Hemsida med musiktips

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Azeam

Hemsida med musiktips

Inläggav Azeam » 2012-05-26 15:45

Jag har i veckan köpt en domän och börjat designa en sida som ska husera svenska recensioner och tips på bra musik. Inriktningen är tänkt att vara mer mot singer-songwriter/rock/blues-hållet, snarare än melodifestivalen och dansband. En blandning av Rolling Stone och dagensskiva (som nyligen lagt ner) är väl vad jag haft i åtanke. Sidan kommer åtminstone till en början att vara icke-kommersiell, dvs. ingen reklam eller liknande.

Skulle önska lite hjälp med åsikter/kritik och att bolla idéer innan sidan publiceras officiellt och tänkte därför höra om det är någon här som kan tänka sig att ställa upp på det?

Kanske till och med någon som är intresserad av att hjälpa till att skriva recensioner?

Skicka gärna ett PM för mer information.

Användarvisningsbild
dennis

Inläggav dennis » 2012-05-27 21:12

En del där kvalitet på inspelningen bedöms hade varit önskvärt.

Användarvisningsbild
carpelux

Inläggav carpelux » 2012-05-27 21:22

Med risk att låta som en surkart:

En hemsida med inriktning mot musik och musikkglädje (vilket är min tolkning av av Azeams inlägg) som har specifika avdelningar om inspelningskvalitet skulle jag omedelbart avstå från att besöka.

Däremot en sida med målbild om musiken och artisterna i ett sammanhang med nutid, dåtid och framtid skulle jag gärna besöka och gärna hjälpa till att skapa.

Inspiration: Stefan Wermelin
å va ska dä stå här då???

/Christer

Användarvisningsbild
Azeam

Inläggav Azeam » 2012-05-28 14:08

Tack för era kommentarer, jättebra med sådana förslag!

Jag har funderat lite på att tillföra möjligheten att t.ex. sätta betyg på inspelningskvaliteten. Själv tycker jag att det kunde vara intressant att läsa, men förhoppningsvis lyckas jag få tag på lite skribenter med varierande bakgrund och jag tror att många kan ha svårt att avgöra kvaliteten på inspelningarna. Jag vill gärna att det ska vara så enkelt som möjligt att skriva så att "vem som helst" kan göra det och som carpelux skriver är också tanken att fokus ska ligga på musiken och inte på hur bra det låter.

Däremot är det ju så klart inget som hindrar en från att nämna något om inspelningskvaliteten i texterna man skriver.

Återgå till Musikstugan