PekkaJohansson skrev:Jansson skrev:Albumet i sig självt, oavsett eftermastring, är väldigt bra.
Jag tvivlar inte på musikens kvalitet, men jag har helt enkelt tröttnat på dessa undermåliga produkter som erbjuds oss skivköpare. Att allt som oftast behöva välja mellan mindre dålig produktion på ett tekniskt sämre format (lp) och omfattande musikförstörelse på ett tekniskt bättre format (cd) har fått mig att tappa lusten att följa även de mest intressanta artisterna. Jag sparar mina slantar den här gången och slår möjligen till på Agnetha Fältskogs nya - som gissningsvis är lika illa processad på cd. Bowies nya får jag höra på YouTube.
Med vänlig hälsning
Pekka
Det är ett förhållningssätt som jag svårligen kan relatera till.
Pekka, det tror jag du också innerst inne, om allt ställs på din spets, inte helt kan leva upp till?
Jag kan tycka på ett intellektuellt plan att det är ett ställningstagande som man kan välja.
Men lik förbaskat, säger jag emot.
Jag avstår inte från musiken och konstverket även om konstnären har haft dåliga medarbetare.
Världen är inte perfekt.
Jag respekterar ditt ställningstagande men du sköljer ut babyn med badvattnet.
När det gäller det här albumet föredrar jag vinylen, i mina öron ett bättre (trots alla invändningar mot mediet) val än CDn.
För den som inte har en skivspelare så är det inte något att ligga sömnlös över.
Lyssna.
På musiken.
Fast jag är väl den sämste att fråga " hur är den sista Bowien?"
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2