Sommar 2024 - låtlistor från faktiskt.io folket

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Sommar 2024 - låtlistor från faktiskt.io folket

Inläggav Max_Headroom » 2024-06-12 00:06

Ja, det blev inget sommar program i år heller för min del. Men jag tänkte i alla fall dela med mig av hur låtlistan skulle se ut just i år:

Progarmmet sparkar igång direkt med lite lättare rock. Inget försnack eller förspel. Svårt att välja första låt, det finns så många bra. Men den här har inte så många hört samtidigt som den är livlig och småputtrig. Alla kan sjunga med!
Danille Dax - The Id Parade

I ett sommarprogram är det viktigt att vara folklig och spela i alla fall något som alla gillar.
Transvision Vamp - I Want Your Love

Naturligtvis måste vi ha med Max Headrooms nya favoritband, dom skräniga, underbara pop-punk-tjejerna i Chin-Chin:
Chin-Chin - Revolution

Svensk sommar hör ju romantiken till. Och vad kan bli mer romantiskt än rockens äkta par no 1; the Cramps med den gifitga gitrristen Poison Ivy och den havsdjupa rockpoeten Lux Interior?
The Cramps - The Hot Pearl Snatch

Vi byter musiktyp. Dax för programes chill-out del:
Ott - Brookside Hybrid 23

Vi fortsätter med ännu softare grejjor. Men stort och mäktigt på samma gång.
Laibach, VOR SONNEN-AUFGANG (live) (denna är med RTV Slovenia Symphony Orchestra)

Dax att få upp tempot igen, men inte för mycket så att lyssnarna blir skrämda. Lyssnarna kan ha somnat under chill-out delen. Och har man sommarprogram så måste man ju ha med något med Gary Numan!
Gary Numan - I Die: You Die | Live in Sydney

Vi smyger in en synthlåt så här på slutet, som bildar lite av en brygga till sista låten. En till låt som många har hört och har som favorit.
Depeche Mode - Enjoy the Silence

Snart kommer höst och mörker. Dags att runda av programet med lite mörkare, men vackra tongångar. (Denna hänger egentligen ihop med "Vail of summer", men då blir det totalt 13 minuter. Det bir för långt tyker jag).
The Fileds of Nephelim - And There Will Your Heart Be Also
Senast redigerad av Max_Headroom 2024-06-12 00:08, redigerad totalt 1 gång.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Re: Sommar 2024 - låtlistor från faktiskt.io folket

Inläggav Max_Headroom » 2024-06-12 00:07

Kompletera gärna med egna listor. Medlemmar som faktiskt.io skall hålla riktiga Sommarprogam får gärna meddela i förväg här.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Återgå till Musikstugan