande i flera månader.
Lite gammal tråd det här, men eftersom det inte finns så värst mycket skrivet om Sunn O))) så får jag återuppliva denna.
Har spenderat de sista timmarna med att lyssna genom skivorna White2, Black One och White1. Jag får inte nog av bandet. Mitt absoluta favoritalbum med dem är 00 Void, deras första. Betydligt mer statiskt än deras senare alster...
Men Black One är nog fanimig minst lika bra. Mindre drone men mer otäck stämning. Sista låten Bathory Erzsebet måste kandidera för en plats på min topp 100-lista över bästa låtar någonsin.
Om jag skaffade basmoduler så skulle det vara för att göra Sunn O))) lite mer rättvisa.
subjektivisten: Jag tycker du ska ge Oren Ambarchi senaste album, In the Pendulum's Embrace, en chans. En gitarrist från Australien som både gästat Sunn O))) live och på skiva. Jazzig drone i princip. Otroligt bra det med.
Edit: glömde några ord