Moderator: Redaktörer
''HiLo skrev:eller så var drogerna sämre så resutaten vart bättre.
HiLo skrev:eller så var drogerna sämre så resutaten vart bättre.
HiLo skrev:vad jag fått lära kommer dagens micar inte i närheten av de gamla, pruduktionskostnadera skulle ligga på bort mot 3miljoner för en förstklassig studiomic.
finns visst någon entusiast som handgör micar i gamla stan i stockholm, priserna slutade om jag inte missminner mig på 2,5miljoner, tor han hann göra 2-3micar per år, elton john köpte visst en om året, så tillgången är hårt begrensad så att säga.
å jag skulle lätt välja ett AGA biorörsteg framför vilket behringer som helst alla dagar i veckan(förutom då när elräkningen kom då)
HiLo skrev:knarkdebatten känns överflödig,låt vuxna leva sina egna liv, skatta skiten så adikvat vård inte betynger icke brukare, och vipps så kunde vi bygga om varannat fängelse till bostäder och polisen kunde inrikta sin verksamhet på att hjälpa almänheten med vardagsbrott som idag är för arbetskrävande för att vara statistiskt försvarbara!
Men det är bara mina två centavos!!
jeff_belowski skrev:Rena droger har sällan biverkningar. Ostruket är såklart dyrt, fråga The Stones.
Smakar det så kostar det.
phloam skrev:På 60-talet var revolten på allvar, det var mlitärpolis mot hippies, CIA hade fria händer, vid Kent State dog amerikanska ungdomar på riktigt. Det var Vietnamkrig och korrupta presidenter, drogerna var ett sätt att bryta med allt det gamla reaktionära. Tror fan att musiken och alltihop var intensivare.
Den andra kärlekssommaren, på 90-talet, handlade det mer om inre sökande och om att uppskatta annat än prylar och välfärd. Men det gällde inte livet så den revolutionen kunde kväsas av politikerna. Men en väldig massa spännande musik blev det
Idag vet jag inte vad som pågår. Har Idol tagit över ungdomars ambtioner eller? Är alla dörrar insparkade?
jeff_belowski skrev:Vad vill du höra för knarkmusik? Jag kanske kan rota fram ngt?
petersteindl skrev:http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o
Apropå rent knark. Jag är inte så säker på att det finns.
Låten är fantastisk!
RIP Kenta.
Mvh
Peter
hm2 skrev:HiLo skrev:vad jag fått lära kommer dagens micar inte i närheten av de gamla, pruduktionskostnadera skulle ligga på bort mot 3miljoner för en förstklassig studiomic.
finns visst någon entusiast som handgör micar i gamla stan i stockholm, priserna slutade om jag inte missminner mig på 2,5miljoner, tor han hann göra 2-3micar per år, elton john köpte visst en om året, så tillgången är hårt begrensad så att säga.
å jag skulle lätt välja ett AGA biorörsteg framför vilket behringer som helst alla dagar i veckan(förutom då när elräkningen kom då)
jag tror det är samma skit ändå

petersteindl skrev:http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o
Apropå rent knark. Jag är inte så säker på att det finns.
Låten är fantastisk!
RIP Kenta.
Mvh
Peter
HiLo skrev:passa dig för det norska heroienet bara vännen, har några vänner som skulle tjäna storkovan i norge och är idag allt annat än rika, utom på problem då!
Eller som heroinist har man bara ETT problem, nästa dos!!!!
hifikg skrev:hm2 skrev:HiLo skrev:vad jag fått lära kommer dagens micar inte i närheten av de gamla, pruduktionskostnadera skulle ligga på bort mot 3miljoner för en förstklassig studiomic.
jag tror det är samma skit ändå
Fast mycket snyggare...
aisopos skrev:jeff_belowski skrev:Vad vill du höra för knarkmusik? Jag kanske kan rota fram ngt?
* Den politiska likriktningen i Sverige, att alla partier snart är så lika att de inte går att särskilja.
aisopos skrev:jeff_belowski skrev:Vad vill du höra för knarkmusik? Jag kanske kan rota fram ngt?
