Din daily mix på Spotify - ta bort?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Talspolen

Din daily mix på Spotify - ta bort?

Inläggav Talspolen » 2017-07-28 08:38

Får upp en blandad spellista baserat på mina tidigare spelade låtar. Vill ta bort den eller avaktivera funktionen. Går det? Lyckas inte. Kör via mobil version på iPhone.
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Din daily mix på Spotify - ta bort?

Inläggav PerStromgren » 2017-07-28 10:01

Talspolen skrev:Får upp en blandad spellista baserat på mina tidigare spelade låtar. Vill ta bort den eller avaktivera funktionen. Går det? Lyckas inte. Kör via mobil version på iPhone.

Varför vill du ta bort den? Kan du inte bara låta den vara?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Talspolen

Inläggav Talspolen » 2017-07-28 10:26

Tolkar ditt svar som att det inte är möjligt att bli av med spellistan.

Tycker inte om att bli påtvingad saker som jag inte vill ha och när jag dessutom betalar för tjänsten. Gäller inte bara Spotify utan allt i mitt liv. Behov skapar jag själv.
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-07-28 10:40

Talspolen skrev:Tolkar ditt svar som att det inte är möjligt att bli av med spellistan.

Tycker inte om att bli påtvingad saker som jag inte vill ha och när jag dessutom betalar för tjänsten. Gäller inte bara Spotify utan allt i mitt liv. Behov skapar jag själv.

du är inte påtvingad att använda den. det är bara ett förslag precis som andra spellistor. Den syns inte för andra, om det nu är så att du skäms för dina musikval.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-07-28 10:57

Just den funktionen stör mig inte, men jag tycker inte att det är en konstig fråga :-) jag tror inte att den går att ta bort.

Jag skulle själv vilja slippa alla musiktips som är singlar.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Talspolen

Inläggav Talspolen » 2017-07-28 11:09

Nattlorden skrev:
du är inte påtvingad att använda den. det är bara ett förslag precis som andra spellistor. Den syns inte för andra, om det nu är så att du skäms för dina musikval.

Nej, det har du helt rätt i men listan är ju trots allt där för att skapa ett nytt behov, omedvetet eller ej.

Skäms gör jag knappast, jag lyssnar på den musik jag finner är njutbar oavsett andras tycke :D
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
Talspolen

Inläggav Talspolen » 2017-07-28 11:14

Det här är faktiskt lite roligt att när man(jag) ställer en fråga på ett internetforum kommer helt irrelevanta svar och motfrågor där man(jag igen i detta fall) ombeds motivera varför ditten och datten :D Det är ett fenomen jag aldrig har upplevt vid diskussioner i "verkliga" livet.
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-07-28 11:19

Talspolen skrev:Det här är faktiskt lite roligt att när man(jag) ställer en fråga på ett internetforum kommer helt irrelevanta svar och motfrågor där man(jag igen i detta fall) ombeds motivera varför ditten och datten :D Det är ett fenomen jag aldrig har upplevt vid diskussioner i "verkliga" livet.

Då har du inte pratat med mig IRL då 8) :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

solhaga

Inläggav solhaga » 2017-07-28 11:22

Nattlorden skrev:
Talspolen skrev:Det här är faktiskt lite roligt att när man(jag) ställer en fråga på ett internetforum kommer helt irrelevanta svar och motfrågor där man(jag igen i detta fall) ombeds motivera varför ditten och datten :D Det är ett fenomen jag aldrig har upplevt vid diskussioner i "verkliga" livet.

Då har du inte pratat med mig IRL då 8) :mrgreen:

Dito.

Användarvisningsbild
Talspolen

Inläggav Talspolen » 2017-07-28 11:39

Hehe :D Trevlig helg på er!
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2017-07-28 14:56

Jag tror att många försöker lösa det grundproblem frågaren har, även om man inte har svaret på den direkta frågan. Så gör jag ofta IRL.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
jonasz

Inläggav jonasz » 2017-07-28 15:48

Tycker Daily Mix'arna är en utmärkt funktion för slölyssning. Gillar att de är indelade i olika genrer. :)
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Återgå till Musikstugan