Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Satt på läktare rätt nära scenen och där var riktigt dåligt ljud. Satt på ungefär samma ställe 1994 när Pink Floyd var där. Den gången var ljudet det bästa jag någonsin hört på en stor arena. Gårdagens ljud lät distat/överstyrt vid lite högre frekvenser och texten gick inte att uppfatta. Frugan som inte är ljudintresserad tyckte det var plågsamt. Blev lite bättre med öronproppar men det var extremt långt från ljudet 1994. Då behövdes inga proppar och det gick att uppfatta texten. Tycker The Wall känns lite lång trots alla effekter. Själva framförandet är också inte på samma nivå som albummet. En stor del av grejen är för många själva vistelsen på ett stort stadion med en stor publik. Märks att en del är mera där för att pimpla öl än lyssna på föreställningen. Har man otur blir det ständig trafik där man sitter och det är störande.
Stor show men mindre musik, tycker jag som gammal Pink Floyd fan.
Ni som hade bra ljud, var satt/stod ni? Vi satt på E1.
Jag har märkt att vissa riggar lite mindre monitorer under scenen och att dessa får spela långt över sin kapacitet. Men man måste vara riktigt nära för att höra dem.RogerGustavsson skrev:Satt på läktare rätt nära scenen och där var riktigt dåligt ljud. Gårdagens ljud lät distat/överstyrt vid lite högre frekvenser och texten gick inte att uppfatta.
Stranne skrev:Är det förresten någon som läste recensionen i GP? Jag tycker att det är lite lustigt för om jag inte sett betyget utan bara läst texten så skulle jag tolka recensionen som en fullpottare. Dock fick den "endast" 4 st fyrar. Det spelar ju ingen roll, men ändå...
Stranne, du vet väl att det endast är hip-hop och Håkan Hellström som får 5 fyrar av GP?
Du har väl inte missat när GP:s recenserar Pink Floyd-musik? Den recensenten börjar alltid med att berätta hur illa han tycker om Pink Floyd generellt och om dess lyssnare.
Tur man snart inte har den skitblaskan mer!
Användare som besöker denna kategori: radelius och 20 gäster