Gratis popjazz med Katie Melua

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Gratis popjazz med Katie Melua

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-24 00:33

Metro skrev:Tjugoettåriga georgisk brittiskan Katie Melua ger en gratiskonsert på Lydmar på måndag. Meluas andra skiva ”Piece by piece ” släpptes i förra veckan. På måndag kommer den poppiga jazzsångerskan till Stockholm. – Det kommer att bli ganska annorlunda jämfört med då jag var i Stockholm senast. På min nya skiva har jag utvecklats som både låtskrivare och människa. Hon nämns ofta tillsammans med Norah Jones. Hon är inte helt lycklig över jämförelsen. – Visst är det en komplimang, hon är en fantastisk
artist. Men jag tror att alla artister vill bli kända för sin egen grej, säger Melua. – Det är lite som att jämföra Ella Fitzgerald med Billie Holiday, det finns plats för båda och allt annat blir en förenklad syn på musiken. Men visst kan jag förstå jämförelserna. Melua är av georgisk härkomst och mycket omtyckt i hemlandet. – Jag är där varje sommar för att träffa min familj, men nu i höst ska jag försöka spela där. AXEL BJÖRKLUND

Katie Melua på Lydmar Hotel,
Sturegatan, måndag kl 21. Fri entré.

Jahopp, gratiskonsert med Katie Melua som jag missar pga tentamination... Ha det så roligt faktiskt!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2005-10-25 18:22

Kan påpeka att alla som gick dit vid 21.00 också missade spelningen, som i själva verket var kl 20.00. Metro gjorde en liten miss. Min flickvän var där 19.40 och kom in 20.30 lagom till sista låten.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-26 20:55

Surt! Tur jag inte kunde dårå.. ;)

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-26 21:07

guldfisk skrev:Kan påpeka att alla som gick dit vid 21.00 också missade spelningen, som i själva verket var kl 20.00. Metro gjorde en liten miss. Min flickvän var där 19.40 och kom in 20.30 lagom till sista låten.

Du menade att hon köade i 50 minuter? Det skulle jag aldrig göra. Antingen blir jag insläppt eller så drar jag vidare..... Den dag en kö betyder att det är fullt och att man släpper in folk i takt med hur många som går ut, då kan det bli OK. Men idag skapas köer för att stället ska se attraktivt ut och dessutom håller man lite ledig plats för diverse kändisar å så. Då får det vara för mig....

/ B

Återgå till Musikstugan