http://www.youtube.com/watch?annotation ... Gmex_4hreQ
Kanske har den varit uppe tidigare, men det lär jag väl bli varse.
Moderator: Redaktörer
shifts skrev:hifikg skrev:Skrämmande. Inte undra på att CD och (bra) MP3 är svårt att skilja åt många gånger.
Utveckla gärna detta i relation till det tråden handlar om.
phloam skrev:Det mest skrämmande med detta klipp är att det visar hur man är inne och tafsar på det kreativa/konstnärliga uttrycket.
Gäller det ny musik så vet man ju faktiskt inte hur artisten vill att det ska låta egentligen, men sånt här får inte förekomma vid återutgivning av gamla skivor.
Jag är beredd att argumentera för artistens rätt att låta hur illa man vill (det är ju trots allt de som gör musiken) oaktat hifi-ideal, men när man sabbar i efterhand går man över gränsen för all anständighet.
shifts skrev:Tycker det är helt olika frågor, men jag håller verkligen inte med om att det är skillnad.
hifikg skrev:shifts skrev:Tycker det är helt olika frågor, men jag håller verkligen inte med om att det är skillnad.
Rimligen är det väl lättare att komprimera något som ser ut som ett rakt streck än något som innehåller en massa dynamik. Fast jag kan ha fel. Det hade jag hösten 69, så det kan nog hända igen.
mx skrev:Rick Rubin har ju visserligen förstört fler artisters skivor än Metallicas med
loudness.

Ragnwald skrev:Men varför hör man så sällan att artisterna själva reagerar på att deras musik dödats. Det händer faktiskt.
Lyssnar de aldrig någonsin på sina egna album, hemma i en musikanläggning?
Är de ointresserade, kan de ju lätt själva döda musiken genom att komprimera sin spelstil, spela odynamiskt, försiktigt och maxa inspelningsnivån från början.
Ragnwald skrev:Men varför hör man så sällan att artisterna själva reagerar på att deras musik dödats. Det händer faktiskt.
Lyssnar de aldrig någonsin på sina egna album, hemma i en musikanläggning?
Är de ointresserade, kan de ju lätt själva döda musiken genom att komprimera sin spelstil, spela odynamiskt, försiktigt och maxa inspelningsnivån från början.
Ragnwald skrev:Men varför hör man så sällan att artisterna själva reagerar på att deras musik dödats.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster