Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Tycker det är för mycket Country över Palace Brothers/music och Will Oldham, med Matt Sweeney blir det för rockigt. De tre första Bonnie skivorna är de jag gillar bäst.
L4 skrev:Själv är jag mycket förtjust i Bonnie 'Prince' Billy och Tortoises gemensamma platta "The Brave and the Bold" från 2006. Innehåller bland annat en fantastisk cover på Springsteens "Born to run"! Lyssna!
CODY skrev:L4 skrev:Själv är jag mycket förtjust i Bonnie 'Prince' Billy och Tortoises gemensamma platta "The Brave and the Bold" från 2006. Innehåller bland annat en fantastisk cover på Springsteens "Born to run"! Lyssna!
Den är verkligen mycket bra, covern, alltså. Precis som en cover skall vara. personlig, men ändå påminna om originalet.
Lyssnade, inspirerad av denna tråd på Letting Go i går. Som kommer efter Master etc. Soundet är verkligen ganska "fett", men jag tycker det är bra. Den senaste skivan har jag bara hört i förbigående, men där tycker jag att låtmaterialet står och stampar lite och inte skiljer sig tillräckligt mycket mot det tidigare för att vara jätte-intressant.
Prince Bonnie har en fin plats i skivsamlingen.
MVH/Cody
peetwa skrev:Är det en fishtank inspelning
CODY skrev:peetwa skrev:Är det en fishtank inspelning
Uhh? Är det Tortoise studio eller ett produktionsbolag knutet till dem ? Skall kolla skivan när jag kommer hem om det står något om fishtank.
John (MC något) från tortoise har f övrigt producerat Man-Made med Teenage Fanclub. Riktigt bra och "varmt" producerat.
MVH/Cody
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster