Moderator: Redaktörer
Jag fick det till fler än 6 röster för Tom Waits.verdad skrev:Det verkar som om det är jämnt skägg mellan The Who, Tom Waits och Stevie Wonder alla har 6 röster, vad händer nu Alexi? Omröstning?
Då finns det väll lite värdigare vinnare som tex. X-Japan:PekkaJohansson skrev:Tja, jag kommer att tänka två band: X-Ray Spex och XTC. Jag röstar på X-Ray Spex eftersom det var ett ovanligt punkband i och med att det hade en saxofonist i sättningen. Sångerskan hette Poly Styrene och det är ju fyndigt det med. Det lilla jag har hört låter som hej-kom-och-hjälp-mig, men på bokstaven X kan man kanske tillåta sig att inte vara hundraprocentigt seriös.
Med vänlig hälsning
Pekka
petersteindl skrev:Iannis Xenakis
[...]
Detta är senare och elektroniskt emulerat. Shifts, håll i hatten![]()
OlA-68 skrev:jag har inget x i min skivsamling så det får bli min joker eftersom datorn dog när jag skulle rösta på w så jag röstar på tom waits
mathsg skrev:X-Ray Specs
Som Pekka skriver att Poly Styrene hade ett färgstarkt namn och färgstarka var hela bandet oxå. Jämfördes då och nu med tidiga Clash och Sex Pistols, gjorde tyvärr inte mycket mer musik än Sex Pistols. Sedan hade de ju Sal Solo med i bandet som sedan sjöng i Classix Nouveaux
Max_Headroom skrev:Det enda jag kommer på är
Wilmer X
Men det skulle väl ha gått på W.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster