Moderator: Redaktörer
americantabloid skrev:Kan vi inte spara W till en egen kategori? Ett klargörande tack?
perstromgren skrev:Nattlorden skrev:Vivaldi, Antonio
Har du hört honom spela?
PekkaJohansson skrev:Självklart är det ett rimligt krav att man har hört den artist man röstar på i en omröstning om bästa artist. Med kompositörer och musikanter som har avlidit för mer än hundra år sedan låter det sig näppeligen göras. Vi hade för övrigt den här diskussionen under en tidigare bokstav.
Orkestrar programmeras inte - de dirigeras möjligen emellanåt.
Nattlorden skrev:PekkaJohansson skrev:Självklart är det ett rimligt krav att man har hört den artist man röstar på i en omröstning om bästa artist. Med kompositörer och musikanter som har avlidit för mer än hundra år sedan låter det sig näppeligen göras. Vi hade för övrigt den här diskussionen under en tidigare bokstav.
Orkestrar programmeras inte - de dirigeras möjligen emellanåt.
Jag har väl inte hört Pink Floyd bara för att jag har en skiva?![]()
Att skriva notblad för orkester är lika mycket programmering som att sätta in noterna i Cubase.
Nattlorden skrev:Att skriva notblad för orkester är lika mycket programmering som att sätta in noterna i Cubase.
Bill50x skrev:Fast nu var det väl artister vi skulle rösta på och inte kompositörer?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Fast nu var det väl artister vi skulle rösta på och inte kompositörer?
Så det är inte artistiskt att komponera?![]()
( Att det inte fanns CD-skivor och syntar tillgängliga på den tiden kan väl inte artisten beskyllas för, de gjorde det bästa de kunde med vad de hade tillgängligt. )
Bill50x skrev:För mig får du gärna rösta på Vivaldi, själv vidhåller jag Velvet Underground
Nattlorden skrev:Men får jag inte välja Vivaldi, så får det bli Vangelis då.
Britt-Gunnar skrev:du får inte välja Vangelis hellerdu ska välja Velvet Underground som jag gör
usling skrev:Jag röstar på VA, Various Artists. Nej det är ingen grupp, det är alla sköna samlingsalbum som finns där ute
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Fast nu var det väl artister vi skulle rösta på och inte kompositörer?
Så det är inte artistiskt att komponera?![]()
perstromgren skrev:Om jag nu törs fortsätta på det här spåret: Om du skulle skriva in artist och kompositör för en skiva med de fyra årstiderna framfört av English Chamber Orchestra och Nigel Kennedy i din katalog/Squeezbox/mp3-spelare, i vilket fält skulle du skriva Vivaldi?
Nattlorden skrev:perstromgren skrev:Om jag nu törs fortsätta på det här spåret: Om du skulle skriva in artist och kompositör för en skiva med de fyra årstiderna framfört av English Chamber Orchestra och Nigel Kennedy i din katalog/Squeezbox/mp3-spelare, i vilket fält skulle du skriva Vivaldi?
Båda. (Fast det skulle aldrig falla mig in att indexera "kompositör")
Returfråga: I vilket fält skulle du skriva in vilken gitarr Mike Oldfield spelar på i Moonlight shadow?
perstromgren skrev:Inget, det finns normalt inget indexfält för instrumentarium.
Max_Headroom skrev:Visage.
(Märkligt, ingen har rästat på vikingarna...)
Max_Headroom skrev:Räknas Venga Boys som "V" eller "B"? Det uttalas ju Benga Boys.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster