Moderator: Redaktörer
MultiMan skrev:Jag närmar mig de 50 och har försökt att tycka om Bruce under lång tid (känt att man borde försöka förstå den påstådda storheten). Köpt skivor och boxar till och från men de enda som gett och ger mig något är The River och Nebraska (möjligen även Ghost of Tom Joad). Första skivan jag köpte var Born in the USA, men den fastnade aldrig, tillsammans med de flesta andra av hans skivor.
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:På lördag är det dags för mig att ryckas med i känslan
Fick tag i en ståplats till lördan också.
MultiMan skrev:Jag närmar mig de 50 och har försökt att tycka om Bruce under lång tid (känt att man borde försöka förstå den påstådda storheten). Köpt skivor och boxar till och från men de enda som gett och ger mig något är The River och Nebraska (möjligen även Ghost of Tom Joad). Första skivan jag köpte var Born in the USA, men den fastnade aldrig, tillsammans med de flesta andra av hans skivor.
hifikg skrev:The River är en sån där skiva som kan räcka ett helt liv om man bara fick en enda skiva. Nebraska är också en höjdare. Du har ju fattat grejen! Inte ens Rolandz lyckas med varenda trudelutt, så varför skulle Bruce göra det?
hifikg skrev:Vad tyckte ni om ljudet, ni som var där?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 6757729.ab
Jag stod intill ljud- o ljusteknikernas hage och tyckte ljudet var bland det bästa PA-ljud jag hört, så lite överraskad blir jag när jag läser artikeln ovan.
Jag stod intill ljud- o ljusteknikernas hage och tyckte ljudet var bland det bästa PA-ljud jag hört, så lite överraskad blir jag när jag läser artikeln ovan.
Man har ju grymt höga krav, nästan omöjliga att leva upp till för en artist.sprudel skrev:Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:På lördag är det dags för mig att ryckas med i känslan
Väntar på rapport från dig o Östberg. Lite avis är jag ju när jag snart går till bädds för öringbattle i morgon bitti!
MagnusÖstberg skrev:Man har ju grymt höga krav, nästan omöjliga att leva upp till för en artist.sprudel skrev:Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:På lördag är det dags för mig att ryckas med i känslan
Väntar på rapport från dig o Östberg. Lite avis är jag ju när jag snart går till bädds för öringbattle i morgon bitti!
Jag gäspade under konserten.
Det kändes för första gången under en Springsteen konsert att saker gick på rutin. Visst, det är coolt att dra hela "Born in the USA" rakt av som en del i konserten, och visst får han 70 000 att bli fanatiska tidvis, men han behöver inte anstränga sig så hårt.
Det var en bra konsert, men den kunde inte mäta sig med regnkonserten i Göteborg förra året. Och ljudet är bättre på Ullevi.
Användare som besöker denna kategori: radelius och 20 gäster