Bådar gott för ny platta (DM) !

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Bådar gott för ny platta (DM) !

Inläggav Nattlorden » 2013-02-22 13:35

"Heaven"
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Lin7o&NR=1

Lite ovan(lig)a harmonier på gitarren, men lite förnyelse behövs ju efter hand...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
misanplass
Skivborsten

Inläggav misanplass » 2013-02-22 14:33

Nej har alltid varit min första tanke när det annonseras nytt från DM. Jag har alltid tyckt att dom var bättre förr. Men efter ett tag när jag väl vant mig vid deras "nya sound" känns allt bra igen. Det nya soundet var trots allt ganska bra ändå... :oops: :D

Jag listar deras studioalbum så förstår ni hur jag menar. Vem trodde att att det var möjligt att göra en värdig uppföljare på "Some Great Reward", eller en värdig uppföljare på "Music For The Masses", eller en värdig uppföljare på ...

Speak and Spell (1981)
A Broken Frame (1982)
Construction Time Again (1983)
Some Great Reward (1984)
Black Celebration (1986)
Music For The Masses (1987)
Violator (1990)
Songs of Faith and Devotion (1993)
Ultra (1997)
Exciter (2001)
Playing the Angel (2005)
Sounds of the Universe (2009)

Jag tycker dom två senaste albumen inte är lika bra som dom övriga. Kan dock bero på att jag lyssnat mindre på just dom två.
Spitzenklasse! (Stock, Aitken & Waterman) - https://www.youtube.com/watch?v=tto_nmsND_o

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-02-22 15:35

Har läst nån recension som menade att just Sounds Of The Universe är ett album som växer ordentligt med inlyssning, och även Playing The Angel har fått bra recensioner. Växer nog också efter det jag hört iaf.

Återkommer när jag hört det nya..!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-02-22 15:46

Playing the Angel gillar jag lika bra som allt annat, Sounds of the Universe ligger jag nog lite efter i lyssnandet på känns det som nu när jag klickade upp låtlistan.

Hade tänkt skriva att Ultra och Exciter var svagare för min del, sen kollade jag låtlistan och konstaterade att jag hade fel... :lol: 8)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-02-22 16:19

Nattlorden skrev:Hade tänkt skriva att Ultra och Exciter var svagare för min del, sen kollade jag låtlistan och konstaterade att jag hade fel... :lol: 8)

Alla klagar på Exciter, men jag tyckte den var rätt bra..! Kanske delvis för att jag gillar LFO och ena halvan av dem har ju producerat den platttan vilket ger ett speciellt sound :) Fast även en bra platta kan låta svag jämfört med deras bättre...

Återgå till Musikstugan