Jag har några uppslag.
* Internationalismen, vad den betyder för fattiga outbildade i en massa u-länder, som utnyttjas
för att producera billiga kläder, hemelektronik och annat för oss i väst?
* Främlingsfientlighet.
* Den politiska likriktningen i Sverige, att alla partier snart är så lika att de inte går att särskilja.
* Utslagningen av de svagaste i vårt samhälle.
* Arbetslösheten, framförallt bland de unga.
Jag har några uppslag.
* Internationalismen, vad den betyder för fattiga outbildade i en massa u-länder, som utnyttjas
* Främlingsfientlighet.
jeff_belowski skrev:aisopos skrev:jeff_belowski skrev:Vad vill du höra för knarkmusik? Jag kanske kan rota fram ngt?
Jag har några uppslag.
* Främlingsfientlighet.
Jag tänkte snarare på musikaliska uttryck än konkreta sammhällsfrågor. De
enda jag kan komma på på rak arm är The Knife som jag vet jobbar mycket
med just dessa och liknande frågor i sina texter men om de har så mycket
med knark att göra vet jag inte. Jag tvivlar inte heller för en sekund på att
punkens prosa fortfarande pekar på världens orättvisor. När någon skriver
"knarkmusik" tänker jag i första hand på musiken inspirerad av diverse legala
och illegala preparat, inte politiska texter.
Rent knark? På samma vis kan man ju fråga sig om det finns ren mat idag?
Rena kläder? Rena pengar? Det är nog lika sällsynt som rent knark...
Tänk om det fanns fler som Kenta idag som kunde berätta hur det egentligen
ligger till.
phloam skrev:I USA har man äntligen fattat att det är skillnad på droger och droger och legaliserat Marijuana i Colorado och Washington. Plus att man erkänner dess medicinala kvalitéer på flera håll.
Intressant att se vad som kan växa fram när det finns lagliga alternativ till alkoholkulturen. Framtiden är grön
petersteindl skrev:phloam skrev:I USA har man äntligen fattat att det är skillnad på droger och droger och legaliserat Marijuana i Colorado och Washington. Plus att man erkänner dess medicinala kvalitéer på flera håll.
Intressant att se vad som kan växa fram när det finns lagliga alternativ till alkoholkulturen. Framtiden är grön
Absint kanske?
Mvh
/Peter
kan berätta om en jävla mysko kväll i runt 2007 i linköping.petersteindl skrev:phloam skrev:I USA har man äntligen fattat att det är skillnad på droger och droger och legaliserat Marijuana i Colorado och Washington. Plus att man erkänner dess medicinala kvalitéer på flera håll.
Absint kanske?
Mvh
/Peter
hm2 skrev:
Idag har vi (shit en versal!!!) kanye west, avitchy, eller hur fan han stavar det, miley cyrus, ellie goulding, lagy gaga, swedish house mafia, rihanna, beyonce, och allt annat skit, det är dagen pop, men den här skiten har ju nada å hämta rent musikaliskt. det är inte ens en enda av dessa "artister" som skriver sina egna låtar. det ärju bara å kolla på wikipedia så ser man att det är 5 personer inblandade, wtf is that liksom. det är ju bara en stavmixad skitkorv i olika färger. jag blir så jäääääävla trött på dagens skit.
phloam skrev:hm2 skrev:
Idag har vi (shit en versal!!!) kanye west, avitchy, eller hur fan han stavar det, miley cyrus, ellie goulding, lagy gaga, swedish house mafia, rihanna, beyonce, och allt annat skit, det är dagen pop, men den här skiten har ju nada å hämta rent musikaliskt. det är inte ens en enda av dessa "artister" som skriver sina egna låtar. det ärju bara å kolla på wikipedia så ser man att det är 5 personer inblandade, wtf is that liksom. det är ju bara en stavmixad skitkorv i olika färger. jag blir så jäääääävla trött på dagens skit.
Jag förstår din känsla men din lista är väldigt nischad på modern kommerspop - idag finns det så otroligt många genrer och subgenrer med väldigt spännande musik, du hittar den bara inte bland radiopopen.
