Green day/skatepunk

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
besan

Green day/skatepunk

Inläggav besan » 2005-04-02 09:31

Jag måste faktiskt erkänna att jag garvade när jag hörde att green day skulle släppa ny skiva. Jag tyckte att dom kört sig i botten redan för måååånga år sen när dom spelades på mtv konstant. Nu är det ju såhär då va´. Dom är ju fan precis lika bra som när jag hörde dom på olympen (tror jag det hette) i lund och var då förband till dom tokigt bra killarna i bad religion som då också enligt mig försvunnit helt och blivit kassa.

Jag sticker ut hakan och helt enkelt säger att green day är bra igen !!!

Kanske kan man vänta och hoppas att tex S.N.F.U, pennywise, nofx och rancid blir lika bra som dom en gång var (om dom ens finns längre)

GO epitaph, skatepunk är underskattat !

och tack backlist/halmstad för att ni pallade med oss under den tiden speciellt måns !!!!

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2005-04-02 12:13

Fast är Green Day verkligen skatepunk? Amerikansk punk/rock kan jag gå med på, men NOFX och Millencolin känns mer som riktig skatepunk...

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-04-02 14:37

Millencolin tänkte jag också på när jag läste inlägget.

Ett skatepunkband jag skulle vilja rekommendera är Sprajmond, fast de är väldigt svåra att få tag på musik från. Uppsalaband som har slutat att spela.
Common sense is not that common.

Återgå till Musikstugan