Imelda May och hennes j***a karl!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
enJohn

Imelda May och hennes j***a karl!

Inläggav enJohn » 2013-07-05 21:57

Imelda May. Man måste ju bara älska henne. Hennes röst, hennes sätt, hennes attityd, hennes musik. MEN! Alltså, jag kommer inte ifrån det. Den där (valfritt negativt kraftuttryck) maken hon dras med, som envisas med att förstöra precis allt hon gör med sitt helt talanglösa så kallade gitarrspel... Ja, alltså bara de inspelade skivorna måste ju räknas som hustrumisshandel, på ett estetiskt plan. Ja, kanske är mina ord och min dom över honom lite väl hård och jag ber om ursäkt om jag trampar någon på fötterna. Men jag har nog aldrig upplevt att en enskild musiker kan förstöra så fantastisk musik helt på egen hand, utan att vara huvudperson. Ska man säga något positivt så är det väl inte direkt tekniken som brister. Inte heller soundet. Det är bara hans totala okänsla för låtarna, för musiken, för instrumentet. Och för sin fru, som det verkar.

/en john som ska försöka vara snäll hela dagen i morgon som kompensation för att ha utlåtit all denna kritik

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2013-07-06 11:18

Har du något exempel på låt där det märks? Kollade lite på Spotten och de låtar jag snabbt lyssnade på lät alldeles utmärkt men det kanske var för att det inte var så mycket gitarr på dem...

/ B

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2013-07-12 21:04

Bill50x skrev:Har du något exempel på låt där det märks? Kollade lite på Spotten och de låtar jag snabbt lyssnade på lät alldeles utmärkt men det kanske var för att det inte var så mycket gitarr på dem...

/ B

Det där var en mycket bra fråga. Jag har funderat på den under veckan, men jag kan liksom inte lägga fram en enskild låt. Det är mer helheten. Att fanskapet gör samma jävla lick HELA TIDEN och att han inte alls svänger. Och att hon är för god för att omges med sådant.

Och jo, ja ä bitter.

/en john som ska leta vidare efter något talande exempel

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2013-07-12 21:19

Samma lick hela tiden? Har inte hört så mycket mer än när hon har medverkat i "Later with Jools" men jag kan ju då tycka att han är rätt generös som låter andra glänsa... ;)

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2013-07-26 12:54

http://open.spotify.com/track/3ytSkr0wLd1eWHeOB1rxgI

Helt otroooligt enerverande när man börjat tänka på det! Alltså, han kan ju spela annat, rent tekniskt. men eftersom han är så in i h-vete osvängig så fastnar han (ofta) i en drill som tar knäcken på musiken. Och på mig!

:D :D 8) 8) :evil: :D

/en john som stör sig, kanske lite väl mycket?

Återgå till Musikstugan