Roskilde Festival '05

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Roskilde Festival '05

Inläggav Hetsporren » 2005-03-19 02:50

Bild Festivalerna '01 och '02 var ju lysande, var och en på sitt sätt och med sina highlights, och nu är det nog dags att åka till Roskilde igen. Programmet ser väl sådär lagom spännande ut hittills men det lär säkert fyllas på med några riktiga höjdare vad det lider? Högst på min önskelista står Built To Spill, Doves, Camper Van Beethoven, Moby och The Killers. Av de artister som redan är klara ser jag mest fram emot Duran Duran, Efterklang, Foo Fighters, The Tears (Bernard & Brett från Suede) och Interpol. Någon härifrån som funderar på att åka ned/över och vilka band vill ni i så fall helst se?

Användarvisningsbild
Kribban

Re: Roskilde Festival '05

Inläggav Kribban » 2005-03-20 18:20

Hotspur skrev:Bild Festivalerna '01 och '02 var ju lysande, var och en på sitt sätt och med sina highlights, och nu är det nog dags att åka till Roskilde igen. Programmet ser väl sådär lagom spännande ut hittills men det lär säkert fyllas på med några riktiga höjdare vad det lider? Högst på min önskelista står Built To Spill, Doves, Camper Van Beethoven, Moby och The Killers. Av de artister som redan är klara ser jag mest fram emot Duran Duran, Efterklang, Foo Fighters, The Tears (Bernard & Brett från Suede) och Interpol. Någon härifrån som funderar på att åka ned/över och vilka band vill ni i så fall helst se?

Jag funderade faktiskt ett tag då Black Sabbath ska spela men det blir Globen den 3 Juli istället. Synd nu när jag ser att FooFighters är klara oxå.

/Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
JohanS

Inläggav JohanS » 2005-03-20 18:24

Inte ett enda sevärt band förutom Black Sabbath som jag redan sett. Lite trist att de flesta artister jag lyssnar på antingen är döda eller inte spelar längre. Går bara och hoppas på en och annan återförening. Mycket trevlig festival däremot :D

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-03-22 05:37

Foo Fighters klara!? Damnit, då blir det visst Roskilde också i sommar, om inte någon lyckas boka hit Grohl och grabbarna... :(

Ser ut att bli en tung sommar. Har redan planerat in Sweden Rock, Hultan och Arvika ju :)
Common sense is not that common.

Meridian

Inläggav Meridian » 2005-04-10 22:21

Jag ska ner som vanligt. 8) Något tunn lista i år.. Men godbitar finns det helt klart. 2003 var bästa året av dom jag har varit på..

Men Roskilde är alltid Roskilde. Det är ju ett visst liv på campingen också.. Åker husbil som vanligt, och "vår" camping brukar vara otroligt trevlig. :wink:
Jonas, Branchkoppling till Ljudmakarn

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-04-15 23:31

Ah, husbil på festival är en klassiker!

Arvika 03 och SRF+Hultan 04 har jag avklarat, och räknar med SRF+Hultan och eventuellt Arvika i år. Kanske Roskilde.

Jag vet inte om jag vågar bara :wink:

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2005-04-15 23:42

Har tänkt åka ner i stort sett varje år sedan 87 när jag var där senast... Får se om jag lyckas bättre i år. :oops:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-16 09:48

Kul att Mars Volta kommer, men fortfarande ser line-up:en klen ut...

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-04-16 12:36

Mars Volta spelar för övrigt på Hultsfred också, ska bli kul!

Återgå till Musikstugan