Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Kan man göra på flera sätt. Men om man nu vill rensa för att det börjar bli för mycket... ja självklart tar man bort det som man inte gillar. Men sedan?
adzer skrev:Inget sedan för mig. Är något bra så sparas det. Plats(både fysiskt och på HDD) är inget problem.Bill50x skrev:Kan man göra på flera sätt. Men om man nu vill rensa för att det börjar bli för mycket... ja självklart tar man bort det som man inte gillar. Men sedan?
Bill50x skrev:adzer skrev:Inget sedan för mig. Är något bra så sparas det. Plats(både fysiskt och på HDD) är inget problem.Bill50x skrev:Kan man göra på flera sätt. Men om man nu vill rensa för att det börjar bli för mycket... ja självklart tar man bort det som man inte gillar. Men sedan?
Fysisk plats är inget problem, det är ju bara att köpa fler hårddiskar. Men hantering och indexering tar sin tid, i alla fall för mig med Logitech/Squeezebox-server. Att behöva vänta i flera minuter innan man kan se vilka grupper man har i speciell mapp är rätt tradigt...
/ B
hifikg skrev:Funkar inte iTunes för squeezebox? bekvämt sätt att organisera musiken tycker jag, tar inte många sekunder att hitta en låt/artist/cd om jag har en hyfsad idé om vad den heter.
Bill50x skrev:adzer skrev:Inget sedan för mig. Är något bra så sparas det. Plats(både fysiskt och på HDD) är inget problem.Bill50x skrev:Kan man göra på flera sätt. Men om man nu vill rensa för att det börjar bli för mycket... ja självklart tar man bort det som man inte gillar. Men sedan?
Fysisk plats är inget problem, det är ju bara att köpa fler hårddiskar. Men hantering och indexering tar sin tid, i alla fall för mig med Logitech/Squeezebox-server. Att behöva vänta i flera minuter innan man kan se vilka grupper man har i speciell mapp är rätt tradigt...
/ B
NiklasF skrev:Men har den indexerat en gång så gör den väl inte det nästa gång ni öppnar det bibloteket?
Själv öppnar jag alltid genom "Folders"/"Mappar"
Och har jäkligt bra ordning på mitt biblotek som är uppbyggt
--A--/--AB-
/--AC--
Osv, jag har provat är som gjort för att man inte hittar det man letar efter.
Bill50x skrev:NiklasF skrev:Men har den indexerat en gång så gör den väl inte det nästa gång ni öppnar det bibloteket?
Själv öppnar jag alltid genom "Folders"/"Mappar"
Och har jäkligt bra ordning på mitt biblotek som är uppbyggt
--A--/--AB-
/--AC--
Osv, jag har provat är som gjort för att man inte hittar det man letar efter.
Öppnar själv genom "Folders" och har all musik uppdelad i mappar som A, B, C osv. Men om jag klickar på tex S så kan det ta över 1 minut innan artisterna i den mappen visas. Nu har jag iofs rätt mycket musik men det är ändå rätt irriterande.
Frågan är ändå, måste man ha alla album av en artist som man gillar, eller ska man begränsa sig och bara ha de bästa? Har man enbart fysiska skivor löser det sig automatiskt, de man spelar sällan kan man lägga i källaren. Dessutom är ekonomin en begränsning att köpa på sig för många album.
Kanske man ska ha en "källardisk" och lägga sådant som man sällan spelar på denna och bara ha de mest spelade på sin huvudserver?
/ B
hifikg skrev:Ragnwald skrev:De bästa albumen köper jag på CD eller LP.
Tänk när nätet går ner, ryyyyys... Jag köper min musik och rippar den.
Varför skulle man vilja höra på något annat?
xeizo skrev:Jag har massor av musik på hårddisk, hundratals gigabyte även om jag inte digitaliserat all min media ännu men i praktiken är det 98% Spotify jag lyssnar på. Varför sortera när Spotify redan gjort det åt en?
hifikg skrev:Någon som hittat någon gräns för iTunes? Vad gör man när iTunes databas inte ryms på en och samma volym?
xeizo skrev:Jag har massor av musik på hårddisk, hundratals gigabyte även om jag inte digitaliserat all min media ännu men i praktiken är det 98% Spotify jag lyssnar på. Varför sortera när Spotify redan gjort det åt en?
Bill50x skrev:En gång i tiden skötte sig detta mer eller mindre automatiskt eftersom varje fonogram var relativt dyrt. Så är det ju inte längre.
/ B
Nasjo skrev:Är det billigt med musik menar du?Bill50x skrev:En gång i tiden skötte sig detta mer eller mindre automatiskt eftersom varje fonogram var relativt dyrt. Så är det ju inte längre.
Bill50x skrev:xeizo skrev:Jag har massor av musik på hårddisk, hundratals gigabyte även om jag inte digitaliserat all min media ännu men i praktiken är det 98% Spotify jag lyssnar på. Varför sortera när Spotify redan gjort det åt en?
Hundratals GB är inga problem för server-programmen, eller datorerna. Det blir problem när man kliver över TB-gränsen, i mitt fall knappt 7 TB.
/ B
NiklasF skrev:7Tb musik?!![]()
Njeee...
NiklasF skrev:Jisses.... ja jävlar... JISSES!![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster