Gillar du Bruce Springsteen?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MultiMan

Inläggav MultiMan » 2013-05-11 06:40

Jag närmar mig de 50 och har försökt att tycka om Bruce under lång tid (känt att man borde försöka förstå den påstådda storheten). Köpt skivor och boxar till och från men de enda som gett och ger mig något är The River och Nebraska (möjligen även Ghost of Tom Joad). Första skivan jag köpte var Born in the USA, men den fastnade aldrig, tillsammans med de flesta andra av hans skivor.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-11 10:00

MultiMan skrev:Jag närmar mig de 50 och har försökt att tycka om Bruce under lång tid (känt att man borde försöka förstå den påstådda storheten). Köpt skivor och boxar till och från men de enda som gett och ger mig något är The River och Nebraska (möjligen även Ghost of Tom Joad). Första skivan jag köpte var Born in the USA, men den fastnade aldrig, tillsammans med de flesta andra av hans skivor.

Du ska gå på konserten förstår du, konserten! :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2013-05-11 21:55

Objektivisten skrev:
MagnusÖstberg skrev:På lördag är det dags för mig att ryckas med i känslan :)

Fick tag i en ståplats till lördan också.

Väntar på rapport från dig o Östberg. Lite avis är jag ju när jag snart går till bädds för öringbattle i morgon bitti!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-05-11 22:04

MultiMan skrev:Jag närmar mig de 50 och har försökt att tycka om Bruce under lång tid (känt att man borde försöka förstå den påstådda storheten). Köpt skivor och boxar till och från men de enda som gett och ger mig något är The River och Nebraska (möjligen även Ghost of Tom Joad). Första skivan jag köpte var Born in the USA, men den fastnade aldrig, tillsammans med de flesta andra av hans skivor.

The River är en sån där skiva som kan räcka ett helt liv om man bara fick en enda skiva. Nebraska är också en höjdare. Du har ju fattat grejen! Inte ens Rolandz lyckas med varenda trudelutt, så varför skulle Bruce göra det?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
jonasz

Inläggav jonasz » 2013-05-11 23:31

Springsteen är fantastisk ju! :P

För mig så är Springsteen en symbol för hur Amerikat borde vara utan republikaner, vapen, biblar osv. :)
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2013-05-12 00:39

Det var helt ok idag.
\\Sky

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-05-12 02:51

Vad tyckte ni om ljudet, ni som var där?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 6757729.ab

Jag stod intill ljud- o ljusteknikernas hage och tyckte ljudet var bland det bästa PA-ljud jag hört, så lite överraskad blir jag när jag läser artikeln ovan.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
MultiMan

Inläggav MultiMan » 2013-05-12 07:28

hifikg skrev:The River är en sån där skiva som kan räcka ett helt liv om man bara fick en enda skiva. Nebraska är också en höjdare. Du har ju fattat grejen! Inte ens Rolandz lyckas med varenda trudelutt, så varför skulle Bruce göra det?

Rolandz? :lol: :wink: (vad har jag missat? :?)

Skönt att jag inte är ensam i att se pärlorna i hans omfattande produktion.

hifikg skrev:Vad tyckte ni om ljudet, ni som var där?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 6757729.ab

Jag stod intill ljud- o ljusteknikernas hage och tyckte ljudet var bland det bästa PA-ljud jag hört, så lite överraskad blir jag när jag läser artikeln ovan.

Mitt ex var där och tyckte att ljudet var skrikigt med alldeles för mycket diskant. Tunt med andra ord. Väldigt bra konsert annars. Vet inte var hon stod, tyvärr. Hennes betyg: Ljud - 1, Bruce - 5.

Användarvisningsbild
RJohan

Inläggav RJohan » 2013-05-12 12:46

Varför vi svenskar älskar BS? Vi har en hatkärlek till USA, där jeans, T-shirts och gamla amerikanska bilar är det vi gillar, det andra, extrema inkomstskillnader, feta mäniskor och skrikiga röster ('Ohh maaaj gaaaad') tycker vi mindre bra om.

Varför kommenterar recencenter ljudet på koncerter men aldrig på skivor?

Jag minns koncerten 1981 som låtandes mycket bra.

JohanR

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-05-12 16:48

sprudel skrev:
Objektivisten skrev:

Väntar på rapport från dig o Östberg. Lite avis är jag ju när jag snart går till bädds för öringbattle i morgon bitti!
Man har ju grymt höga krav, nästan omöjliga att leva upp till för en artist.

Jag gäspade under konserten.

Det kändes för första gången under en Springsteen konsert att saker gick på rutin. Visst, det är coolt att dra hela "Born in the USA" rakt av som en del i konserten, och visst får han 70 000 att bli fanatiska tidvis, men han behöver inte anstränga sig så hårt.

Det var en bra konsert, men den kunde inte mäta sig med regnkonserten i Göteborg förra året. Och ljudet är bättre på Ullevi.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-05-12 20:18

MagnusÖstberg skrev:
sprudel skrev:
Objektivisten skrev:

Man har ju grymt höga krav, nästan omöjliga att leva upp till för en artist.

Jag gäspade under konserten.

Det kändes för första gången under en Springsteen konsert att saker gick på rutin. Visst, det är coolt att dra hela "Born in the USA" rakt av som en del i konserten, och visst får han 70 000 att bli fanatiska tidvis, men han behöver inte anstränga sig så hårt.

Det var en bra konsert, men den kunde inte mäta sig med regnkonserten i Göteborg förra året. Och ljudet är bättre på Ullevi.

Tyckte det var rätt okej faktiskt, men det är ju mer show än rock'n'roll, av naturliga orsaker. Hade stå längst fram i 'pitten' och där ska man nog helst va för bäst utbyte. Ljudet var absolut godkänt precis framför scen förutom en och annan låt där det grötade ihop något?

Kan lägga till att jag passade på att se Jerry Williams på Circus på fredan också och där var ljudet helt suveränt.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2013-05-18 12:03

nadifierad skrev:Så känner jag även för fotboll, ishockey och Håkan Hellström.

Haha!
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
eljulio

Bruce är magisk och inget annat

Inläggav eljulio » 2013-05-23 10:48

Och ni som påstår motsatsen är tondöva och musikaliska analfabeter... :P

Föregående

Återgå till Musikstugan