Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Apropå dikussionen om "Fade to Grey" i granntråden... Den har ju även Kent "inspirerats" av på förra plattan.
Bill50x skrev:Men var ligger skillnaden mellan:
1) stöld
2) cover
3) inspiration
???
/ B
Hetsporren skrev:Belker skrev:Apropå dikussionen om "Fade to Grey" i granntråden... Den har ju även Kent "inspirerats" av på förra plattan.
Japp, fast dom snodde refrängen - Kelly tog resten...
Belker skrev:Scheisse! Jag som alltid brukar lyssna på det. Kanske läggs ut på nätet snart.
Hetsporren skrev:Massive Attacks sampling av Enya i "Ready or Not"...
Edit: Kom på låttiteln, efter en halv dag... *stön*
Zeeall skrev:Typ hälften av det som Led Zeppelin har spelat in?
enJohn skrev:Uffepuffe gör ju en låt (som jag inte minns vad den heter på en skiva jag inte minns vilken det är, kanske "På andra sidan drömmarna) vars vers är knyckt från Neil Youngs "Like a Hurricane".
andershelin skrev:På senaste skivan med Sabaton använder man sig av Bach: Air i låten "Hearts of iron".....
Dartman skrev:Roger Waters har på sin senaste platta väldigt smakfullt snott en hel del från sin egen sjuttiotalsproduktion.
/Jonas
Perfector skrev:Dartman skrev:Roger Waters har på sin senaste platta väldigt smakfullt snott en hel del från sin egen sjuttiotalsproduktion.
/Jonas
Njae, det kallas väl återanvändning eller upcycling?
Nattlorden skrev:Perfector skrev:Dartman skrev:Roger Waters har på sin senaste platta väldigt smakfullt snott en hel del från sin egen sjuttiotalsproduktion.
/Jonas
Njae, det kallas väl återanvändning eller upcycling?
Precis som du recyclade The Ark från min tidigare post?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster