Vila i frid, Cilla!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

PekkaJohansson
Popkulturist

Vila i frid, Cilla!

Inläggav PekkaJohansson » 2015-08-03 15:10

Jag läser i tidningen att Cilla Black har avlidit. Trist. I kväll tar jag fram samlingen "Best of the EMI years" och spelar den här sången:

https://www.youtube.com/watch?v=ypSjcEvqmjM

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Vila i frid, Cilla!

Inläggav Nattlorden » 2015-08-03 15:24

:( tycker det börjar bli många på kort tid... Eller är det bara att man själv börjar komma upp i den åldern där sån't här är "vardag"? I så fall gillar jag inte att blir äldre längre... :(
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2015-08-03 15:50

Förklaringen är nog främst att den första riktigt stora generationen underhållare som i unga år slog igenom på skiva nu börjar bli gammal och falla ifrån. Visst påminner det om att även vi andra är dödliga.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2015-08-03 21:42

PekkaJohansson skrev:Förklaringen är nog främst att den första riktigt stora generationen underhållare som i unga år slog igenom på skiva nu börjar bli gammal och falla ifrån. Visst påminner det om att även vi andra är dödliga.

Med vänlig hälsning

Pekka

Nä... Jag tror att det handlar om underhållare som vår generation har upplevt. Nog fanns det många underhållare även före 60-talet?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-08-03 22:26

Svante skrev:
PekkaJohansson skrev:Förklaringen är nog främst att den första riktigt stora generationen underhållare som i unga år slog igenom på skiva nu börjar bli gammal och falla ifrån. Visst påminner det om att även vi andra är dödliga.

Med vänlig hälsning

Pekka

Nä... Jag tror att det handlar om underhållare som vår generation har upplevt. Nog fanns det många underhållare även före 60-talet?

Näe, 60-talet rules. Det fanns många på 50-talet och även dessförinnan, men från 1963 - 1974 var det som en stor blomsteräng som blommade. Man kan tom räkna in Jussi och Birgit Nilsson i denna period liksom många andra av de största operaartisterna. Även dirigenter och solister hade en storhetsperiod just då. Även filmindustrin kom med storverk i den perioden men filmindustrin ser jag som mer jämt utspridd.

De svenska komikerna hade en extrem höjdarperiod då.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2015-08-11 20:08

Lyssnade av en slump på henne på Spotify idag och nu ser jag detta. Märkligt sammanträffande.

Återgå till Musikstugan