Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Å jag som tyckte R var svårt.. det är ju lika knepigt om inte värre.
Förutom flera av de nämnda (i synnerhet på Peter Steindls lista) måste jag nämna Scorpions.
Åsså har vi ju SADE!!!![]()
Jisses va svårt. Får återkomma!
/Peter
CODY skrev:phloam skrev:Ok jag ska inte göra mig omöjlig utan röstar på The Smiths.
Det var rakryggat! PM:a så snart du behöver hjälp på någon annan bokstav.
phloam skrev:CODY skrev:phloam skrev:Ok jag ska inte göra mig omöjlig utan röstar på The Smiths.
Jag anar din desperation. Sätt genast in 300:- på mitt paypalkonto annars stödröstar jag på Bruce Springsteen.![]()
TCM skrev:phloam skrev:CODY skrev:phloam skrev:Ok jag ska inte göra mig omöjlig utan röstar på The Smiths.
Jag anar din desperation. Sätt genast in 300:- på mitt paypalkonto annars stödröstar jag på Bruce Springsteen.![]()
Alexi skrev:För mig står det mellan Eliot Smith och Mazzy Star, måste fundera lite till.
Jo Hope Sandoval menar jag juFalloutBoy skrev:Alexi skrev:För mig står det mellan Eliot Smith och Mazzy Star, måste fundera lite till.
Mazzy Star måste väl ändå hamna under M?
phloam skrev: Jag anar din desperation. Sätt genast in 300:- på mitt paypalkonto annars stödröstar jag på Bruce Springsteen.![]()
Max_Headroom skrev:Oj, på S finns ju massor, men jag väljer
Sting
Han är ju skittråkig, det svänger ju inget om hans musik, det gjorde det inte ens live när jag såg honom så det är nog inte min cd-spelare som det är fel på.. Wink
MichaelG skrev:Under B gillades inte Bach av det skälet att ingen har hört honom. Därför är det givna svaret under S - Igor Stravinskij.
perstromgren skrev:MichaelG skrev:Under B gillades inte Bach av det skälet att ingen har hört honom. Därför är det givna svaret under S - Igor Stravinskij.
Hur kunde jag glömma honom! På "S" skulle jag vilja rösta på flera, ju!
jsan skrev:Men ingen har ju nämt hårdrockballadernas mästare !
Scorpions
Piotr skrev:jsan skrev:Men ingen har ju nämt hårdrockballadernas mästare !
Scorpions
Joho då!![]()
![]()
![]()
Asså det bara ramlar in mer och mer, det här var helt klart den svåraste bokstaven.. jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... jag menar det här är ju viktiga saker..![]()
@Peter Steindl,
jo jag vet att du skrev Sade och jag skulle aldrig drömma om att ta den äran från dig..Menade bara typ att liksom "sen har vi Sade" som att det blir svårt för även Scorpions att ta hem det för min del. Ja du förstår säkert.
Seal nämndes och trots att han gjort några slagdängare och att jag faktiskt har några gamla CD-singlar med honom var det inte förrän nyligen som han steg upp till riktiga höjder för mig. Först för ett par år sen när jag hörde duetten med Mylene Farmer (yummi... eller vad säger du Peter?) och sedan när jag hörde covern på James Brown's "It's a mans world". Hörde direkt när jag satt där på lunchen att det inte var original men kunde inte riktigt placera sångaren.. jisses vad bra han gör den.
Nåväl trots alla storheter som nämnts så blir det..
SCORPIONS!!
Och jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag svek den undersköna Sade i detta ögonblick.![]()
MEGAEDIT: Steel Pulse förihelvete.. fantastiskt reggaeband! Ja dom vinner inte min röst men dom måste bra nämnas.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster