Fritt fram för allt från odefinierbara känslor till det mest kvasiintellektuella svammel eller professionellt dissekerande som tänkas kan. Inte för jäkla seriöst bara
Jag fick idén tack vare nedanstående inlägg i "Bästa gruppen på R"-tråden:
petersteindl skrev:Hmm, jag har faktiskt aldrig hört Rammstein någon gång, så jag var ju tvungen att gå in på youtube och flukta in lite.
Då jag började på en låt så var det svårt att inte lyssna till låtens slut. Det är numera sällsynt. Oerhört fängslande musik. Spännande komponerad med extremt tydliga budskap. Välspelat och mycket professionellt i sin helhet. Mycket hög konstnärlighet. Rolig ny bekantskap![]()
Hade tänkt att rösta på Stones men Rammstein tycker jag är bättre. Det är som en ny mer progressiv och nutida Kraftwerk.
Rammstein får det bli
Lämpligt vore kanske att man utgår från en viss specifik låt (grupp) och ser var man hamnar. Eller kanske en nån textrad som man alltid undrat vad som menas med.
Ok, vem vill ta chansen att börja med en favoritlåt? Go git!!!
Edit: + exempel, samt att jag skulle vilja tillägga att Rammstein på ett positivt sätt kanske kan kallas för teatrala i sitt uttryck? Nästan lite opera, inte bara i sången kanske? Eller inte. Frågan är kanske om Rammsteins liveframträdanden hade passat på operan eller inte