Moderator: Redaktörer
paa skrev:Mer fokus i första skedet på dom som är bra än på dom mindre bra än tidigare år, det var positivt. Mindre förnedrings-TV helt enkelt.
Nattlorden skrev:Största GÄSP:et som programstart någonsin.... för mycket snack, för lite verkstad....
E skrev:Ja, det var väl 17 deltagare som gick vidare från första auditio:nen
bara i dag, om jag förstod rätt? Fick vi höra fyra av dem eller så?
E skrev:Att hon från Jung skulle kunna sJunga, det både hörde och såg
man jung redan när hon pratade.
hifikg skrev:Och där kom Erikelias tillbaka också... han e ju som en sån där trädgårdsmästare, vad han nu heter... lika knäpp, men förmodligen alldeles äkta.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Och där kom Erikelias tillbaka också... han e ju som en sån där trädgårdsmästare, vad han nu heter... lika knäpp, men förmodligen alldeles äkta.
[ Bild ]
Gustav Mandelmann menar du, antar jag?
E skrev:E skrev:Att hon från Jung skulle kunna sJunga, det både hörde och såg
man jung redan när hon pratade.
Hemskt tråkigt att fina Anja Karlsson från Jung inte tog sig vidare!![]()
Juryn var ju helt lyrisk första Idol-dagen efter hennes första audition
med en The Smiths-låt. Alex: "Det bästa jag hört på mycket, mycket,
mycket länge". Katia: "Globen".
Hon verkade så otroligt trygg i sig själv. Vad hände? One hit wonder?
Mvh E*
hifikg skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:Och där kom Erikelias tillbaka också... han e ju som en sån där trädgårdsmästare, vad han nu heter... lika knäpp, men förmodligen alldeles äkta.
[ Bild ]
Gustav Mandelmann menar du, antar jag?
Ja, precis han, visst är de lika?
E skrev:Gick du vidare?
Mvh E*
hifikg skrev:Njae, eftersom de visar de mest lyckade så är alla som går vidare trevliga, lite överraskad att de dömde tjejen som sjön "It´s a man's world" så hårt, tyckte nog att hon kunde fått hänga med ett steg till. Särskilt som killen som knappt kunde sjunga gick vidare, kanske på grund av sitt livsöde?
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Njae, eftersom de visar de mest lyckade så är alla som går vidare trevliga, lite överraskad att de dömde tjejen som sjön "It´s a man's world" så hårt, tyckte nog att hon kunde fått hänga med ett steg till. Särskilt som killen som knappt kunde sjunga gick vidare, kanske på grund av sitt livsöde?
Håller med... andra får chansen att lära sig något på vägen - och de var överrens om att hon kunde sjunga.... men inlevelse i låten kan man alltså inte lära sig väva in under resans gång? ( Lite jäv då frun vet vem de är dock.)
E skrev:Jazzå du har tröttnat på att alltid vara sist.![]()
E skrev:Emma Håård finns att se. Minns inte om det var på nätet eller i
C More-appen. Hon sjöng något av First Aid Kit.
...
Mvh E*
E skrev:Emma Håård finns att se. Minns inte om det var på nätet eller i
En annan fundering. Sjunger man inte bättre med åtminstone en
gnutta reverb i medhörningen? Det brukar nog jag tycka i alla fall.
Fast kanske har de det, och endast ljudet ut är helt torrt? Det skulle
förvisso göra mig svårt förvånad, givet de tidigare nämnda spörs-
målen.
Går man tillbaka till första auditionerna, är oftast såväl prestation
som ljudkvalitet av en helt annan klass, än när det skall sjungas i
en handhållen mikrofon! (Shure Beta 58 tror jag för övrigt.)
Mvh E*
paa skrev:E skrev:Emma Håård finns att se. Minns inte om det var på nätet eller i
...
Mvh E*
Klippet finns här, inte alla tonerna träffar helt rätt, men hon har ett eget uttryck som kanske juryn ser som mer intressant, inte heller Darin sjöng ju alla toner rätt på sin tid i Idol:
https://www.tv4.se/klipp/va/13358230/se ... -idol-2021
Nattlorden skrev:Prestationen beror kanske på att det övats på den låten i några år... men när de får kortare instudering blir det svårare ?
hifikg skrev:paa skrev:E skrev:Emma Håård finns att se. Minns inte om det var på nätet eller i
...
Mvh E*
Klippet finns här, inte alla tonerna träffar helt rätt, men hon har ett eget uttryck som kanske juryn ser som mer intressant, inte heller Darin sjöng ju alla toner rätt på sin tid i Idol:
https://www.tv4.se/klipp/va/13358230/se ... -idol-2021
Hade gärna hört kommentarerna från juryn också. Fast hon lär nog hänga med ett tag så det ordnar sig.
paa skrev:Det brukar alltid vara mest tjejer som sjunger bra i början men sen är det ändå mest killar som vinner.
E skrev:Fröken Håård är cool, men kanske för vild för folket? Jag hade dock
valt henne. Och det hade ju-juryn också gjort.
Hur många vilda kort finns det?
Idol-appen funkar sjukt dåligt för mig. Buggar, kraschar och när jag
valde att se "andra chansen, från början" så fick jag se hela kvalet från
början. Stod fortfarande live uppe till vänster. När jag valde helskärms-
läge så blev det live på riktigt och då missade jag duellen. Tröttnade
och gav upp.
