Aaron Neville

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Lowend

Aaron Neville

Inläggav Lowend » 2012-03-16 14:19

Spelade en skiva med Aaron igår kväll som heter "Warm your heart" som jag tycker väldigt mycket om.
Sköna låtar bra ljud, vad mer kan man begära? Och så Aarons fantastiska
röst skall tilläggas naturligtvis. :)
Finns det fler Aarondiggare som har några tips om fler bra skivor med denne skönsångare?

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2012-03-16 14:35

Samlingen "Make me strong" på Charly från 1986 är välljudande och bra, hör och häpna. Aaron är kanon, men musiken är kanske inte alltid lika intressant i mina öron. "Tell it like it is" är förstås en riktig höjdarlåt.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Lowend

Inläggav Lowend » 2012-03-16 14:50

PekkaJohansson skrev:Samlingen "Make me strong" på Charly från 1986 är välljudande och bra, hör och häpna. Aaron är kanon, men musiken är kanske inte alltid lika intressant i mina öron. "Tell it like it is" är förstås en riktig höjdarlåt.

Med vänlig hälsning

Pekka

"Warm your heart" är från 91, väljudande cd-skivor har nog inte med årtalet att göra utan mer med usla tekniker. :? Tack för tipset! :D

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2012-03-16 15:07

Lowend skrev:"Warm your heart" är från 91, väljudande cd-skivor har nog inte med årtalet att göra utan mer med usla tekniker. :? Tack för tipset! :D

Vad jag avsåg var att Charly har gett ut en del plattor med tveksam kvalitet genom åren. Generellt gäller annars att ju tidigare utgåva, desto större är chansen att musiken inte har manipulerats.

Fler skivor med Aaron, någon? :-)

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Återgå till Musikstugan