Ja, rösta, men kommentera gärna också.
Det kan ju till exempel finnas fler är ett årtionde man vill nämna.
Vh, iö
Moderator: Redaktörer
Ripakt skrev:Jag svarar 2000-talet. Tycker nästan inte att det har släppts någonting bra.. samt att mixningen av skivor och sånt där börjar nästan gå till överdrift.. Jag tycker att det känns som om man tappar känslan om dom är mixade så otroligt mycket som dom (flesta) är idag .
hajen1 skrev:Tvekade mellan 80-talet och 2000. Valde det senare för den massiva schlagerinriktningen som populärmusiken har hamnat i. Den närmast hysteriska inramningen kring eländet "schlagerfestivalen ". Likriktningen typ Idol, Fame factory osv.
Slartibartfast skrev:Jag röstade på 80-talet, 50-talets be-bop klarar jag av mkt bättre än 80-talets bliblop! Men det kanske bara är jag..Ripakt skrev:Jag svarar 2000-talet. Tycker nästan inte att det har släppts någonting bra.. samt att mixningen av skivor och sånt där börjar nästan gå till överdrift.. Jag tycker att det känns som om man tappar känslan om dom är mixade så otroligt mycket som dom (flesta) är idag .hajen1 skrev:Tvekade mellan 80-talet och 2000. Valde det senare för den massiva schlagerinriktningen som populärmusiken har hamnat i. Den närmast hysteriska inramningen kring eländet "schlagerfestivalen ". Likriktningen typ Idol, Fame factory osv.
För att försvara 2000-talet litegrand: Idag släpps så många skivor så det svåra är inte att få tag på dem, utan att hitta rätt bland dem. Verkar som ni båda hittat fel ibland dem... (det släpps ju ohyggliga mängder musik idag, och jag tapapr också bort mig bland alla releaserna -jag är inte förmer på något sätt!)
Mvh Jocke
Ripakt skrev:Jo att det släpps så mycket skivor i dagens läge är nästan också en nackdel (enligt min åsikt då) eftersom skivbolagen höjer priserna på skivorna för att kunna släppa fler skivor. Och eftersom alla människor inte har råd att köpa flera hundra skivor varje månad som det verkar som om skivbolagen räknar med. Eftersom alla människor inte köper så mycket skivor, så skyller Skivbolagen på piratkopiering? och anlitar piratjägare som antipiratbyrån och dylikt. Vilket givetvis ökar skivpriserna ytterligare, då skivbolagen måste betala piratjägarnas löner. Skivpriserna går upp varje år och blir dyrare och dyrare? hur kommer det att sluta? Detta är då min åsikt.. Sen har ju faktiskt skivpriserna gått upp, för en ca 3 år sen kostade helt nya skivor runt 150 kr, nu om man kollar i affärer kan priserna utan problem ligga på över 200 kr för en ny skiva =s
Det finns givetvis bra musik från 2000 talet med, men det är mycket svårare att hitta den nu, eftersom det finns så mycket musik som endast är gjord för att tjäna pengar eller status på..
(reserverar mig för gigantiska skrivfel osv)
7. Diskutioner om Politik och Religon är inte tilllåtet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster