Radiotips

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Magnuz

Radiotips

Inläggav Magnuz » 2005-05-26 20:07

Hittade en ny skojig radiokanal på nätet idag. Det är ingen mindre än David Byrne som startat en sådan på www.davidbyrne.com. Där delar han med sig av det han lyssnar på, i form av en tre timmar lång spellista som byts ut varje månad (lite sällan kan man tycka). Karln verkar i alla fall ha en intressant och mycket blandad musiksmak och jag har redan hittat några väldigt trevliga kandidater för skivinköp. Att han streamar i 128 kbps gör ju inte heller saken sämre. Rekommenderas!

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2005-05-27 02:56

Tack för tipset!

Verkar trevligt. Hade nästan glömt att det kunde va' så himla
trevligt att lyssna på radio.

Det här bjussar han på alltså? Det kostar ju att sända radio, men
han sänder väl ingen reklam (hoppas)?

För er som tröttnar när det kommer upp installationsrutor och
grejer och helst bara spelar radiokanalen direkt i t ex Winamp, lägg
ba' till följande adress i Winamps spellista och spela den sen.

http://www.live365.com/play/321397

(Adressen ger Winamp en stooor mp3-fil, som kommer att buffras i
någon sekund och sedan spelas samtidigt som resten av filen
laddas.)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-05-27 14:56

Ett tag tänkte jag att jag skulle starta en tråd om det, men eftersom det skulle blivit så jävlarns dött i den efter mitt första inlägg pga obefintligheten av radioprogram i Sverige så...

Radioprogrammet Delta på SR P2 är ett riktigt jäkla klockrent program! De sänder alternativ musik i alternativ tappning, eller nativ musik i nativ tappning eller.. de sänder det de känner för! :D De är helt enkelt hur softa som helst.

http://sr.se/p2/delta/

Delta är ett äventyr där Frank Zappa går hand i hand med gregoriansk sång. Där Beethoven möter strupsångare från Sibirien och där Beatles omärkligt övergår i Schnittke. Allt är möjligt och allt är tillåtet. Så länge det finns en gemensam nämnare i musiken. Det kan vara rytm, tonart, stämning eller budskap. Delta är nämligen till för Dig som vill bli överraskad. Och som inte i förväg vill veta vad som väntar Dig.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-05-27 19:24

"Det kostar ju att sända radio, men
han sänder väl ingen reklam (hoppas)? "

Nej, ingen reklam, däremot är spellistan som sagt lite kort och uppdateras sällan. Herr Byrne verkar för övrigt vara en hyvens snubbe, åtminstone får man det intrycket av hans "online journal" som finns på samma site, där han skriver om lite allt möjligt.

Återgå till Musikstugan