Mycket dåligt som nämnts

och några bra... En var ju Jurassic 5´s Quality Control.
Jag tänkte istället lista några favoriter då det är för svårt att dra ut de 5 bästa plattorna..
Kyuss - här borde väl nästan "blues for the red sun" vara given!
Frank Zappa - Det mesta, men om man skall gå in på detaljer är ju det ju live man vill höra honm, och varför inte köra på "you can´t do it on stage anymore 1-6".. synd att de kostar ca 300kr st.. :/
Mahavishnu Orchestra - det mesta, men de blir lite äckliga fram emot 80-talet.. men vissa kasnke gillar det?
Alice in Chains/Jerry Cantrell - Måste få in dom på något sätt, så duktig låtskrivare! Allt Cantrell gjort är underbart!
Mo´wax/Ninjatunes etc.. - Dvs de som fortsätter att utveckla triphopen och den lugna elektronikan, kan ju nämna några människor/band som: Dj Shadow, Herbaliser, Jaga Jazzist (the stix), Kid Koala och Amon Tobin.
"Den heliga"-Mike Patton - Allt han är med på är ju så vackert! Att någon kan sjunga så? Pröva gärna mrBungle och Tomahawk. Även delar av Faith no More och Fantômas.
Mats och Morgan - Koola killar, gillar deras Zappa tolkningar och cp-komp!

Kul att någon vågar sticka ut i Sverige!
EST - Sköna killar, så laidback och förbaskat bra loungemusik! Skönt att inte alla sticker ut i Sverige!
Primus - ALLT, tills skivan: Brown. Då byter de trumis till Brian "brain" Mantia, som nu spelar med Guns n´ Roses, och de går verkligen ett stort steg åt fel håll!
Nu kommer vi in på den del av musik som NNord gillar om jag inte missminner mig..
Ed Rush (& Optical) - Har gjort jäkla massa bra låtar.. kan inga plattor, de är svååra att få tag på..

Men gå på låtar som Bullit och Get ill!
EIB/Bad Company - Såå grymma killar! 4st som gör dB, en grupp alltså!

Där kan man ju köpa den enda skiva de släppt. Men den är nog omöjlig att hitta i Sverige. Import?
Aphex Twin - Ja.. antingen gillar man eller så...

Lite ojämn kvalité på grejerna.
Squarepusher - se AFX.
Roni Size - ja.. duktig kille, och han gör rätt välproddade grejjer dessutom!

Det är kul med välljud och bra dB! (inte alla som gör så bra inspelningar..)
Så, hoppas detta duger för er..

Jag har det mesta av ovan så det är bara att privmessa mig om ni har några frågor.