Senaste skivinköp - köpa via faktisktianer?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Senaste skivinköp - köpa via faktisktianer?

Inläggav phloam » 2013-09-12 23:52

Själv har jag extremt dåliga möjligheter att bläddra i (rea)skivbackar. Ibland tänker jag att "den där skulle man ju köpt..." när man ser det som listas i den tråden "Senaste skivinköp".

Därför undrar jag om ni som köper skivor ganska ofta/mycket håller hårt i era kap eller om ni kan tänka er att sälja vidare?

Finns det nåt sätt att lösa detta smidigt i egen tråd så man inte lusar ner "Senaste..." med frågor eller så? Eller måste det tvunget gå via medlemspresentation? PM blir kanske jobbigt att ta emot.

Man skulle också kanske ha tråden till att folk som shoppar håller utkik efter "hardtogets" som folk postar om? Så är det helt frivilligt för de som handlar mycket att kolla i en sådan tråd eller ej.

Vad säger modsen? Och Pekka? :)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2013-09-13 06:49

Jag säger; kul ide, men jag tror det mest kommer leda till bekymmer.
Skivor som kommer bort på posten, visar sig vara repiga, fel utgåva osv. Så ska vi moderatorer hantera massa bråk.. Nej tack.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-09-13 08:21

Nu var det inte nån väl genomtänk ide :) och absolut inte avsett att involvera några mods i själva skivköpandet etc (lika lite som i annat köp o sälj typ medlemspresentationer, annat vore heltokigt).

Frågan var mest bara om det t.ex. vore ok att fråga om någon kan tänkas sälja en viss skiva man ser i "Senaste..." tråden. Fast det får kanske gå helt via PM, inser jag.

Återgå till Musikstugan