Charles Mingus - Black Saint... - vilken cd-utgåva?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tobm

Charles Mingus - Black Saint... - vilken cd-utgåva?

Inläggav tobm » 2012-10-06 22:12

Edit: Det här borde kanske ligga i forumet Skivrekommendationer? Om någon moderator råkar läsa får denne gärna flytta tråden dit.

Tänkte införskaffa Charles Mingus album "The Black Saint & the Sinner Lady" på cd.

Det finns ju några olika utgåvor, någon som har en aning om vilken som kan var den ljudmässigt bästa (dvs typ minst dynamikkomprimerad)? Man skulle ju instinktivt gissa på de från 1986/87, men kanske är det i själva verket hybrid-SACD:n från 2011?

Om någon som äger albumet på cd skulle vilja MasVis:a sin utgåva och lägga upp resultatet här i tråden så kommer jag inte att protestera.[/b]
Senast redigerad av tobm 2012-10-07 17:24, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-10-06 22:38

Vilka låtar specifikt är du ute efter?
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2012-10-07 07:30

Ragnwald skrev:Vilka låtar specifikt är du ute efter?

Hmm, Ragnwald, var jag verkligen så otydlig? Tycker nog att det framgår hyfsat klart att det är hela albumet jag är ute efter... :wink:

Här finns låttitlarna:
http://www.discogs.com/Charles-Mingus-The-Black-Saint-And-The-Sinner-Lady/master/65019
(Hybrid-SACD:n på Analogue Productions finns av någon anledning inte med i listan över olika utgåvor.)

P.S.
Den version jag har lånat ner till min dator ser ut såhär, dock vet jag inte vilken utgåva det är...:
Bild

Bild

Återgå till Musikstugan