Simon & Garfunkel

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Simon & Garfunkel

Inläggav Objektivisten » 2012-03-31 20:27

Sitter o kollar på Simon & Garfunkel på SVTPlay, uttråkad kanske? Men den här Garfunkel, va f-n är det för en kuf egentligen? Geni eller har han glidit med på en räkmacka? :o

Bild

Han hade ingen turkisk frisör iaf.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Micke23

Inläggav Micke23 » 2012-03-31 21:08

För Art var i alla fall varje dag "bad hair day". Idag är han gudskelov mer tunnhårig!

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-03-31 21:17

Kanske hade han en j-a bra skolad röst, men känsla? Pauls frilla gick inte av för hackor heller, men ibland fick han till det. :o

Bild

Användarvisningsbild
CODY

Re: Simon & Garfunkel

Inläggav CODY » 2012-03-31 21:29

Objektivisten skrev:Sitter o kollar på Simon & Garfunkel på SVTPlay, uttråkad kanske? Men den här Garfunkel, va f-n är det för en kuf egentligen? Geni eller har han glidit med på en räkmacka? :o

Bild

Han hade ingen turkisk frisör iaf.

Hans Bright Eyes var bra. Min mamma var och såg honom i Västerås fr några sedan.

Han har inte mycket hår nu. Ska se om jag hittar bild

[/img]
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-03-31 21:43

Förövrigt tycker jag deras inspelningar låter skit för det mesta, bara massa brusande ekoeffekter. Men dom rökte väl marijuana och det var ju bra.

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2012-03-31 22:05

Bild
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-03-31 22:15

Lite Dave Cummings över honom, kanske därför din morsa gillar honom?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2012-04-02 07:41

Det var nog Simon & Garfunkels musikaliska personkemi som funkade bra och som startade det hela. Paul Simon gjorde låtarna och spelade hyfsad gitarr men han hade ingen kraft i sången så Arthur kompletterade med sin stämma även om inte han heller hade någon direkt kraftig sådan och/men framför allt funkade deras stämsång bra. Jag har alltid gillat stämsång så visst tyckte jag att mycket av deras musik var bra men sett så här i efterhand är det mesta för mesigt och mjukt. Jag var tonåring och besatt av Rosmari och hon fullständigt avgudade Simon & Garfunkel (och Hollies) vilket starkt bidrog till min uppfattning, då.

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2012-04-02 13:56

Hollies är ju också världsmästare på stämmor. :D Rosmarin verkar vara en bra tjej.
Oh, by jingo!

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2012-04-02 16:38

Objektivisten skrev:Förövrigt tycker jag deras inspelningar låter skit för det mesta, bara massa brusande ekoeffekter.

Jo. Första albumet är, trots de delvis religiösa texterna, min favorit. Det låter dessutom minst processat.

Garfunkel var med sin starka närvaro, goda publikkontakt och fortfarande rimligt goda röst den starkast lysande stjärnan när S&G besökte Globen senast. Everly Brothers gjorde ett gästspel om fyra låtar. Sämre konsertkväll har man sett!

Jag lyckades missa programmet både i lördags och söndags. Vem kunde ana att reprisen gick kl 11.20? Ska kolla andra reprisen eller SVT Play.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2012-04-04 20:16

CODY skrev:Hollies är ju också världsmästare på stämmor. :D Rosmarin verkar vara en bra tjej.

Ja, det finns konskvens här vad gäller musiken men sen? Som tur var slapp jag Rosmarie. Det säger facit nu i efterhand. Jag släppte henne efter ett tag om än motvilligt. Minns tydligt den natten. Den luktade gott. Hon visade sig sprida problem genom hela sin tid och tillvaro och letade romantik och mystik hos alla hon kunde charma men hon blev aldrig nöjd utan letade bara planlöst vidare. Ingen skillnad alltså från vårt gemensamma åk9 där man verkligen fick tävla. Hon gav mig dock uppslag till ett antal låtar och massor med gitarrspelinspiration i många år. Detta trots att jag senare bildade familj med en betydligt stabilare tjej. Så det kan bli? Haha... Livet är makalöst! Var det värt det, ångesten, förvirringen och längtan? Ja för i helvete! Varenda sekund!!! Det var livet koncentrerat i ett nötskal!

Användarvisningsbild
carpelux

Inläggav carpelux » 2012-04-04 21:02

Flint skrev:Ja, det finns konskvens här vad gäller musiken men sen? Som tur var slapp jag Rosmarie. Det säger facit nu i efterhand. Jag släppte henne efter ett tag om än motvilligt. Minns tydligt den natten. Den luktade gott. Hon visade sig sprida problem genom hela sin tid och tillvaro och letade romantik och mystik hos alla hon kunde charma men hon blev aldrig nöjd utan letade bara planlöst vidare. Ingen skillnad alltså från vårt gemensamma åk9 där man verkligen fick tävla. Hon gav mig dock uppslag till ett antal låtar och massor med gitarrspelinspiration i många år. Detta trots att jag senare bildade familj med en betydligt stabilare tjej. Så det kan bli? Haha... Livet är makalöst! Var det värt det, ångesten, förvirringen och längtan? Ja för i helvete! Varenda sekund!!! Det var livet koncentrerat i ett nötskal!

Detta är bland det mest insiktsfulla jag nånsin läst på detta forum!
å va ska dä stå här då???

/Christer

Återgå till Musikstugan