Moderator: Redaktörer
Precis, skippa detta skitsnack om gudinnan Person nu!
Gärna för mig. Jag tycker inte att hålla en ton definierar bra sång. Ofta tvärt om, faktiskt. Klockorna stannar ju av leda när allt är för perfekt.
Och jag sa ju att Persson låter ok på skiva...Slutsatsen att hon inte kan sjunga drog någon annan.
Sång handlar inte bara om tonsäkerhet utan om röstmässiga kvaliteter och kanske framförallt - tilltal!
Hotspur skrev:Sång handlar inte bara om tonsäkerhet utan om röstmässiga kvaliteter och kanske framförallt - tilltal!
Precis - och det är så typiskt att hifi-nördar inte fattar det...
Zalve skrev:Jag trodde att tonsäkerhet var röstmässiga kvaliteter.
Spelar ingen roll om man inte kan sjunga rent - Bara det kommer ord ur munnen
Zalve skrev:Jag trodde att tonsäkerhet var röstmässiga kvaliteter.
Spelar ingen roll om man inte kan sjunga rent - Bara det kommer ord ur munnen
Det man inte får glömma bort är att det finns en uppsjö andra faktorer förutom det där med tonsäkerhet. Nervositet, ansträngda stämband, värdelöst monitorljud...
Att prata om att KUNNA sjunga live eller inte är för mig väldigt främmande, då jag hört artister sjunga riktigt taffligt och senare riktigt bra, utan att känna till alla förutsättningar.
En BRA st som kan sjunga live, skall inte behöva monitorer för motljud
Zalve skrev:Nervositet märks på en gång, för det ger en speciell osäkerhet på rösten, men snackar vi om en BRA artist då ??!
[b]JAG] tycker att en BRA artist SKA kunna sjunga live, utan att bli nervös och utan motljud
Zalve skrev:En BRA st som kan sjunga live, skall inte behöva monitorer för motljud.
Zalve skrev:[b]JAG] tycker att en BRA artist SKA kunna sjunga live, utan att bli nervös och utan motljud
Fjodor skrev:Hejsan texten kom visst inte med. Då skriver jag om det. Jo jag vill varmt rekomendera Ane Brun en singer/songer writer från Norge.
"Spending time with Morgan" En jättebra skiva
Hotspur skrev:Sång handlar inte bara om tonsäkerhet utan om röstmässiga kvaliteter och kanske framförallt - tilltal!
Precis - och det är så typiskt att hifi-nördar inte fattar det...
Morgan skrev: Det har ingenting med snobberi att göra, utan är en slags handikapp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst