Min största behållning av Faktiskt

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Min största behållning av Faktiskt

Inläggav hifikg » 2013-03-23 14:28

är alla musiktips som jag snappar upp i olika trådar. Måste sätta mig ner och göra en lista en vacker dag. Kom att tänka på det när jag nu lyssnar på Bela Fleck & The Flecktones, omnämnd av Per Strömgren. Annan musik som slår mig, hårt och fast, är Winter Music skivan som IÖ lade på bordet när vi lyssnade på Erik Anderssons The Dream. Vid samma tillfälle hittade jag även Hans Theessink. Peter Steindl kommer alltid att få en tanke när jag lyssnar på Jackie Evancho och det gör jag ganska ofta efter mässan 2013. Till yttermera visso hade varken Nine inch nails eller svamparna funnits i min musiksamling utan Faktiskt. Musiklistorna som presenteras inför GÖK-träffarna ger också inspiration, senast fick jag tummen ur och skaffade musik med Blue Man Group. Det var bara några, av många, exempel på musik som jag snappat via Faktiskt.

Tack alla!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-03-23 15:09

+1

Spelar just nu UpplandsGÖKslistan. Mycket trevligt. Elvis.
Hade knappast spelats annars. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Re: Min största behållning av Faktiskt

Inläggav phloam » 2013-03-23 16:53

hifikg skrev:Till yttermera visso hade varken Nine inch nails eller svamparna funnits i min musiksamling utan Faktiskt.

Då kan jag ju glädja dig med att det finns så oerhört mycket mer och intressantare musik i de domänerna än just NIN och Infected Mushroom kvar att upptäcka :)

Riktigt bra musiktips handlar om att våga gå utanför sin comfort zone, att tvinga sig igenom en LP för att tänja på de gränser man har.

Det är också de roligaste tipsen att ge, de där nån som kanske aldrig hade lyssnat på sån musik säger "Wow, nu fattar jag, det här kommer jag att lyssna mer på!"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-03-24 11:22

Ja, både svampar o NIN var exempel på musik som låg utanför min komfortabla zon, å andra sidan har jag alltid försökt lyssna på det mesta. En sak som jag haft svårt att ta till mig, trots flera seriösa försök, är opera. Men på kort tid har jag stött på två förmågor som är på väg att ändra det på allvar. Den ena är den unga damen Jackie Evancho och det andra är Natalie Dessay som jag hörde för första gången hos Audio Concept.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2013-05-01 22:03

+100

Bela Fleck, Infekterade svampar och nu senast en tråd om "mysiga
bastoner", är låtar som spelas ofta.

Tycker dessutom om att många lyckats hitta bra inspelade låtar
på Spotify som ej har nivå maximerats.

Henrik

Återgå till Musikstugan