jeff_belowski skrev:Den var kort men jag älskar saga! Kan du inte berätta om när du hörde Suicidal Tendencies första gången?
Fråga inte mig för jag kommer inte ihåg men videon till "Insitutionalized" är ju ett riktigt fint nummer.
Hans "mamma" var het i den vill jag minnas.
Saga om hur man upptäcker musik?
Har för mig jag upptäckte Suicidal genom min bror, han är 6 år äldre än mig. Han gick i en riktig "musikerklass" på gymnasiet, han själv och många andra spelade i band och det var mycket musiksnack.
Har för mig han kom hem med plattan How will i laugh tomorrow på ....... på LP, sen spelade han den för mig. Jag älskade attityden i musiken och bandet, främst då Mike Muir. Tyckte han var stenhård med sin bandana nerdragen framför ögonen. Suicidalkepsen ville jag så gärna ha, men visste inte hur man skulle få tag på en på den tiden. Många år senare,i vuxen ålder, så beställde jag en genom internet "bara för att",

.
Sen var det en annan kompis på min gård som också gillade dem visade det sig. Som du märker upptäckte jag dem ganska sent i karriären. Jag håller nog How will i laugh tomorrow och lights, camera, revolution som bäst. Har lite svårare för de tidiga plattorna som går med åt skatepunk enligt mig. Men visst, de äldre plattorna är roliga och kul på ett lite plojigt sätt och jag har dem hemma på cd

.
Det blev redigt med off topic det här

.
On topic, köpte high and dry med Leppard här om veckan

.