Efter en liten väldigt utflippad diskussion om trummor och influenser kom jag att tänka på en liten sak.
Jag som trumis lyssnar ofta på trumdelar av låtar. Det blir en vana att lyssna mer på vad trumisen gör om det är tråkig musik iaf. Svårt att beskriva, ungefär som att beskriva vad kroppen gör när den går, den gör det per automagik bara.
Hursom, det finns antagligen ett gäng andra musiker ibland oss på faktiskt, och jag antar att ni har någon fetisch på att "mer" på era egna instrument än de ni inte förstår lika väl, har jag fel?
Om ni nu gör detta, har ni någon favoritartist i något band (eller solist) som ni väl benämna som en speciell vägledning i ert musicerande??
Mvk Jocke
PS
Jag vill bara tillägga en liten detalj, jag sitter INTE och lyssnar på trummor i en låt, jag lssnar på låten men trumorna sticker en lite mer i öronen eller hur man nu ska förklara...
PPS
Inte bara i Stockholm finns ironin, har jag hört.. men det är fortfarande obekräftat..
PPPS
Jag vet att vi trumisar är lite mer fetisch än andra musiker som regel, men man måste inte lyssna på den duktigaste för att gå vidare i sin utveckling. Det kan ju vara det enkla som är nästa mål.
PPPPS
Jag behöver bara en till tyckte jag..