Idag görs väääldigt mycket mer musik än på 60/70/80-talet. Då var det mer naturligt för dåtidens genier att söka sig till utvecklandet av populärmusiken - idag är populärmusiken rent kommersiell och ointressant för de med större ambitioner, de söker sig till andra områden med större konstnärliga utmaningar eller nyskapande (om det nu är möjlligt, allt är praktiskt taget redan gjort...).
phloam skrev:Idag görs väääldigt mycket mer musik än på 60/70/80-talet. Då var det mer naturligt för dåtidens genier att söka sig till utvecklandet av populärmusiken - idag är populärmusiken rent kommersiell och ointressant för de med större ambitioner, de söker sig till andra områden med större konstnärliga utmaningar eller nyskapande
phloam skrev:(om det nu är möjlligt, allt är praktiskt taget redan gjort...)
hm2 skrev:...
Det (shit en versal till) jag vill ha tips på är mer 60-70talsgrejer som är bra, kan va allt från underground till ultrakommersiellt, allt är nytt för mig ändå.
...
av nån lustig anledning dras jag till orglar, oboer, och klarinetter nu den senaste tiden, ja det är instument med bra klirrfaktor där känner jag. ska nog fan brassa på en ultraorgel i zebra2 nån dag, kanske brassa av ett par triader på högsta volym. hehe.
tråden skulle nog lika gärna kunna hetat "varför blir skiten sämre" men men nu blev detr som det blev. och jag gråter inte för det.

hm2 skrev:hehe ja det blev ju en liten rant idag också där ser jag.
men vilken skit det görs idag alltså.
HK430 skrev:
jeff_belowski skrev:hm2 skrev:...
Det (shit en versal till) jag vill ha tips på är mer 60-70talsgrejer som är bra, kan va allt från underground till ultrakommersiellt, allt är nytt för mig ändå.
...
av nån lustig anledning dras jag till orglar, oboer, och klarinetter nu den senaste tiden, ja det är instument med bra klirrfaktor där känner jag. ska nog fan brassa på en ultraorgel i zebra2 nån dag, kanske brassa av ett par triader på högsta volym. hehe.
tråden skulle nog lika gärna kunna hetat "varför blir skiten sämre" men men nu blev detr som det blev. och jag gråter inte för det.
Så du ville egentligen inte ha tips på samtida "drogmusik" utan musik från
60-70-talet eller nyproducerad musik som låter som den som var populär
under nämnda årtionden eller bådeoch? Det finns enorma mängder men
förvänta dig inte att den spelas på radio.
Har du också tänkt på att det kanske kom en otrolig massa skräp som var
omåttligt populärt även då? Visst har jag svårt att föreställa mig att det
skulle vara värre än idag, för det är ju fördjävligt rent ut sagt, men du vet
ju hur det är med tiden...
Här kommer en sådan juvel framvaskad från 1965:
Harold Melvin & The Bluenotes - Get Out (And Let Me Cry)
http://youtu.be/8EnvV8GeAKs
Och varför skulle det vara annorlunda idag? Om tio, tjugo eller trettio år
kommer musikintresserade ynglingar att försöka hitta den bästa musiken
från 2010-talet och undra varför den där singeln bara kom ut i 300 ex,
"det är ju världens bästa låt!" Jo, det släpps fortfarande musik på LP, CD
och kassetten verkar göra en renässans, vinylen ökar stadigt.hm2 skrev:hehe ja det blev ju en liten rant idag också där ser jag.
men vilken skit det görs idag alltså.
Please do rant, du är trots allt på ett interneforum...
Max_Headroom skrev:Det görs bra popmusik nu också. En del läcker till och med ut i radion, mest av misstag, antar jag.
Några år gamalt:
https://www.youtube.com/watch?v=qp1NYU_GVEU
Kaizers Orchestra - Drøm videre Violetta (texten är på Jærsk, en norsk dialekt)
Sedan har vi från 2013, Lorde - Royals, som får mycket radiospelning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster