Def leppard koncert?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Def leppard koncert?

Inläggav steveo1234 » 2013-06-26 08:13

Efter att ha återupplevt ett gammalt minne genom att se CMT Crossroads Def leppard & Taylor swift så slog det mig att jag har aldrig sett en Def leppard koncert. Jag skulle helst vilja retuschera bort Ms Switft om det gick..

http://www.youtube.com/watch?v=LQPjbXHVZOg

Så, jag letade lite på cdon med flera men det verkar som om de aldrig givit ut en koncert på dvd. Det verkar helskumt. Så, då vänder jag mig till forumet:

Finns det någon DVD/Bluray med liveframträdande av Def Leppard som jag missat?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
manix

Inläggav manix » 2013-06-26 08:24

Amazon.co.uk har en del:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_p_n ... =383379011
Kolla dock region innan beställning.

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2013-06-26 09:14

Annars tror jag de ska lira i västra Skåne, vilken dag som helst!?
Brorsan skulle gå och se dem.
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2013-06-26 15:41

nadifierad skrev:Annars tror jag de ska lira i västra Skåne, vilken dag som helst!?
Brorsan skulle gå och se dem.

De spelar på Sofiero i Hbg, 2/7.
Edit: länk http://www.thetivoli.nu/program/660-def-leppard
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

tiaz

Inläggav tiaz » 2013-06-26 19:32

penke62 slog huvet på spiken...... åk till sofiero hbg! detta tillfälle får man ju inte missa. hade åkt bara för att se förbanden...
sedan spelar de uppåt landet dagen efter om jag inte minns fel.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2013-06-26 22:39

tiaz skrev:penke62 slog huvet på spiken...... åk till sofiero hbg! detta tillfälle får man ju inte missa. hade åkt bara för att se förbanden...
sedan spelar de uppåt landet dagen efter om jag inte minns fel.

Uppsala 3/7, http://welcomeuppsala.se/event/def-leppard/
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2013-06-27 08:30

manix skrev:Amazon.co.uk har en del:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_p_n ... =383379011
Kolla dock region innan beställning.

Någon av de där som har rimligt vettigt ljud?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Banditen01

Inläggav Banditen01 » 2013-06-27 20:57

Westfalenhalle galan 1982-83 nånting sändes på Svt med Scorpion, Judas Priest, Iron Maiden o Def Leppard, 4 timmars livekonsert, det var innan de fjollade till sig Def Leppard ...

Edit: In 1983, the venue hosted the Rock Pop Festival, featuring Iron Maiden (headliner band), Scorpions, Ozzy Osbourne, Def Leppard, Quiet Riot, Judas Priest, Krokus and The Michael Schenker Group - one of the largest heavy metal lineups of all time, featuring these bands at the peak of their careers.[/i]

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2013-11-15 09:07

Jag har nu sett Def Leppard Viva Hysteria (2013) och kan passa på att varna andra..
Riktigt usel Bluray. LJudet är skitdåligt med en enorm discopuckel som får allt att låta som en dåligt byggd bilbas, bilden är i bästa fall acceptabel och Def Leppard´s uppträdande beskrivs bäst som robotlikt.
Fy fan vilket skräp.l

tiaz

Inläggav tiaz » 2013-11-16 01:15

steveo1234 skrev:Jag har nu sett Def Leppard Viva Hysteria (2013) och kan passa på att varna andra..
Riktigt usel Bluray. LJudet är skitdåligt med en enorm discopuckel som får allt att låta som en dåligt byggd bilbas, bilden är i bästa fall acceptabel och Def Leppard´s uppträdande beskrivs bäst som robotlikt.
Fy fan vilket skräp.l

de är ganska schyssta o se live, kanske inte jättemärkvärdigt men helt ok. att de sålt ut sig med taylor swift gillar jag verkligen inte.... men det e typiskt leppard det. fortfarande inte mainstream men fortsätter de på detta spår så....

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Def leppard koncert?

Inläggav genstruktur » 2014-07-13 02:26

Jag vet inte vad det är.........

Ligger här och lyssnar High and dry, Pyromania och Hysteria. Def leppard är verkligen ett gäng mesar om man jämför med mycket av min andra hårdrockssmak och det låter i mångt och mycket som något som skulle kunna spelas på Energy idag, men.......jag tycker det här är bra. Kanske är det alla glada ungdomsdagar och alla regniga dagar på sommarstället som liten när jag låg och lyssnade på detta och läste böcker. Märkte också när jag pluggade på universitetet att Def Leppard var perfekt tenta-musik! :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
jeff_belowski

Inläggav jeff_belowski » 2014-08-09 08:21

Den var kort men jag älskar saga! Kan du inte berätta om när du hörde Suicidal Tendencies första gången?
Fråga inte mig för jag kommer inte ihåg men videon till "Insitutionalized" är ju ett riktigt fint nummer.
Hans "mamma" var het i den vill jag minnas.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-08-11 14:05

jeff_belowski skrev:Den var kort men jag älskar saga! Kan du inte berätta om när du hörde Suicidal Tendencies första gången?
Fråga inte mig för jag kommer inte ihåg men videon till "Insitutionalized" är ju ett riktigt fint nummer.
Hans "mamma" var het i den vill jag minnas.

Saga om hur man upptäcker musik? :)

Har för mig jag upptäckte Suicidal genom min bror, han är 6 år äldre än mig. Han gick i en riktig "musikerklass" på gymnasiet, han själv och många andra spelade i band och det var mycket musiksnack.
Har för mig han kom hem med plattan How will i laugh tomorrow på ....... på LP, sen spelade han den för mig. Jag älskade attityden i musiken och bandet, främst då Mike Muir. Tyckte han var stenhård med sin bandana nerdragen framför ögonen. Suicidalkepsen ville jag så gärna ha, men visste inte hur man skulle få tag på en på den tiden. Många år senare,i vuxen ålder, så beställde jag en genom internet "bara för att", :).
Sen var det en annan kompis på min gård som också gillade dem visade det sig. Som du märker upptäckte jag dem ganska sent i karriären. Jag håller nog How will i laugh tomorrow och lights, camera, revolution som bäst. Har lite svårare för de tidiga plattorna som går med åt skatepunk enligt mig. Men visst, de äldre plattorna är roliga och kul på ett lite plojigt sätt och jag har dem hemma på cd :).

Det blev redigt med off topic det här :).

On topic, köpte high and dry med Leppard här om veckan :D.

Användarvisningsbild
jeff_belowski

Inläggav jeff_belowski » 2014-08-11 17:25

genstruktur skrev:Det blev redigt med off topic det här :).

Jag njöt iaf! Fänx man!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-08-11 18:13

jeff_belowski skrev:
genstruktur skrev:Det blev redigt med off topic det här :).

Jag njöt iaf! Fänx man!

Vassegod :D

Återgå till Musikstugan