Binaural Sampler för fem dollar, otroligt ljud

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Binaural Sampler för fem dollar, otroligt ljud

Inläggav hifikg » 2013-05-18 00:06

Nu ska jag göra reklam, köp den här samlingen

http://www.hdtracks.com/index.php?file= ... 0368080165

Det är en samling konsthuvudsinspelningar avsedd att njutas i hörlurar. Och njuter gör man. Fantastiskt. Snacka om att source first (inspelningen) är viktigast. Kanske för spektakulärt för somliga, men fem dollar!? Dessutom fick jag, som tack för min stora investering, en rabattkod som ger mig 15% rabatt på nästa köp från HD Tracks. Fem fattiga dollar och det är en 24/192 utgåva dessutom. Enjoy!

"The Binaural+ Series is the first ever of its kind, and is changing the way people hear music on their headphones. The Binaural+ sessions were recorded in high-res 176kHz and 192kHz/24bit sound with a special Binaural head (a "dummy" human head with specially calibrated microphones where the ears would be). This technique captures the sound of music as if you were sitting in front of the band."

Bild

Edit: De sista sex spåren, du får femton, är "vanliga" Chesky-inspelningar, med storheter som Jen Chapin, Rebecca Pidgeon och Louise Rogers, bara för att nämna flickorna. De låter inte lika spektakulärt, men fullständigt outstanding ljudmässigt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2013-05-18 06:57

Kan jag spela upp de där spåren med min Squeezebox, eller krävs häftigare don? Jag skulle gärna lyssna på't, men "högupplöst" är inget som behövs för mig.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-05-18 11:00

Jag vet inte. Jag spelar musiken direkt från Finder, utan DAC, just nu, så jag missar högupplösningen. Baxar ner inspelningarna till lyssningsrummet och kör dem genom DAC´en och även via högtalare så klart, lite senare idag eller kanske imorgon. Det sägs att det är hockey och grillafton på G.
Sitter nöjd :)

Återgå till Musikstugan