Aphex Twin live på Bangface Weekender 2012

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Chopha

Aphex Twin live på Bangface Weekender 2012

Inläggav Chopha » 2013-01-26 17:26

God hej,

Var det någon annan här ifrån faktiskt som i september var på festivalen Bangface Weekender 2012 i England?

Bangface Weekender är för er som inte vet en tre dagar lång festival i England som fokuserar på elektronisk musik med inriktning på Techno, Drum 'n Bass, Dubstep och Breakcore. Från och med förra året huserar de på Trevelgue Holiday Park, ett campingområde i Newquay på Englands sydvästkust.
Bangface Weekender: http://www.bangface.com/

Förra året avslutade producenten Richard D. James (Aphex Twin, AFX, Polygon Window mfl.) festivalen på stora golvet. Det var party må jag säga :D och igår hittade jag en inspelning av hans två timmar lång set.
För er som är lika trollbundna av Richard D. James musik som jag är eller inte har en aning om vad han gör utan bara diggar att lyssna på lite högkvalitativt producerad/livemixad Acid, Techno, Jungle och alternativ elektronisk musik.

https://soundcloud.com/acidanonymous/ap ... e-bangface

Jag spelade även in strax under fyra minuter video från setets första timma. Så här såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=9ea5VkNEf3o
Fantastiska video- och laserprojektioner hela festivalen igenom på den här scenen, som här nådde sitt klimax med sex projektioner och helt hysteriska lasrar :)

/Christopher
"There's all kinds of other ways to do this so I'm just gonna leave that all in the same level and for an, uhm, other people to decide what's more difficult" -T. Hawk
/Kåffa
Kontrollrummet

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-01-26 17:31

Var det alltså du som gjorde tvåtimmarsinspelningen???

Tack, här ska lyssnas :D

Går det att spara ner båda sakerna..?

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-01-26 19:26

Kommer han någonsin släppa ett album igen tro? Och på vilket bolag? Efter hans gudastatus måste det vara en hyfsat kämpig process.

En kompis var på en spelning med honom i London för några år sedan och då spelade han enbart toknoise och ingenting annat. Trodde det var hans sista suck, men detta indikerar helt klart annat.

Tack för att du delar med dig!
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
JB

Inläggav JB » 2013-01-26 22:04

Vi får verkligen hoppas han släpper nytt snart!

Vad är det för låtar han spelar på inspelningen?
Jag känner inte igen någon av dom =O

Användarvisningsbild
Chopha

Inläggav Chopha » 2013-01-28 10:09

Nä jag har inte spelat in något annat än videon jag länkade, jag dansade istället :)

Ja jag håller med om det du skrev Shifts, troligtvis en jäkla uppförsbacke.
Dock har han ju släppt material i andra namn för inte så länge sedan, så han producerar fortfarande intressant.

På soundcloud där spelningen ligger uppe har folk börjat fylla i när de känner igen låtarna han spelar (hans egna och andras låtar) och än så länge går det trögt, så sannolikheten är stor att mycket han lirade är nyproducerat men inte släppt. Första timmen när han lirade acid/techno verkar han ha sequensat en del på analoga syntar ovanpå beats, så mycket är väl in the heat of the moment :). Han brukar även (är det sagt) masha mycket musik live och sedan producera ovanpå det, så det kan vara svårt att höra vilka av andras låtar han lirade.
Andra delen med Jungle är troligtvis "bara mixad", vad det nu innebär i hans vokabulär :D
"There's all kinds of other ways to do this so I'm just gonna leave that all in the same level and for an, uhm, other people to decide what's more difficult" -T. Hawk
/Kåffa
Kontrollrummet

Återgå till Musikstugan