Hur folk kan titta i realtid övergår mitt förstånd! Hur mycket program
var det mellan första och andra reklamavbrottet, 5 minuter?!![]()
Jag betalar ju för C More och önskar slippa all reklam.
ℳvh ؏*
E skrev:Hur många vilda kort finns det?
paa skrev:E skrev:Hur många vilda kort finns det?
Det brukar väl vara ca 14 pers som går till första fredagsfinalen?
Det är två som tar sig vidare per kväll i fyra kvällar, plus att Sunny vinner sin duell i morgon, och också kommer med.
Då blir det ju 5 kort att dela ut från domarbordet.
paa skrev:E skrev:Hur många vilda kort finns det?
Det brukar väl vara ca 14 pers som går till första fredagsfinalen?
Det är två som tar sig vidare per kväll i fyra kvällar, plus att Sunny vinner sin duell i morgon, och också kommer med.
Då blir det ju 5 kort att dela ut från domarbordet.
hifikg skrev:Annika... jomenvisst
Bill50x skrev:
Måste man sjunga genom näsan för att komma någon vart numera? Så gör ju även Jaqline. Som en sorts mänsklig vocoder
/ B
paa skrev:Bill50x skrev:
Måste man sjunga genom näsan för att komma någon vart numera? Så gör ju även Jaqline. Som en sorts mänsklig vocoder
Ja, som Jill Jonsson och Celine Dion
E skrev:Laddat upp inför kvällen, hifikg?![]()
Mvh E*
KarlXII skrev:Hade Amina ISIS-flaggan på ryggen?![]()
paa skrev:Förut slutade ju showen 21:30 sen var det någon humorshow till 22:00, sen var det Nyheterna och vädret och först sedan resultatshowen.
Men kanske det kan bli mer slimmat när dom blir färre, eller så fyller dom upp det med extra duetter mm?
hifikg skrev:Emma ut... Idol är slut.
10-4
Nattlorden skrev:Någon som vet vad det var för lätt pyramidal 4-vägs(?)högtalare med snett uppåtvinklad bas som de hade på skivbolaget när de var på besök där?
hifikg skrev:Undrar varför de har ABBA-tema just idag?
paa skrev:Nu blir det ju inte så spännande nästa gång, när alla fattar vem som kommer åka ut! Sällan har väl någon havererat så illa i sitt framförande som Daut gjorde?
paa skrev:Det enda som är säkert är att den som blir kvar sist fick minst röster. Den som får sjunga sist kan ha fått hur många eller hur få som helst, det vet vi inget om. Det är alltså ingen "duell" på slutet. Däremot är det onödigt psykiskt knäckande för den som får uppträda sist.
paa skrev:Oavsett vad man tycker eller tror, så är det två som åker hem nästa gång!
radelius skrev:Ja det var en fin kväll.
Det skulle förvåna mig om inte Birkie och Jaqueline står i final/S
paa skrev:Det brukar alltid vara mest tjejer som sjunger bra i början men sen är det ändå mest killar som vinner.
radelius skrev:Jacqueline
Nattlorden skrev:Jacqline hade en av sina sämre kvällar.... misstänker att hennes perfektionism inte fixade att repa in TRE låter fullt ut på en vecka.... om det inte bara var nerver. Men det var förvånansvärt nog ett tydligt 1-0 till Birkir efter deras första och det kom hon aldrig ikapp sedan. Så inget förvånande, men hon har inget att oroa sig över vad det gäller fortsatt karriär, så...
paa skrev:Nattlorden skrev:Jacqline hade en av sina sämre kvällar.... misstänker att hennes perfektionism inte fixade att repa in TRE låter fullt ut på en vecka.... om det inte bara var nerver. Men det var förvånansvärt nog ett tydligt 1-0 till Birkir efter deras första och det kom hon aldrig ikapp sedan. Så inget förvånande, men hon har inget att oroa sig över vad det gäller fortsatt karriär, så...
Men Birkir har sällan sjungit sämre! Han måste vunnit på gamla meriter. Hans halsproblem var ju tydliga, de höga tonerna blev väldigt ansträngda och inte 100% rena. Och vinnarlåten fick han ju ingen stil på alls. Jacqline däremot gjorde så att musik och text uppgick i någon sorts harmoni i vinnarlåten. Undrar om juryn hade tillgång till tidigare röstsiffror så dom visste hur det skulle gå? Hur kunde man annars så säkert påstå att Jacqline skulle flyga till LA den 8/1? Dessutom menar jag att även Jacqlines andra låt var mycket bra framförd.
hifikg skrev:Finns det överhuvudtaget någon kontroll på hur röstsiffrorna ser ut? En Notarius Publicus t ex? Ibland tror jag att produktionen bestämmer vem som vinner och vem som försvinner. Men det kanske bara är jag som missat något?
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Finns det överhuvudtaget någon kontroll på hur röstsiffrorna ser ut? En Notarius Publicus t ex? Ibland tror jag att produktionen bestämmer vem som vinner och vem som försvinner. Men det kanske bara är jag som missat något?
Ja, de presenterade ju honom under sändningen.
Nattlorden skrev:Då lyssnar/ser vi inte på samma saker.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster